در نشست صندوق اعتباری هنر مطرح شد: هیچ گونه بدهی جاری به تامین اجتماعی نداریم

در نشست صندوق اعتباری هنر مطرح شد: هیچ گونه بدهی جاری به تامین اجتماعی نداریم

در نشست صندوق اعتباری هنر مطرح شد: هیچ گونه بدهی جاری به تامین اجتماعی نداریم

به گزارش مدل كودك در نشست بررسی فعالیت های صندوق اعتباری هنر عنوان شد كه این صندوق هیچ گونه بدهی جاری به سازمان تامین اجتماعی ندارد و علت تاخیر در عرضه معرفی نامه های هنرمندان تكمیل نبودن پروفایل اطلاعات آنها بوده است.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، نشست اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر و تشریح عملكرد و خدمات این صندوق در سال ۹۷ دوشنبه ۱۳ اسفند ماه در باغ زیبا برگزار گردید.
منصور وحیدی فر معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در پاسخ به سوال ایسنا درباره علت تاخیر در عرضه معرفی نامه های صندوق اعتباری هنر به هنرمندان برای دریافت هزینه های درمانی شان از بیمه توضیح داد: در بحث بیمه تامین اجتماعی كه ما در سال ۹۷ بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سازمان معرفی كردیم شرایط احراز هنرمند توسط صنوف مختلف و ادارات كل استان ها و معاونت ها كاری تخصصی است كه باید صورت گیرد و به صندوق باید معرفی نامهها عرضه شود و بر مبنای عرضه معرفی نامه ها بررسی هایی انجام می دهیم و نسبت به معرفی هنرمندان به سازمان تامین اجتماعی اقدام می نماییم. معمولاً در پروسه انجام این كار ما مشكلی نداریم بلكه این عدم تكمیل پروفایل افراد می تواند این زمان را طولانی تر كند و در بخشی از این موارد كار ما را با مدت زمان بیشتری مواجه كند.
او درباره داشتن بدهی به سازمان تامین اجتماعی هم اظهار داشت: خوشبختانه با حضور آقای سیدزاده در صندوق اعتباری هنر ما هیچ گونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی نداریم و حق بیمه ماهیانه را در موعد مقرر پرداخت كرده ایم. یك مقداری معوقه داشتیم كه آن هم تقصید شده است و در نهایت حالا هیچ گونه بدهی جاری نداریم و از مجموعه های خوش قول، بیمه هستیم.
همینطور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به ایسنا توضیح داد كه سامانه بیمانو حدود ۳ ماه بسته بوده و علت این اتفاق بررسی اطلاعات و افرادی زیادی بود كه در این سامانه ثبت نام كرده بودند و الان این سایت فعالیت دارد و مشكلی نیست.
سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این جلسه با اشاره به اینكه ” به علت اتفاقات سیاسی و اقتصادی و حتی فرهنگی و هنری مثل تغییر وزیر ارشاد، پیش بینی می كردیم فعالیت های هنری با ركود مواجه شود” اظهار نمود: با وجود تمامی این اتفاقات در صندوق اعتباری هنر كه وظیفه اصلی اش پشتیبانی از تمامی هنرمندان است، خوشبختانه ركود نداشتیم و به نظرم بهترین سال را پشت سر گذاشت و الان این صندوق با گذشت حدود ۱۴ سال به دوره پختگی اش رسیده است، بنابر این زمان برداشتن ثمره این صندوق رسیده است.
وی در ادامه توضیح داد: حضور ما در جمع هنرمندان شهرستان در توسعه فعالیت های صندوق بسیار موثر بود و بحث اعتماد سازی از مهم ترین كارهایی بود كه امسال انجام شد. ما اگر قولی می دهیم امكان دارد كمی با تاخیر باشد اما بالاخره انجام می شود. نكته دیگر این است كه بودجه و منابع ما در این دوسال كاهش پیدا كرده اما با این وجود به تعداد بیمه شدگان اضافه شد؛ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این سال به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند. با این وجود باوجود محدودیت ها برنامه داریم تمام كسانی كه استحقاق بیمه تامین اجتماعی دارند حتما از راه صندوق اعتباری هنر بیمه شدنشان صورت خواهد گرفت و این قولی است كه برای سال ۹۸ انجامش خواهیم داد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اضافه كرد: ما باور داریم كه تعداد هنرمندان حرفه ای در كشور محدود است بنابر این امسال بخش اعظم توجه خویش را به خارج از تهران بردیم و به بیشتر از ۱۳ استان سفر كردیم. با این كار از نظر برخورداری بین تهران و شهرستانها به یك برابری ۵۰ درصدی رسیده ایم كه البته ایجاد این موازنه كار سختی بود. در این میان درخواست های وام را در حوزه های شهرستانی و استانی هم افزایش دادیم. ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به بانك های عامل معرفی كرده ایم كه حدود دوبرابر در این زمینه رشد داشته ایم. می دانیم حجم پولی كه در اختیار هنرمندان قرار می دهیم زیاد نیست و یك میلیارد و ۴۲ میلیون تومان كمكهای بلاعوض دادیم كه رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته. همینطور تسهیلاتی هم به بیشتر از ۲۰ فیلم سینمایی داده شد و امسال سال اصلی رونق این تسهیلات بود و در ادامه تسهیلات كارآفرینی هم در اختیار هنرمندان قرار گرفت.
