از كابردهای جالب طلق پلكسی در صنعت و دكوراسیون چه می دانید؟

از كابردهای جالب طلق پلكسی در صنعت و دكوراسیون چه می دانید؟

از كابردهای جالب طلق پلكسی در صنعت و دكوراسیون چه می دانید؟

به گزارش مدل کودک پلکسی یک طلق سفت و دشوار می باشد، مقاومت این ماده از شیشه بسیار بیشتر است و تراکم آن کمتر می باشد و ورق های پلکسی از پاک ترین پلاستیک های بازار به حساب می آیند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، طلق پلکسی کاربرد زیادی در زندگی امروزه دارد. امکان دارد فکر کنید که با طلق پلکسی آشنایی ندارید. ما به شما قول می دهیم که موارد زیادی از کاربرد این طلق ها را در محیط اطراف تان دیده اید اما امکان دارد متوجه نشده باشید که در حال دیدن محصولی ساخته شده با طلق پلکسی هستید.
طلق پلک چیست؟ اکریلیک، پرسپکس، پلکسی گلاس و… از نام هایی است که به ورق های پلکسی اشاره می کند. پلکسی یک طلق سفت و دشوار می باشد. مقاومت این ماده از شیشه بسیار بیشتر است و تراکم آن کمتر می باشد.

ورق های پلکسی از پاک ترین پلاستیک های بازار به حساب می آیند. نخستین بار در جنگ جهانی دوم از این ماده برای ساخت پنجره های هواپیما، سایبان و برج استفاده شد. جالب است بدانید که این ماده ۳۰ برابر بیشتر از شیشه مقاومت دارد و بنابراین در خیلی از موارد جایگزین شیشه می باشد.
طلق پلکسی کاربردهای زیادی دارد. همچون این کاربردها عبارتند از؛
* ساخت آینه های تزئینی و وسایل دکوراتیو
* استفاده برای ساخت وسایل لوکس و فانتزی
* استفاده در طراحی های داخلی، جواهرات، لامپ و…
* ساخت استندهای تبلیغاتی
* استفاده بعنوان محافظ شیشه
* استفاده در ساخت و سازها
* ساخت نورگیر و سقف کاذب
* ساخت چراغ ها و شیشه های اتومبیل
* ساخت کلاه ایمنی
* استفاده در قسمت های مختلف سالن های ورزشی
* ساخت ایستگاه های اتوبوس
* ساخت درب های اتوماتیک
* ساخت عینک های طبی
* پارتیشن بندی اماکن مختلف
* جایگزینی برای شییشه های رنگی قدیمی
* استفاده در قسمت های مختلف منزل به منظور زیباسازی
* و بسیاری موارد دیگر
ورق های پلکسی چه مزایایی دارد؟
* امنیت بالایی دارد
* سبک است
* این ورق ها تنوع رنگی بالایی دارد
* امکان برش لیزری، حکاکی، چاپ و خم
* مقاومت در مقابل عوامل محیطی
* مقاومت در مقابل دما
* امکان پردازش به روش های مختلف
* تایید شده برای تماس با غذا
* قابلیت ضد آب
* ضخامت ثابت
* قابلیت انحنا و خمیدگی
* مقاومت بالا در مقابل ضربه
* شفافیت بالا
* عایق صوتی و حرارتی
* مقاومت در محیط های گرم و سرد
* مقاومت در مقابل شرایط محیطی
قیمت ورق های پلکسی
ورق های پلکسی با خصوصیت های مختلف و در انواع گوناگون تولید می شوند. انواع مختلف این ورق ها قیمت های متفاوتی دارد. شما می توانید انواع مختلف ورق های پلکسی را از فروشگاه پلکسی روژان با قیمت مناسب تهیه نمایید.
طلق رومیزی نرم
از طلق رومیزی نرم برای محافظت از سطوح مختلف استفاده می شود. میز ناهار خوری، میز تحریر، جلومبلی و… همچون مواردی است که برای آنها می توان از طلق نرم استفاده نمود. این طلق ها از لایه های pvc چند لایه تشکیل شده است. عمر این رومیزی ها از ۵ تا ۷ سال یا حتی بیشتر است.
تصور کنید فرزندتان حین کشیدن خورشت، مقداری از آنرا روی رومیزی گران قیمت و یا خود میز می ریزد. مطمئناً اتفاق خوشحال کننده ای نیست. با داشتن طلق رومیزی از این گونه اتفاقات، خط و خش روی میز و… جلوگیری می کنید. تمیز کردن این طلق ها خیلی راحت است و با یک پارچه نم دار به سادگی تمیز می شود.
چگونه از طلق رومیزی نرم استفاده کنیم؟
* پیش از این که از این طلق ها استفاده کنید، سطح را با یک پارچه ی تمیز و مرطوب پاک نمایید.
* طلق رومیزی نرم را با لبه های خمیده به پایین قرار دهید تا ظاهر آن کاملاً صاف شود.
* در صورتیکه طلق را روی شیشه قرار دهید امکان دارد حباب هایی از هوا در زیر آن ایجاد شود. برای پیشگیری از این مشکل یک پارجه زیر طلق رومیزی قرار دهید. این پارچه ها را می توانید در بازار با رنگ ها و طرح های مختلف انتخاب نمایید.
* میز شما چه شکلی است؟ در صورتیکه میزتان لبه های گرد دارد یا هلالی و … است می توانید رومیزی را با کاتر یا دیگر وسیله های موجود در بازار برش داده و به شکل دلخواه درآورید. در صورتیکه برش به صورت خط مستقیم است می توانید از خط کش استفاده نمایید.
طلق مات
در ساخت طلق دو نوع طلق شفاف و مات تولید می شود. طلق مات می تواند تک جداره یا دو جداره باشد. از این طلق ها برای مواردی که احتیاج به مات بودن و دیده نشدن وجود دارد استفاده می شود. مثلاً می توان برای آزمایشگاه ها و انبارها از این نوع طلق استفاده نمود.
ابعاد طلق مات تک جداره ۱۲۰ * ۱۸۰ و طلق مات دو جداره ۲ * ۶ است. طلق مات می تواند رنگی یا ساده باشد. طلق رنگی حدود ۲۰ درصد از طلق معمولی گران تر است.
از این طلق ها می توان برای سقف کاذب بهره برد

