۸ نكته كاربردی در هنر كیك پزی برای افراد مبتدی

۸ نكته كاربردی در هنر كیك پزی برای افراد مبتدی

۸ نكته كاربردی در هنر كیك پزی برای افراد مبتدی

به گزارش مدل كودك پخت شیرینی، كیك و نان در خانه حس و حال خاص خودش را دارد؛ اگر به این كارها علاقه داشته باشید، بطور قطع احساس خیلی خوبی پیدا می كنید و با آماده شدن نتیجه كار این احساس خیلی بهتر هم خواهد شد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، اگر جزو افراد مبتدی هستید و دوست دارید با بعضی نكات پخت كیك و شیرینی آشنا شوید، این مقاله كمكتان خواهد نمود.
۱. از قبل جلوی تان بچینید
یكی از مهم ترین كارها برای درست كردن كیك و شیرینی این است كه پیش از مبادرت به پخت، تمام مواد لازم را در ظرف های جداگانه اندازه بگیرید و دم دستتان بگذارید. برای بسیاری از خانم ها پیش می آید كه فكر می كنند همه مواد را دارند؛ در حالیكه وسط كار متوجه می شوند یك گزینه كم است. ازاین رو پیش از هر كاری از داشتن تمام مواد لازم همچون آرد، تخم مرغ، شیر، شكر سفید یا قهوه ای و… مطمئن باشید و اگر متوجه شدید یكی از این مواد تمام شده است، دست به خرید بموقع بزنید تا موادتان روی هوا نمانند!
۲. دستور را با دقت بخوانید
دستور پخت خیلی از كیك و شیرینی ها شبیه هم است؛ اما بعضی هایشان تفاوت های ریز خیلی مهمی با هم دارند. بنابراین لازم است پیش از پخت حتما دستور درست كردن كیك و شیرینی را با دقت بخوانید و از جزئیات آن با خبر شوید تا موقع پخت گرفتار اشتباه نشوید. تلاش كنید دستور پخت را چند بار بررسی كنید تا خوب برایتان جا بیفتد و با تسلط بیشتری كارتان را انجام دهید.
۳. پیشگیری از ریخت و پاش
به خاطر داشته باشید پختن كیك و شیرینی پر از شلوغ كاری و ریخت و پاش است. كافی است آغاز به ریختن و هم زدن مواد كنید تا متوجه بلند شدن انواع غبارهای آردی در هوا و نشستنشان روی میز و صندلی شوید. بنابراین پیش از شروع كردن كار، حتما یك پارچه بزرگ یا رومیزی دم دستی را روی میز پهن كنید تا مواد روی رومیزی اصلی نریزد و آخر كار بتوانید رومیزی را جمع كنید و بشویید.
گاهی یك لكه پودر كاكائو كافی است تا كلی كار تازه برایتان درست كند؛ پس پیش از اتفاق افتادن، اقدام های لازم را انجام دهید. برای محافظت از لباس هایتان هم ترجیحا موقع پختن كیك و شیرینی از لباس های خیلی نو استفاده نكنید تا اگر لك شدند دلتان نسوزد و از بستن پیشبند هم غافل نشوید كه خیلی كمكتان خواهد نمود.

۴. برای یكدست شدن چه كار كنم؟
یكی از مسائلی كه می تواند دفعه های اول برایتان سخت به نظر برسد، یكدست كردن كیك و شیرینی است. به جهت اینكه بتوانید كیك و شیرینی تان را یكدست دربیاورید به نكات زیر دقت كنید:
* حتما پودر كیك، آرد یا پودر كاكائو را پیش از استفاده خوب الك كنید تا گلوله گلوله هایش سبب خراب شدن مخلوط كیك نشود.
* تلاش كنید برای پخت شیرینی هایی مثل شیرینی كشمشی و موارد مشابه ترجیحا از قالب های یكدست استفاده كنید.
* مواد را خوب هم بزنید؛ اما خوب هم زدن به مفهوم هم زدن بیش از حد نیست. به دستور پخت وفادار بمانید تا كیك شما یكدست شود.
۵. توجه به دمای فر
خیلی وقت ها هست كه امكان دارد دلتان بخواهد به جای خرید خودتان نان مورد علاقه تان را درست كنید؛ حالا این نان امكان دارد باگت باشد یا نان تهیه شده از غلاتی مثل جو یا حتی نان سوخاری و دیگر انواع نان های سنتی و فانتزی مورد نظر كه در اینجا قابل مشاهده است؛ نكته مهم این است كه پس از تركیب مواد اولیه فر را روی درجه درج شده در دستور پخت تنظیم كنید و طی نیم ساعت اول در آنرا به هیچ وجه باز نكنید. این دو نكته سبب می شود نتیجه نهایی نان یا حتی شیرینی و كیك شما قابل قبول و خوب از آب دربیاید.
۶. كیك به قالب نچسبد!
چسبیدن كیك و شیرینی به ظرف یكی از اتفاق های ناخوشایندی است كه امكان دارد به راحتی نتیجه همه زحمت های شما را به باد دهد. به جهت اینكه این اتفاق نیفتد، تلاش كنید حتما كف قالب را چرب كنید و مقداری هم آرد روی آن بپاشید. این كار سبب می شود پس از تمام شدن پخت، ظرف به آسانی از قالب جدا شود و گرفتار دردسرهای بعدی نشوید. همینطور می توانید روش های دیگر برای پیشگیری از چسبیدن كیك به قالب را هم به كار ببرید.

۷. كیك من آماده است؟
معمولا اگر دستور پخت را به صورت كامل رعایت كرده باشید، طی همان زمان تخمین زده شده، كیك، شیرینی یا نان شما آماده می شود. علیرغم این اگر خواستید صد درصد از پخته شدن حاصل زحمتتان مطمئن شوید، كافی است یك خلال چوبی را به بخشی از كیك كه خیلی توی دید نیست، فرو كنید. اگر مواد به خلال چسبیدند، فرآیند پخت را ادامه هید؛ اما اگر چیزی به خلال نچسبید، كیك شما آماده است.
۸. بگذارید خنك شود
از اشتباهات رایجی كه برخی از خانم های مبتدی در زمینه پخت كیك و شیرینی انجام می دهند؛ این است كه بلافاصله پس از تمام شدن پخت، تلاش می كنند كیك را از قالب خارج كنند؛ در حالیكه این كار سبب خرد شدن كیك و از شكل افتادن آن می شود. ازاین رو بگذارید كیك خنك شود و حداقل یك ربع ساعت پس از اتمام پخت صبر كنید. این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~