سخنگوی فراجا: از جرم مجرمان حوزه کودکان چشم نمی پوشیم

سخنگوی فراجا: از جرم مجرمان حوزه کودکان چشم نمی پوشیم

سخنگوی فراجا: از جرم مجرمان حوزه کودکان چشم نمی پوشیم

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، سخنگوی پلیس طی یادداشتی بر حساسیت پلیس درباب برخورد با مجرمانی که کودکان را طعمه قرار می دهند اصرار کرد و نوشت: جرم نسبت به کودک در قوانین جزا پروسه تشدیدشونده دارد و یک جرم عادی نیست.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی در ادامه این یادداشت آورده است: اِعمالِ جرم و جِنحه نسبت به کودکان و اطفال برای پلیس در هیچ حالتی قابل تحمل نیست؛ چونکه پلیس خودرا مأمن و ملجأ کودکان دانسته و اساس وجود و حضورش نسبتِ مستقیم با امنیت کودک دارد؛ از جرم آمران، مسببین و عاملان آن چشم نمی پوشیم.
از آن جایی که درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را کودکان زیر ۱۸ سال می سازند و جنایت بر کودک به مفهوم هر نوع لطمه و صدمه، سوء استفاده، انواع بهره کشی مقابل کودک و هر گونه فعل و ترک فعلِ عمدی که سلامت اخلاقی و اجتماعی این قشر پویا و باطراوت جامعه را مورد لطمه قرار دهد مد نظر است پس لازم است طبق قوانین و عرف از اطفال مظلوم و بی دفاع حمایت کرد.
ایشان سپس نوشته است: از منظری دیگر پلیس خودرا موظف و مقید به رفتاری دور از توهین و تحقیر، برخورد عاقلانه و صحیح، نظام مند، هدفمند، دوستانه و حمایت گرا با کودکانی می داند که به هر علت در سنین پایین وارد چرخه جرم و جنایت شده اند؛ تا در نهایت منجر به پیش گیری از جرم در بزرگسالی شود.
پلیس همیشه پرونده هایی را که یک طرف آن در رابطه با کودکان و حقوق اطفال است در اولویتِ کاری قرار می دهد؛ چنانچه همین روزهای اخیر و در پرونده ای که از کودکان ۷ تا ۹ سال با سلاح سرد زورگیری شده، کارت عابربانک و رمز آنها را می ربودند؛ بلا فاصله متهم با تلاش کارآگاهان در مخفیگاه خود دستگیر شد. در موارد گوناگون دیگری نیز پشتیبانی از حقوق کودکان و جلوگیری از در معرض جرم قرار گرفتن به کرات از سویِ فراجا و کارکنان پلیس مورد توجه قرار گرفته است.
هر چند تعدادی از کودکان از طرف خانواده و نزدیکان خود لطمه می بینند که باید مورد حمایت قرار گیرند اما در سوی دیگر، باندهای مخوف مافیای تجارت کودکان که در سرتاسر دنیا فعالیت مجرمانه دارند آنها را مورد سوءاستفاده قرار داده که اطفال و کودکان نه قدرت شکایت دارند و نه قدرت مقابله و فرار.
بخش بزرگی از آثار جرایم مقابل کودکان پیامدی و تَبَعی است و روح و روان کودک تا مدتها تحت تاثیر خشونتِ اعمال شده است این مساله نیاز مراقبت ویژه از جانب سه ضلع نهاد خانواده، پلیس و حوزه تربیتی و آموزشی دارد و مقابل بزهکاریِ کودک محور، نیاز به مشارکت مدنی سایر نهادها و ارگان ها ان هم بصورت فعال و مستمر داریم.
فراحا با جرائم سازمان یافته مقابل کودکان به شدت برخورد می کند و در مقام مقایسه با کشورهای منطقه از این منظر در وضعیت مطلوبی قرار داریم.
سخنگوی پلیس همین طور در ادامه این یادداشت آورده است: بخش بزرگی از اعتماد و سرمایه اجتماعی پلیس ناظر به نگاه و بینش کودکان بوده و جامعه هدف پلیس برای ارتقای سرمایه اجتماعی است. اعتماد کودک به پلیس زمینه ساز اعتماد عمومی در بزرگسالی نسبت به تامین امنیت در جامعه است.
با این گستره دید، فراجا از یک طرف نگاه مقابله ای با هرگونه تعرض و تعدی به کودکان را دارد و از طرف دیگر ظرفیت اجتماعی کودک و نوجوان برای ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس حائز اهمیت می باشد که به این بخش نیز توجه ویژه ای داریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~