مازنی: هر تحولی تنها با استفاده از تعامل و گفت وگو میسر می گردد

مازنی: هر تحولی تنها با استفاده از تعامل و گفت وگو میسر می گردد

مازنی: هر تحولی تنها با استفاده از تعامل و گفت وگو میسر می گردد

مدل كودك: رییس كمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: امروز  همگی بر لزوم گفت وگوی ملی اذعان و تاكید دارند، اما گویا در شرایطی كه با تهدایدات خارجی و مشكلات فراوان داخلی مواجه هستیم همگان منتظر هستند تا دستی از غیب بیرون آید و كاری صورت گیرد.

به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا حجت اسلام احمد مازنی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز اظهار داشت: ۳۷ سال پیش در چنین روزهایی حادثه ای رخ داد كه در عین روسیاهی برای منافقان تصویری از عاشورای حسینی را بازنمایی كرد. به دنبال این حادثه آیت الله دكتر بهشتی به مظهر سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی تبدیل شد. باور عمیق به تلفیق نظام امامت با مردم سالاری، اعتقاد راسخ به عقلانیت، آزادی، عدالتخواهی، نظم و گفت وگو از خصوصیت های بهشتی بود. قانون اساسی حاصل مدیریت و حزب جمهوری اسلامی معبد او بود و رفتار او مسلمانی ما بود.

وی در ادامه بیان كرد: بهشتی در مقام رئیس دستگاه قضا مایه عزت قضات و كاركنان این قوه بود. سیره وی خاطرنشان كرد وگو برای كشف حقیقت، بر اساس گفتمان حقیقی بود. اكنون حدود ۲۱ ماه از پیشنهاد گفت وگوی ملی می گذرد. در این مدت خیلی از نمایندگان و صاحب نظران این گفت وگو را مورد تاكید قرار داده اند. همینطور در این زمینه با ده ها نفر از عناصر اثرگذار جناح های مختلف مجلس و خارج از مجلس گفت وگو كرده ایم. همگی بر لزوم و گفت وگو ملی اذعان و تاكید دارند اما گویا در شرایطی كه با تهدایدات خارجی و مشكلات فراوان داخلی مواجه هستیم همگان منتظر هستند تا دستی از غیب بیرون آید و كاری صورت گیرد.در حالی كه سنت الهی بر اراده ملت ها بر تغییر حال درونی تاكید دارد و اینكه هر تحولی تنها با استفاده از تعامل و گفت وگو میسر می گردد. بنابر این همگان را به گفت وگوی ملی در قالب گفتمان اخلاقی دعوت می كنم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هدف گفتمان اخلاقی تامین امنیت و میثاق همه است. امنیت محصول اعتماد، و اعتماد محصول گفت وگو است. آگاه باشید دشمنان ما در صدد هستند به منازعات بین ما دامن بزنند و ما باید با رفع موانع گفت وگوی ملی و تقویت انسجام داخلی از موضع احترام متقابل با جهان گفت وگو نماییم. ما بازی جوانمردانه فوتبالیست ها را در مقابل تیم های قهرمان جهان دیدیم؛ گرچه به تمام اهداف خود نرسیدیم ولی با دفاع و مقاومت جانانه و عمل به تكلیف تا سر حد توان سرافراز ماندیم. منطق ما هم همین است. ما نتیجه گرا نیستیم ما عقلانیت ابزاری و منطق نتیجه را كه مبتنی بر اعمال زور و خشونت است مردود می دانیم ما معتقد به عقلانیت ارتباطی و تعاملی و منطق اخلاقی هستیم كه مبتنی بر گفت وگو و احترام متقابل است.

مازنی اضافه كرد: در ارتباط با حوزه فرهنگ باید بگویم كه حوزه فرهنگ بر همه حوزه ها اثرگذار است و فرهنگ هم از همه حوزه ها تاثیر می پذیرد. جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی و مهمترین خصوصیت انقلاب اسلامی فرهنگی بودن آن است. فرهنگ در منظومه فكر امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای جایگاه رفیعی دارد. امام امت فرمودند راس همه اصلاحات اصلاح فرهنگ است. اقتصاد و سیاست را ذیل فرهنگ می دانند. معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منشا فرهنگی دارد. موضوعاتی چون فرهنگ كار و مصرف و تولید كیفیت محصول و پشتیبانی از كالای داخلی ریشه فرهنگی دارد و مقوله های چون فرهنگ تحزب و فرهنگ گفت وگو و فرهنگ مشاركت پیش از اینكه ریشه سیاسی داشته باشد ریشه فرهنگی دارد. عصر ما عصر فراپیچیده است. مرزهای جغرافیایی خاصیت خویش را از دست داده اند و ما در جهان بدون مرز زندگی می نماییم. فضای مجازی به نسل چهارم و پنجم رسیده و تهاجم فرهنگی به تداخل فرهنگ ها جای داده و جوامع بشری دچار بحران هویت شده اند.

وی خاطرنشان كرد: ملت ایران كه در طول تاریخ علی رغم تهاجم فرهنگ ها هویت خویش را حفظ نموده و فرهنگ مهاجم را در فرهنگ ایرانی حل كرده است اكنون در معرض پیچ خطرناك و آزمونی جدید قرار دارد، اما به رغم قابلیت های بی بدیل جامعه ایران و وجود سرمایه انسانی، میراث فرهنگی و هنری، نهادها و سازمان های متولی فرهنگ، متاسفانه بین نظر بزرگان و عمل ما تفاوت از زمین تا آسمان است. به نظر می آید كه باید كار فرهنگی را به اهل آن بسپاریم. دغدغه های اهالی فرهنگ وهنر را باید جدی بگیرم. برنامه های فرهنگی را باید با سیاست های كلی منطبق نماییم، بین نهادهای فرهنگی هم افزایی برقرار نماییم. در فصل بودجه به اعتبارات فرهنگی توجه داشته باشیم و در این صورت است كه می توانیم هویت وسبك زندگی ایرانی و اسلامی را در جامعه حفظ نماییم.

مازنی در انتها اظهار داشت: آنچه كه در شرایط كنونی شاهد می باشیم با اسلام ناب محمدی و آنچه كه در اندیشه بهشتی وجود داشت بسیار فاصله دارد. وجود فاصله شدید طبقاتی بین آحاد جامعه و اشرافی گری در منش خیلی از مسئولان تداعی كننده كاخ هایی است كه در كنار حقوق تضعیف شده كوخ نشینان قد برافراشته و از جانب دیگر تولید محدودیت برای صاحبان فكر و اندیشه و تحقیر مردم تداعی كننده فرهنگ فرعونی است. بیایید با برادری صدر انقلاب و دوران دفاع مقدس برگردیم.

مدل کودک

کودک

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~