طلق مات تک جداره
طلق مات تک جداره برای مواردی استفاده می شود که بخواهیم فضای پشت آن دیده نشود. برای سقف کاذب سرویس بهداشتی معمولاً از طلق مات شیشه ای استفاده می شود. ابتدا شبکه بندی سقف انجام می شود و بعد طلق ها درون فریم قرار داده می شوند.
طلق مات دوجداره
از این نوع طلق ها برای کاهش هزینه استفاده می شود. به این طلق، طلق پلی کربنات مات دو جداره هم گفته می شود. طلق مات می تواند سفید یا رنگی باشد. طلق های مات هم چنین در ضخامت های مختلف تولید می شود و برای کاربردهای متفاوت استفاده می شود.
طلق مات چه کاربردهایی دارد؟
از طلق مات می توان برای موارد گوناگونی استفاده نمود. همچون این موارد عبارتند از:
* درب پارکینگ های فرفورژه
* استفاده در سقف کاذب
* ساخت سقف سرویس بهداشتی
* استفاده در قسمت های مختلف آزمایشگاه ها
* ساخت پنجره ها
* استفاده بعنوان پارتیشن
* ساخت اتاقک ها
* ساخت مکان هایی مانند انباری
* استفاده برای تزئین درب های سنتی چوبی
* تزئین و زیباسازی کالاهای سنتی
بیشترین کاربرد طلق مات در مواردی است که می خواهیم فضا را از دید دور نگه داریم مثلاً تجهیزاتی وجود دارد که می خواهیم دیده نشود. طلق مات به صورت یک رو نما ایجاد می شود و پشت آن دیده نمی گردد.
این طلق ها را می توان با کاترهای برقی برش داد. در صورتیکه کاتر برقی در دسترس تان نباشد می توانید از کاترهای معمولی هم استفاده نمایید. دقت کنید که برش با کاتر معمولی می تواند زمان بر باشد.
پلکسی روژان، عرضه کننده انواع پلکسی و طلق ۰۹۱۲۸۹۲۲۶۳۳ www. pelaxi۱۳۹۷
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~