بازگشت ۲۱ درصد زوجین متقاضی طلاق به زندگی مشترک

بازگشت ۲۱ درصد زوجین متقاضی طلاق به زندگی مشترک

بازگشت ۲۱ درصد زوجین متقاضی طلاق به زندگی مشترک

به گزارش مدل کودک، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی از عرضه ۱۱۰ هزار و ۹۹۹ جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق که در «سامانه تصمیم» ثبت نام کرده اند طی سه ماهه پاییز اطلاع داد و اظهار داشت: بیشترین فراوانی دلایل طلاق بر مبنای داده های سامانه، عدم مسئولیت پذیری، عدم تسلط به روشهای فنی در رابطه با مهارت های زندگی، بی توجهی، بددهنی، بی احترامی و طلاق عاطفی بوده است.
معصومه توکلی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که طرح «پیشگیری و مداخله در طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن» با همکاری و هماهنگی قوه قضاییه در تمامی شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور (۳۰۷ شهر) از راه سامانه تصمیم صورت می گیرد، اظهار نمود: از راه این طرح امکان ارجاع متقاضیان طلاق توافقی برای انجام ارزیابی های روانی اجتماعی و دریافت خدمات تخصصی مشاوره ای از مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی و کلینیک های مددکاری اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی فراهم گشته است.
وی ضمن اشاره به فرایند ارائه ی خدمت در سامانه تصمیم، خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ثبت نام، بعد از رفتن به سایت زمان به آدرس https: //zaman.behzisti.net/ و همینطور دریافت وقت رفتن به مرکز غربالگری روانی اجتماعی (وقت و مرکز خالی)، به همراه همسر و مدارک هویتی به مرکز غربالگری روانی اجتماعی رجوع می کنند و بعد از تکمیل فرم های غربالگری و تشکیل جلسه ارزیابی برای زوجین، پرونده شان به یکی از مراکز مشاوره تخصصی ارجاع می شود. انجام مشاوره های تخصصی فرهنگ محور و استاندارد و فرایند آن ۴۵ روزه است که بعد از اتمام بازه زمانی ۴۵ روزه و اعلام نظر به مرکز غربالگری روانی اجتماعی، نظر کتبی مرکز به پیشخوان قضایی یا بایگانی پرونده اعلام خواهد شد.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه ضمن عرضه آمار سه ماهه پاییز سامانه تصمیم، خاطرنشان کرد: در سه ماه سوم سال جاری بالغ بر ۱۱۰ هزار و ۹۹۹ جلسه مشاوره (شامل مشاوره های روانشناسی، مددکاری، حقوقی و مذهبی) برای زوجین متقاضی طلاق که در سامانه تصمیم ثبت نام کرده اند برگزار شده تا از راه این مشاوره ها، نسبت به کاهش تعارضات و مشکلات خانوادگی آنها و بازگشت آنها به زندگی مشترک و همدلانه کمک گردد.
توکلی افزود: طرح «پیشگیری و مداخله در طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن» و به دنبال عرضه خدمات روانشناسی به زوجین متقاضی امسال منجر به سازش ۲۱.۹۸ درصد زوجین و بازگشت به زندگی مشترک شده است.
به نقل از ایشان، در پاییز سال قبل در مجموع ۵۶۰ هزار و ۱۹۳ جلسه مشاوره روانشناسی و مددکاری انجام شد که با عنایت به این که در پاییز سالجاری ۸ استان کاملا از سامانه تصمیم خارج شده اند، آمار تعداد جلسات در مجموع کاسته شده است.
توکلی درمورد عمده مشکلات زوجینِ متقاضی طلاق در این بازه زمانی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی دلایل طلاق بر مبنای داده های سامانه تصمیم، عدم مسئولیت پذیری، عدم تسلط به روشهای فنی در رابطه با مهارت های زندگی، بی توجهی، بددهنی، بی احترامی و طلاق عاطفی بوده است.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی همینطور در پاسخ به این سؤال که چند درصد مراجعان فاقد بضاعت مالی بوده اند؟، تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۱۰ درصد افراد فاقد بضاعت لازم تشخیص داده می شوند و خدمات مجانی دریافت می کنند. لازم به ذکر است یک جلسه ارزیابی روانی و اجتماعی (غربالگری) برای همه افراد به صورت مجانی صورت می گیرد و سازمان بهزیستی بابت آن به مراکز، یارانه پرداخت می کند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~