سیدزاده درباره طرح تكریم و مستمری هنرمندان هم توضیح داد: از سال ۸۳ كه طرح تكریم هنرمندان راه افتاده است ماهی ۲۰۰ هزار تومان به هنرمندان صاحب سبك بالای ۶۵ سال كمك می شد، در سال ۹۷ آنرا چهار برابر كردیم و فهرست افراد پالایش شد و ماهانه ۸۰۰ هزار تومان پرداخت خواهیم كرد. ۲هزار و ۷۰۴ نفری كه ماهیانه ۱۵۰ تومان مستمری می گرفتند هم دریافتی اش به ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا كرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره بیمه درمانی و تكمیلی هم بیان كرد: امسال از تیرماه، ثبت نام مجدد هنرمندان شروع شد و با بیمه «سرمد» كارمان را آغاز كردیم. عمده درخواست هنرمندان داشتن بیمه خدمات درمانی بود. ما حدودا یارانه ۵۰ درصدی به بیمه شدگان می دهیم و می توانیم الان ادعا نماییم كه هیچ هنرمندی نباید نگران هزینه های درمانی اش باشد. متاسفانه امسال چند نفر از هنرمندان از بین ما رفتند اما من خوشحال بودم كه به آنها در طول دوره حیاتشان كمك شده بود. و الان با وجود طرح الكترونیكی “سامانه بیمانو” ما به صورت آنلاین از همه هزینه ها با خبر هستیم.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینكه “تا كنون ۶۵ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند” اظهار داشت: از نظر آمار و ارقام شرایط راضی كننده ای داشتیم ولی به نظرم باید در سال ۹۸ از پتانسیل اعضا استفاده نماییم تا فرایند شناسایی هنرمندان را عمومی و اجتماعی نماییم و سفیر صندوق اعتباری هنر داشته باشیم تا هر كسی در هرجایی یك هنرمندی را می بیند به ما معرفی نماید. به صورت مثال خانم فاطمه معتمدآریا، اصغر همت و… از كسانی بودند كه افراد زیادی را به ما معرفی كردند. بر این اساس پشتیبانی از هنرمندان كار یك سازمان نیست و باید به یك جریان سیال اجتماعی تبدیل گردد. ما باید به شما اعتماد داشته باشیم كه چشم و گوش ما باشید و شما هم به ما اعتماد داشته باشید كه این پیگیری ها صورت خواهد گرفت.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همینطور اظهار داشت: ما در این سال چند كار انجام دادیم یكی از آنها این بود كه به بنیاد سینمای فارابی گفتیم كه وام ها در صندوق قرار دهید و با وثیقه ملكی از افراد گرفته شود و به صورت قانون مندتری این كار انجام شد و جلوی بدهكاری گرفته شد. علاوه بر آن صندوقی را در بورس در نظر گرفتیم و در جلساتی كه با آقای انتظامی داشتیم قرار شد صندوق اعتباری هنر و فارابی مشتركا این صندوق را در بورس داشته باشند و بدین سان پول ها مسیر شفافی را طی می كنند و از بورس پول ها را دریافت می نماییم.
وی در توضیح این صندوق در بورس بیان كرد: ما صندوقی را در بورس ایجاد میكنیم با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان و مشخص است كه به چه پروژه هایی چه مقدار پول داده خواهد شد. وقتی این صندوق به بورس عرضه می شود تمام كسانی كه كد بورس دارند، می توانند واحدهای سهام این صندوق را تا سقف ۲۰ میلیارد تومان خریداری كنند.
در این جلسه فرزاد حیدری معاون توسعه مدیریت و فناوری صندوق اعتباری با اشاره به حمایت های این صندوق در حوزه كارآفرینی و فعالیت های سینمایی توضیحاتی درباره تقویت و پشتیبانی از استعدادهای گمنام این صندوق عرضه كرد.
همینطور درباره پروسه درمانی و هزینه هایی كه برای هنرمندانی چون غلامرضا صنعتگر و رسول زنگ شاهی انجام شده هم توضیحاتی عرضه شد.
منصور وحیدفر درباره بیمه خبرنگاران هم توضیح داد: قراردادی كه صندوق اعتباری هنر با سازمان تامین اجتماعی دارد مبنای آن ۱۸ درصد حداقل حقوق پایه است كه ۸ درصد توسط هنرمند و ۱۰ درصد توسط صندوق پرداخت می شود و هر سال بر مبنای تفاهم و شورای عالی كاری حقوق پایه همان سال در نظر گرفته می شود و در زمان بازنشستگی هم این رقم بر اساس میانگین سنوات پرداختی حق بیمه محاسبه می شود و بعنوان حقوق بازنشستگی برای فرد در نظر گرفته می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~