رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: سازمان بهزیستی باید تمامی دستگاهها را موظف به همکاری با خود کند

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: سازمان بهزیستی باید تمامی دستگاهها را موظف به همکاری با خود کند

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: سازمان بهزیستی باید تمامی دستگاهها را موظف به همکاری با خود کند

به گزارش مدل کودک، رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلان اینکه تکالیف مختلفی در قوانین مختلف برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی جایگاهی ویژه و منحصر بفردی در کشور دارد.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادستانی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور بامداد امروز با حضور حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، امین حسین رستمی وزیر دادگستری، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه، صادقی مدیر کل پیش گیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی، مهری سادات موسوی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی انجام شد.

حجت الاسلام مهدی هادی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در این مراسم، با اعلان اینکه خداوند در قرآن دستور به تعاون در انجام امور نیکو داده است، اظهار داشت: هرجایی که فضای انجام کار نیکو برقرار است باید با تعاون همراه باشد؛ همانند سازمان بهزیستی که در انجام امور محوله خود با طیف گسترده ای از افراد روبرو است و با تعاون اساسا کارها را بهتر و سریعتر به نتیجه خواهد رساند.

وی با تأکید بر این که باید فرهنگ تعاون در جامعه خصوصا در امور مربوط به پیش گیری از وقوع جرم فراگیرتر شود، اضافه کرد: کاری که امروز در این برنامه با انعقاد تفاهمنامه مشترک دادستانی کل کشور و سازمان بهزیستی صورت می گیرد، در همین راستاست.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلان اینکه سازمان بهزیستی جایگاهی ویژه و منحصر بفردی در کشور دارد، اظهار داشت: تکالیف مختلفی در قوانین مختلف برعهده این سازمان گذاشته شده است؛ بطور مثال، در ماده ۲ قانون پشتیبانی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، تکفل آنها برعهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

هادی با اعلان اینکه ظرفیتهای قانونی زیادی نیز وجود دارد که سازمان بهزیستی باید از آنها استفاده نماید، اضافه کرد: سازمان بهزیستی باید طبق اسناد و قوانین موجود در کشور، تمامی دستگاهها را موظف به همکاری باخود کند و به صورتی نقش مطالبه گری در این جهت داشته باشد. سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند امور محوله را انجام دهد چونکه این سازمان و تکالیفش بسیار گسترده است.

وی اشاره کرد: از آنجاکه مخاطبان سازمان بهزیستی، کودکان بی سرپرست و یا ایتام هستند، از رییس سازمان بهزیستی می خواهم این ایه را در مجموعه تحت نظر خود تسری دهند. در قران کریم ۲ بار تاکید شده هیچکدام از شما مگر به روشی احسن، نزدیک مال افراد یتیم نشوید؛ این ایه بسیار هشدار دهنده است.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه عنوان کرد: هرکسی در سازمان بهزیستی کار می کند، باید بینش او یک گام نیکوتر و جلوتر از دیگر افراد جامعه باشد. کسی که مددکار اجتماعی می شود نباید مهارت و دانشی معمولی داشته باشد و باید به اموز محوله اش، ورودی احسن داشته باشد.

هادی اشاره کرد: پیشنهاد می نماییم، در تفاهمنامه ای که امروز انعقاد می شود، بخشی برای مطالعات علمی و پژوهشی در نظر بگیرید.

وی با اعلان اینکه هر نهاد و سازمانی که داده در اختیار داشته باشد باید مدیریت خودرا دانش محور کند، اضافه کرد: سازمان بهزیستی از ارگان هایی است که داده های زیادی در دست دارد که اگر این داده ها را تبدیل به اطلاعات کند، قادر می باشد اطلاعات مفیدی تا برای تصمیم گیری در اختیار دیگر سازمان ها قرار دهد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~