قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر: آهنگ رشد اعتیاد متوقف گردید

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر: آهنگ رشد اعتیاد متوقف گردید

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر: آهنگ رشد اعتیاد متوقف گردید

به گزارش مدل کودک، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلان اینکه از سیاست های جدی دولت سیزدهم مردمی سازی امور است، اشاره کرد: تمامی برنامه ها در عرصه های مختلف مبارزه با موادمخدر باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار داشت: ۴۰ هزار کانون یاریگر زندگی با مشارکت فعال دانش آموزان در کشور فعالیت دارند و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیش گیری از اعتیاد را اجرا می کنند.
وی ادامه داد: همین طور هم اکنون مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۶ استان کشور راه اندازی شده و بیش از ۲ هزار خیر پای کار آمده اند که با همراهی این افراد، سه هزار شغل ثابت در کشور با هدف جلوگیری از بازگشت معتادان بهبودیافته به دام اعتیاد به وجود آمده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد اضافه کرد: در عرصه مقابله با موادمخدر بالاترین رتبه کشفیات در دنیا را داریم و در عرصه درمان اعتیاد نیز بیش از ۹ هزار مرکز درمانی در کشور فعال است و امروز هیچ معتادی نیست که دسترسی به مراکز درمانی نداشته باشد.
کاظمی با اشاره به این که در عرصه جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات بهادار ای انجام شده است، اظهار داشت: میانگین اعتیاد در جامعه جهانی ۲۳ درصد است و ما توانستیم آهنگ رشد اعتیاد را متوقف و کاهش دهیم.
وی با اعلان اینکه از سیاست های جدی دولت سیزدهم مردمی سازی امور است، اظهار داشت: تمامی برنامه ها در عرصه های مختلف مبارزه با موادمخدر نیز، باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد و این مهم با بهره گیری از ظرفیتهای مردمی و نهادها و موسسات مردم نهاد در حال انجام می باشد.
قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: ۲۸۰۰ سازمان های مردم نهاد در عرصه مبارزه با موادمخدر همکاری می کنند که برای مساعدت با این بخش، باید مشارکت های بیشتری را ایجاد نماییم.
کاظمی در ادامه گسترش فعالیت یاریگران زندگی در روستاها و اجرای آنرا مهم برشمرد و اظهار داشت: این برنامه در روستاها اجرا شد و برخی استانها توانستند اقدامات قابل توجهی را انجام دهند بنا بر این دبیران شوراها باید اطلاع رسانی و آمارهایی از اینکه چه میزان از برنامه ها در کانون ها اجرا شده است عرضه کنند.
وی اشاره کرد: مطالبه گری از دستگاه های اجرائی و عمق نفوذ برنامه ها به شهرستان ها یکی از راهبردهای ما است که باید شاهد اجرای این برنامه ها در اقصی نقاط باشیم. قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: سامانه غوام یکی از سامانه های مهم در ستاد مبارزه با مواد مخدر به شمار می آید و بمنظور یکپارچه سازی و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح کشور به وجود آمده است.
کاظمی اظهار داشت: آموزش وپرورش یکی از راهبردی ترین دستگاه های اجرائیست که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت دارد و اقدامات هماهنگی را با این وزارتخانه در دستور کار داریم.
همین طور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این نشست اظهار داشت: در دولت سیزدهم با نگاهی منسجم و تهاجمی، اقدامات مؤثری در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است و با حمایت قضایی مجموعه دادگستری استان و فعال سازی کمیته های مختلف در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، توفیقات خوبی در عرصه مقابله با مواد مخدر در استان حاصل شده است.
وی به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن استان در راه ترانزیت با کشورهای منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به مرزهای طولانی آذربایجان غربی، برای تقویت تجهیزات رصد و اشراف مرزی به حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر نیاز داریم.
استاندار آذربایجان غربی با تکیه بر ساماندهی وضعیت زندان ها و مراکز اسکان معتادین متجاهر در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در کنار راه اندازی مرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری اسکان معتادان متجاهر در استان، برای راه اندازی مراکز ساماندهی و بهبود معتادین در شمال و جنوب آذربایجان غربی نیز برنامه ریزی هایی شده است.
گفتنی است؛ در آخر این جلسه، آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی برگزار و از زحمات رامین موحدی دبیر سابق شورا قدردانی و با حکم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفر ذوالفقاری به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی گردید.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~