چه افرادی در روابطشان فریبکاری می کنند؟

چه افرادی در روابطشان فریبکاری می کنند؟

چه افرادی در روابطشان فریبکاری می کنند؟

به گزارش مدل کودک، یک مشاور خانواده ضمن تاکید بر ضرورت صداقت در زندگی زوجین، بیان نمود: افراد دارای اختلالات شخصیتی مانند اختلالات شخصیت ضد اجتماعی، خودشیفته و مرزی، از افرادی هستند که در روابط شان فریبکاری دارند.
زهرا السادات پورسید آقایی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که صداقت عنصر اساسی در همه تعاملات سالم انسانی به حساب می آید، اظهار نمود: در بحث ازدواج عنصر صداقت یکی از پایه های اساسی حفظ و ایجاد رابطه سالم می باشد. برپایه نظریه مثلث عشق، سه پایه صمیمیت، تعهد و شور و شوق برای عشق وجود دارد.
وی ادامه داد: صمیمیت به معنای احساس تعلق دو نفر نسبت به یکدیگر است که می توانند عمیق ترین احساسات و افکار خویش را با یکدیگر در بین بگذارند. در این پایه، رد پای صداقت پررنگ است و برای زنده نگهداشتن این پایه ضروری است صداقت در روابط و تعاملات پررنگ باشد.
این مشاور خانواده ضمن اشاره به دومین پایه مثلث عشق بیان نمود: تعهد به معنای پذیرفتن طرفین و متعهد بودن در پستی و بلندی های زندگی است که در این بخش هم رد پای صداقت وجود دارد و مهم ترین عنصری که افراد را در استواری این پایه یاری می کند صداقت است.
پورسید آقایی با اشاره به اینکه در بعضی از اختلالات شخصیت مانند افراد گرفتار اختلالات شخصیت ضد اجتماعی، شاهد این هستیم که افراد به جای صداقت به دروغگویی روی می آورند، اظهار داشت: یکی از خصوصیت های افراد دارای اختلالات شخصیت ضد اجتماعی، دروغگویی است. آنها پس از دروغ گفتن هیچ عذاب وجدانی ندارند و فکر خودشان برایشان اهمیت دارد.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: افراد دارای اختلالات شخصیت اسکیزوتایپی هم به علت افکار عجیب و غریب امکان دارد از نظر فرد مقابل صحبت هایشان دروغ محسوب شود که این مورد هم می تواند در روابط آنها اثرگذار باشد.
وی به اختلال شخصیت خودشیفته هم اشاره نمود و اظهار داشت: افراد دارای اختلال شخصیت خودشیفته هم به علت نگاه بزرگ منشانه نسبت به خود که با تخیلی از تواناییهای خود سرگرم هستند امکان دارد در رابطه با خود و توانایی هایشان صحبت هایی کنند که مبتنی بر حقیقت نباشد. امکان دارد این افراد حقیقت وجودی خویش را فراتر از آن چه که هست نشان دهند و بنابراین این مورد با صداقت لازم در رابطه تناقض دارد.
به نقل از ایشان، افراد دارای اختلال شخصیت مرزی هم گاهی رفتارهای فریبکاری از خود بروز می دهند تا توجه و نظر فرد مقابل را جلب کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~