رفتاری كه گوگل با لینك ها دارد

رفتاری كه گوگل با لینك ها دارد

رفتاری كه گوگل با لینك ها دارد

مدل كودك: بیشتر مدیران سایت ها آرزو دارند كه در رتبه های بالای موتورهای جستجو قرار گیرند، برای اینكه این اتفاق اثر مستقیم با افزایش بازدید و درآمد آنها دارد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، بنا بر این همه تلاش خودرا می كنند تا رتبه های بالای گوگل را در كلمات كلیدی در رابطه با حوزه كاری خود به دست آورند. از جانب دیگر، گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های خود محافظت می كنند تا نتایج بهتری را برای كاربران نمایش دهند و به خوبی می دانند كه اگر نتایج آنها برای كاربر مناسب نباشد بازار خودرا از دست می دهند.
این سوژه سبب شده كه افراد مختلف فعال در زمینه سئو، نظرات متفاوتی در مورد عملكرد گوگل داشته باشند و گاهی تصورات اشتباهی درباره آن شكل گیرد. در سال های اخیر گوگل اهتمام كرده با احداث منابع آموزشی و ارتباط با مدیران سایت ها، به آنها در جهت بهبود كیفیت محتوا و تجربه كاربری (تجربه ای كه كاربر در زمان مشاهده سایت خواهد داشت و سهولت استفاده از سایت) آموزش دهد. هم اكنون جان مولر مدیر تحلیل مدیران سایت ها در گوگل است و وظیفه ارتباط با مدیران سایت ها در دنیا را بر عهده دارد. هر ماه سوالات زیادی از وی در سراسر دنیا میگردد و او به بعضی از سوالات كه برای دیگر مدیران سایت ها هم مفید می باشد پاسخ می دهند.
لینك های ورودی یكی از فاكتورهای مهم رتبه بندی سایت های اینترنتی است
یكی از فاكتورهای موثر در سئو سایت، لینك های ورودی به سایت است. گوگل كیفیت وب سایت ها را برمبنای كیفیت لینك های ورودی به آنها اندازه گیری می كند و این گونه تصور می كند كه اگر یك صفحه در اینترنت از محتوای خوبی برخوردار باشد، خارج از آن صفحه و در سایت های دیگر، كاربران در مورد آن صحبت می كنند و به آن صفحه لینك می دهند. این مساله بر طبق الگوریتم رتبه صفحه (Page Rank) در گوگل اندازه گیری میگردد.
به مرور زمان مدیران سایت ها با كشف این الگوریتم توانستند نتایج گوگل را تغییر دهند و رتبه سایت خودرا بهبود دهند، بنا بر این گوگل در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت كه الگوریتمی با نام پنگوئن نمایش كند كه وظیفه مقابله با لینك هایی را بر عهده داشت كه با هدف بهبود نتایج گوگل به وجود آمده اند و به اصطلاح گوگل غیر طبیعی هستند.
با نمایش الگوریتم پنگوئن، اتفاق جدیدی در نتایج گوگل رخ داد كه به آن سئو منفی می گویید. سئو منفی شامل روش هایی است كه رقبا از راه آن می توانند رتبه سایت شما در گوگل را تحت تاثیر قرار دهند و با احداث لینك های غیرطبیعی رتبه را نابود كنند. در همین حوزه حتی وب سایت هایی احداث شدند كه خدمات سئو منفی نمایش می دهند و به صورت تضمینی رتبه سایت رقیب در گوگل را از بین خواهند برد! گوگل، برای پیشگیری از چنین اتفاقی ابزاری را برای بی اثر كردن لینك های اسپم و بی كیفیت احداث كرد تا مدیران سایت ها از راه آن بتوانند لینك های اسپم را بی اثر كنند، نام این ابزار Disavow links است و در سرچ كنسول گوگل قابل دسترس است.
گوگل به مرور زمان نسخه های مختلفی برای الگوریتم پنگوئن نمایش كرد و نهایتا از حدود دو سال پیش، الگوریتم پنگوئن نسخه ۴.۰ را به هسته خود منتقل كرد. سپس انتقال این الگوریتم به هسته گوگل، نتایج گوگل جابجایی زیادی پیدا كردند و لینك ها به صورت مستقیم تاثیر آنی در رتبه بندی نتایج گوگل دارند.
سئو منفی به مقبولیت گوگل لطمه می زند
نكته قابل توجهی كه باید در نظر گرفت این است كه گوگل همواره در تلاش است، تاثیر فاكتورهای در دسترس در نتایج را كم كند و مدیران سایت ها به راحتی نتوانند نتایج را تغییر دهند، به همین خاطر در سال های اخیر تلاش نموده است تا سئو منفی را از بین ببرد و اجازه ندهد كه دیگران بتوانند رتبه سایت را نابود كنند.
جان مولر در پاسخ به سوال رضا شیرازی، مدیر وب ۲۴ درباب چگونه لینك های بی كیفیت را برای سایت بی اثر نماییم و این كه آیا روش یا ابزاری برای شناسایی كیفیت لینك های ورودی به سایت وجود دارد، اظهار داشت: معمولا لازم نیست كاری انجام دهید، پیشنهاد میگردد صرفا برای بی اثر كردن لینك هایی كه مشكل زا هستند (مانند لینك های قدیمی كه خریده شده است) استفاده شود، نه فقط به جهت اینكه احساس میگردد آن لینك ها اسپم هستند و از سایت هایی به وجود آمده اند كه آنها را دوست ندارید. این كار را كمی راحت تر خواهد كرد!
با توجه به پاسخی كه مولر به این سوال داده است، گوگل تاثیر منفی لینك های بی كیفیت به سایت را از بین برده و افرادی كه قصد تخریب رتبه سایت شما در گوگل را دارند، با احداث لینك های اسپم و بی كیفیت نمی توانند رتبه هیچ سایتی را گرفتار مشكل كنند و این اتفاق جالبی در این حوزه می باشد. گرچه هنوز ابزار disavow links كاربرد خودرا برای از بین بردن لینك های خریداری شده از سایت های دیگر خواهد داشت، برای اینكه خریداری لینك با هدف بهبود رتبه در نتایج گوگل، كاری خلاف شمرده می شود.
نكته مهم دیگری كه باید به آن توجه داشت الگوریتم Over Optimization گوگل است، این الگوریتم وب سایت هایی كه بیش از اندازه بر روی سئو تمركز دارند را جریمه می كند، یكی از مواردی كه این الگوریتم به آن توجه دارد نحوه لینك های ورودی به سایت است و اگر این لینك ها به صورت غیر طبیعی به وجود آمده باشند موجب جریمه شدن وب سایت خواهد شد. این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~