گشایش نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی جشنواره اسباب بازی

گشایش نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی جشنواره اسباب بازی

گشایش نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی جشنواره اسباب بازی

به گزارش مدل کودک نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ گشایش می یابد.
به گزارش مدل کودک به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل کانون، در نشست رسانه ای تشریح برنامه های جشنواره ملی اسباب بازی بر استفاده از تجربه های دوره های پیشین تاکید شد.
در این جلسه محسن حموله، دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون اظهار داشت: سال جاری بیماری کرونا بیشتر برنامه ها را تحت الشعاع خود قرار داد اما جشنواره اسباب بازی از این تهدید فرصتی برای خود ساخت.
او اضافه کرد: سایت جشنواره ملی اسباب بازی به نشانی irantoyfastival.ir بعنوان یک مرجع کامل از ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ برای همگان حتی افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند، قابل دسترسی است و همه می توانند از تولیدات و برنامه های آن استفاده کنند.
او افزود: ششمین جشنواره اسباب بازی به صورت مجازی برگزار می گردد و نباید آنرا با دوره های پیشین مقایسه کرد؛ قطعا در نخستین تجربه، نقایصی دیده خواهد شد اما تلاش می شود به سرعت معایب احتمالی برطرف شود. بخصوص که مقرر است در آینده این سایت به چند زبان برای اقتصادی تر کردن و توسعه فرهنگی کاربرد بیشتری داشته باشد.
مدیرکل سرگرمی های سازنده و بازی های کامپیوتری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در سال جهش تولید، شعار ششمین جشنواره ملی اسباب بازی «آینده را باید ساخت» است و سال جاری معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی و ستاد توسعه علوم شناختی حمایت خوبی از جشنواره اسباب بازی داشتند. بخصوص که پشتیبانی از کالای داخلی در جهت تحقق شعار سال، جهش تولید در شرایط همه گیری ویروس کرونا، برقراری ارتباط موثر بین طراحان تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه اسباب بازی بخشی از اهداف کلی این جشنواره بود.
او خاطرنشان کرد: هم اکنون طراحی اسباب بازی مشکل اصلی ماست. بیشتر اسباب بازی های ما کپی برداری از تولیدات خارجی است و کانون طی چند سال گذشته رویدادی را طراحی نموده است که بتواند با شناسایی طراحان جوان اسباب بازی و میدان دادن به آنها، جای مناسبی را برای خود در زمینه طراحی اسباب بازی تعریف و تعبیه کند. بر همین مبنا در دوره دوم و سوم ما بیشتر از ۱۰۰ ایده را از کانال ایده پردازی آزاد به دست آورده و در اختیار تولیدکنندگان قرار داده ایم.
حموله ضمن اشاره به این که این جشنواره دارای کمیته های مختلفی همچون کمیته علمی، کمیته راهبردی فضای مجازی، کمیته اطلاع رسانی و… است، اظهار داشت: در کمیته رقابتی جشنواره آثار تولیدی از مهر ۹۸ تا مهر ۹۹ از راه ثبت نام ۴۴۰ اسباب بازی و عروسک به دست ما رسید و با عنایت به اهمیت حوزه عروسک ها، اسباب بازی های این بخش به صوت مجزا مورد داوری قرار گرفته است. علاوه بر این که بخش رقابتی سال جاری متفاوت از سالهای پیشین بود. ما در تحقیقاتی که انجام داده ایم متوجه شدیم که گروه بندی اسباب بازی ها ضرورتی انکارناپذیر است؛ بر همین مبنا گروه سرگرمی های سازنده ذهن و تفکر، سرگرمی های حسی حرکتی، سرگرمی های سازنده مهارتی و آموزشی، سرگرمی های شبیه سازی دنیای واقعی، سرگرمی های سازه ای و جورچین ها را ایجاد کرده ایم که برترین های آنها به تفکیک در سایتی که در ۲۸ بهمن افتتاح می گردد، معرفی شده اند.
او افزود: ۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی داریم که شامل ۱۱۲ تولیدکننده و ۲۸ شرکت هستند. ۱۲۵۰ اسباب بازی و عروسک به فروش می رسد. ۳۲۸ نمونه عروسک ایرانی در سایت جشنواره قابل دسترسی است.
دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با تکیه بر این که داوری در حوزه اسباب بازی ها در دو بخش اسباب بازی های ایرانی و عروسک ها بوده است و نزدیک به ۳۰ اثر توانسته حائز اهمیت شناخته شوند، اظهار داشت: در بخش نشست های علمی که با شش نشست تخصصی و حضور ۱۰ میهمان خارجی همراه بوده است با رضایت مندی ۸۵ درصدی به صورت میانگین بالاتر از ۱۵۰ نفر در هر نشست روبه رو شدیم و این خود موید موفقیت ما در زمینه برگزاری جشنواره است. امیدواریم سال جاری با تبلیغاتی که انجام شده است بتوانیم شاهد رویداد خوبی در حوزه اسباب بازی باشیم.

محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری هم اظهار داشت: امیدوارم جشنواره اسباب بازی پل ارتباطی خوبی بین مخاطبان، تولیدکنندگان و طراحان صنعت اسباب بازی باشد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای پیوستن به عرصه صنعت تشویق کند.
رئیس جشنواره ملی اسباب بازی خاطرنشان کرد: بزودی در یکی از دانشگاه های معتبر رشته کارشناسی ارشد در حوزه طراحی اسباب بازی راه اندازی می شود و در حوزه بین الملل امیدواریم همچون فیلم و کتاب، اسباب بازی هم بتواند در کنار دیگر محصولات فرهنگی بازارهای جهانی خویش را پیدا کند. بخصوص که در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ بیشتر از ۴۰۰ اسباب بازی ملی ساخته شده است که باید برای آن بازار آن پیدا نماییم.
او با تکیه بر این که این اتفاق خوبی است که بخش ایده آزاد در جشنواره راه اندازی شده و توانسته است خط تولیدی برای خود مهیا کند، اضافه کرد: هنر صنعت اسباب بازی و هنر صنعت انیمیشن را باید یک سو نماییم. گنجینه ای در این تولیدات است که باید آنرا حفظ نماییم و توسعه دهیم. هم اکنون ۸۰ درصد تولیدات ما محصولات کپی شده از خارج از کشور است که جا دارد در این حوزه فکر جدی شود.
معاون تولید کانون در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: یک فیلم پویانمایی سینمایی به نام «بچه زرنگ» در کانون در حال ساخت است که می تواند ۵۰۰ کالای جدید در رابطه با این فیلم را در خروجی قرار دهد. جریان سازی برای شخصیت های انیمیشنی دارای مراحل طولانی است که با ثبت یک مجموعه امکان پذیر نیست. اگر محصولاتی در کانون، در چارچوب کتاب، فیلم و اسباب بازی هم راستا و مرتبط شوند، همه خانواده ها می توانند از این محصولات جانبی هم بهره مند شوند.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری هم اظهار داشت: شرایط کرونایی سبب شد تا ششمین جشنواره اسباب بازی فرایندی برگزار گردد اما در نهایت ما از این تهدید، فرصتی فراهم ساختیم. این جشنواره که جشنواره های پیشین را در دل خود دارد ۲۸ بهمن در سایت جشنواره قابل دسترسی و ۱۲۵۰ محصول از راه این سایت برای عموم قابل خریداری است. مضاف بر این که خانواده ها می توانند به صورت آنلاین با مشاوران در ارتباط بوده و کالای خویش را به صورت مقایسه ای با مواد مختلف خریداری کنند.

حامد رهنما با تکیه بر این که ارسال محصولات این جشنواره به صورت مجانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بیشتر از ۱۴۰ تولیدکننده محصولات شان را در سایت عرضه می کنند و حدود ۱۲۵۰ محصول از راه این سایت قابل دسترسی است و امکان مقایسه انواع کالاها فراهم گشته است. علاوه بر این که خریداران می توانند به صورت آنلاین با مشاوران در ارتباط بوده و بهترین ها را برای خود گزینش کنند و با عنایت به این که بخش ویژه ای برای کودکان با نیازهای ویژه طراحی شده این دوره جشنواره خوبی خواهد شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~