در جریان بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر کدام مسائل زنان از دید هنرمندان فجر غافل ماند؟

در جریان بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر کدام مسائل زنان از دید هنرمندان فجر غافل ماند؟

در جریان بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر کدام مسائل زنان از دید هنرمندان فجر غافل ماند؟

مدل کودک: انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ـ با حضور در نمایشگاه بخش رقابتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از نزدیک از آثار حاضر در این رویداد هنری دیدن کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، عصر امروز ـ یکشنبه ـ ۲۹ بهمن ماه معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد.
خزعلی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی میزان نزدیکی اثار در رابطه با زنان و خانواده به بطن جامعه و زندگی روزمره، اظهار داشت: به نظرم خیلی از تصاویر می تواند وضعیت زندگی مردم را تصویر کند. در این نمایشگاه تلاش زنان با وجود همه سختی هایی که در راه رشد پشت سر می گذارند و تلاشی که برای حفظ خانواده دارند، تصویر شده است. قسمتی از آثار درد و رنج زنان را در حوزه مقاومت یا از دست دادن عزیزان خود تصویر کرده بود؛ در مجموع بنظر می رسد که آثار این نمایشگاه تا حدود زیادی به بطن جامعه نزدیک است.
او اضافه کرد: البته دلم می خواست بخش های بیشتری با نگاه زنان و خانواده بود و بر توانمندسازی و پیشرفت زنان نیز تمرکز بیشتری صورت می گرفت.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری از ایسنا درباره ی جای خالی یک موضوع درباره ی زنان جامعه در این جشنواره اظهار داشت: الان تقریباً به موضوعات مرتبط پرداخته شده اما شاید موضوعی که بیشتر می توان به آن پرداخت تلاشی است که بانوان در جایگاه علمی داشتند. موفقیت های بانوان در بخش های ورزشی البته به معرض نمایش گذاشته شده بود اما در بخش علمی جای کار بیشتری بود.
وی در پاسخ به ایسنا درباره ی جای خالی آثاری با موضوع لطمه های اجتماعی در رابطه با زنان، مانند اعتیاد نیز اظهار داشت: اعتیاد بانوان البته نسبت به آقایان کمتر است اما شاید نشان دادن رنج خانم های بدسرپرست بیشتر با شرایط جامعه تطابق داشت.

خزعلی در پاسخ به سوال دیگری درباره ی اهدای جایزه از طرف این معاونت اظهار داشت: قرار شده است که دو جایزه را برای جشنواره تجسمی فجر و دو جایزه برای فیلم فجر داشته باشیم که حالا در راه جشنواره فیلم فجر هستیم. هنوز انتخاب نکردیم که جایزه به کدام بخش ها تعلق خواهد گرفت اما آثاری را کاندیدا کردیم که به آنها جایزه دهیم.
او در رابطه با لزوم پشتیبانی از زنان در حوزه هنر، اظهار داشت: ما کار اجرائی نمی نماییم اما به لحاظ سیاستگذاری و پشتیبانی، در خدمت بانوان هنرمند هستیم.
معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره ی فاکتورهای انتخاب آثار برگزیده از نظر این معاونت، اظهار داشت: مسئله اعتلای زنان و فکر بالایی که از مسایل جزیی فراتر رفته و کلان نگر است و همین طور مساله خانواده و محوریت خانواده از مسایلی است که برای اعتلای فرهنگ و احیای جامعه کمک کننده است. اگر در هنر کسی این ها را تصویر کند کار بزرگی انجام داده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~