دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور

به گزارش مدل کودک، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور با استناد به پژوهش یکی از دانشگاه های معتبر اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی «نقش رسانه و فضای مجازی در جلوگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» که با حضور معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برگزار شد، اظهار نمود: در عین حال که مبحث مقابله را پیگیری می نماییم باید پیشگیری را در اولویت اول قرار دهیم تا اگر هم موادی در دسترس بود کسی به سمت آن نرود.

مومنی در ادامه با تکیه بر مبحث پیشگیری خاطرنشان کرد: آهنگ رشد اعتیاد در کشور متوقف شده و این نتیجه زحمات همه دستگاه هاست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه همچنان باید اولویت راهبردی مان پیشگیری باشد، اظهار داشت: ابزار ما برای تحقق این راهبرد چیست؟ برای پیشگیری باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی بهره گیری نماییم. رسانه بستری است که هرچه آنرا مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که افق جدیدی جهت استفاده بیشتر از آن وجود دارد، مشروط بر این که آنرا بشناسیم و برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

مومنی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر شناخت بستر رسانه خاطرنشان کرد: رسانه با بستر رسانه ۱۵ سال قبل متفاوت و دنیای دیگری است. رسانه این نیست که فقط یک طرفه در آن صحبت نماییم، ابزار گفتمان، نمایش و سرگرمی و طنز است و باید این بستر را ابتدا بشناسیم.

او همینطور به برقراری ارتباط مناسب با این بستر و زیرساخت اشاره نمود و اظهار داشت: رسانه دو سویه است و دیگر دوره ارتباط یک سویه به اتمام رسید.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همینطور ضمن اشاره به شناخت مخاطب هم بیان نمود: هر جامعه باید با زبان خود محتوا تولید نماید و شناخت مخاطب در این حوزه خیلی مهم است و از همین رو برای هر مخاطب محصول در رابطه با آنرا تولید نماییم. یک محتوای خوب جای خویش را پیدا می کند.

مومنی اظهار داشت: باید هم امیدآفرینی کرد و هم ارتباط مناسب با رسانه برقرار کرد. گاهی پاسخ به یک سوال و رفع ابهام خود منجر به امیدآفرینی خواهد شد.

مومنی با اشاره به اینکه دنیای بدون رسانه مفهوم نیست، اظهار داشت: باید برنامه ریزی و محتوای درست تولید نماییم و ادبیات ما با رسانه فاخر باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشترین حجم بهره برداری در کل فضای مجازی برای بازی هاست، اظهار داشت: این نشان دهنده اینست که اگر محتواهای ما در جهت بازی ها باشد، بسیار کمک کننده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~