۶ اشتباه رایج در عکاسی با گوشی هوشمند

۶ اشتباه رایج در عکاسی با گوشی هوشمند

۶ اشتباه رایج در عکاسی با گوشی هوشمند

مدل کودک: در این مطلب به تعدادی از این اشتباهات رایج در عکاسی را گوشزد نماییم تا دفعات بعد، بهتر عکاسی کنید.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، احتمالاً برای شما هم پیش آمده عکسهایی بگیرید که کیفیت مناسبی نداشته باشند یا آن طور که دوست داشتید نشده باشند. حتی ممکنست گوشی خوبی هم داشته باشید اما تصاویر خوبی نتوانید بگیرید. این اتفاق دلایلی متفاوتی می تواند داشته باشد و اشتباهاتی هستند که موجب افت کیفیت عکس می شوند. در این نوشته اهتمام می نماییم تعدادی از این اشتباهات رایج در عکاسی را گوشزد نماییم تا دفعات بعد، بهتر عکاسی کنید.
۱) از فلش گوشی استفاده نکنید
نورپردازی از اصول مهم عکاسی و فیلمبرداری است، اما فلش گوشی کار را در بیشتر مواقع خراب می کند، بدین سبب اگر محیط شما برای عکاسی مناسب نمی باشد، از ابزارهای مناسب اینکار استفاده کنید. ما به شما رینگ لایت ها را پیشنهاد می دهیم که این روزها به شدت در بین هنرمندان این حوزه محبوب شده اند.
رینگ لایت گوشی بزرگ یا پایه دار برای عکاسی و فیلمبرداری در محیط های بزرگ تر مناسب می باشد و انواع کوچک آنها جهت استفاده از دوربین های موبایل مناسب هستند و به آسانی هم حمل می شوند. شیائومی و سامسونگ نیز دو برند محبوب برای تولید این وسایل هستند که از جهت قیمتی تفاوت دارند، اما کیفیت نسبتاً مناسبی دارند.
۲) از زوم گوشی استفاده نکنید

زمانی که می خواهید عکس بگیرید به فرم صفحه گوشی دقت کنید. اگر حالت تمام صفحه داشت یعنی گوشی در حالت زوم صفحه قرار دارد. زمانی که سایز عکس را روی ۳ در ۴ تنظیم کنید، می بینید که فرم صفحه بصورت مربع در می اید و کیفیت صفحه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این یک مثال بود تا متوجه شوید در حالت زوم چقدر کیفیت یک عکس از بین خواهد رفت. زوم گوشیها معمولی در بسیاری موارد موجب افت شدید کیفیت می شود و عکسی که در حالت زوم گرفته می شود، چندان چنگی به دل نخواهد زد. بهترین حالت که البته همیشه ممکن نیست، نزدیک شدن به سوژه مورد نظر است.
۳) از دوربین اصلی استفاده نکنید
در گوشی و دستگاه های هوشمندی مانند تبلت اپل دوربین های اصلی گوشی، توانایی ثبت عکس باکیفیت خوبی را دارند، اما خیلی از گوشیها کیفیت لازم را برای عکس گرفتن ندارند. البته اگر می خواهید از تبلت ها استفاده کنید، باید به حافظه آنها دقت کنید تا در حین ادیت عکس و ویدئو، گرفتار مشکل نشوید. مدلهای بزرگ تبلت اپل با حافظه قوی می توانبد انتخاب خوبی برای عکاسی و ادیت فیلم و ویدئو باشد.
اما اگر از دوربین اپل استفاده نمی کنید، حتما از اپلیکیشن های جایگزین برای بهتر کردن کیفیت دوربین عکاسی استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن ها می توانند خود به خود کیفیت عکس را ارتقا دهند و ایرادهایی مانند نبود نور کافی یا عدم توانایی دوربین برای گرفتن نور کافی را جبران کنند و عکس بهتری برایمان ثبت کنند. برای گوشیهای اندروید می توانید از اپلیکیشن هایی بطورمثال Snow، open camera، camera MX، footej camera استفاده کنید.
۴) عدم استفاده از سه پایه

سه پایه برای گوشی هم مانند دوربین لازم است و عدم استفاده از آن اشتباهی است که بسیار از افراد چندان به آن توجهی نمی کنند. وجود سه پایه به شما کمک می نماید زمانی که به تنهایی به عکاسی می روید به آسانی دوربین را روی پایه بگذارید و از خودتان یک عکس بدون ایراد بگیرید و در حقیقت نیاز به هیچ فردی نداشته باشید. نحوه قرارگیری دوربین و دیگر نکاتی که عکس شما را بهتر می کند، از دیگر نکته های عکاسی با تلفن همراه است که باید به آن توجه کنید.
۵) از دستمال کاغذی برای پاک کردن لنز استفاده نکنید
تمیزی دوربین یکی از با اهمیت ترین کارهایی است که پیش از عکس گرفتن باید به آن توجه کنید و عدم توجه به آن موجب می شود یک عکس خوب به یک عکس بد تبدیل گردد، چون دوربین های گوشی به خصوص دوربین سلفی دائماً در مقابل چربی و آلودگی پوست و یا مواد خوراکی وجود دارد و اگر آنرا پاک نکنید یک عکس تار خواهید داشت. اما نکته مهم این است که دوربین را هیچ گاه نباید با دستمال های زبر مانند دستمال کاغذی پاک کنید و حتما باید از یک دستمال نرم مانند دستمال عینک استفاده کنید که پرز نداشته باشد.
۶) عدم توجه به جهت نور
عدم توجه به نور شاید یکی از با اهمیت ترین نکاتی است که عکس را خراب خواهدنمود. کسانی که به اصطلاح آماتور هستند و عکاسی حرفه ای بلد نیستند نمی دانند که در برخورد با نور چه زاویه ای را باید استفاده کنند. بعنوان مثال در عکاسی عکسهایی هستند که به آنها ضد نور می گویند و این عکس ها در حقیقت زمانی گرفته می شوند که سوژه پشت به نور شدید و در مقابل دوربین ایستاده باشد و این کار موجب می شود خود سوژه به حدی تاریک شود که اصلاً دیده نشود و یا خیلی کم قابل دیدن باشد.
همیشه در زمان عکس گرفتن باید به جهت تابش نور دقت داشته باشید و ترجیحاً در جهتی قرار بگیرید که نور مقابلتان باشد، نه پشت سرتان و البته نور شدید برای عکاسی اصلاً مناسب نمی باشد و ترجیحاً در مقابل نور شدید هم قرار نگیرید. چون نور مستقیم و شدید اجزا صورت شما را بزرگ تر نشان میدهد و سایه بینی و چشمانتان موجب می شود تصویر خوبی از شما گرفته نشود پس یک روز نیمه ابری برای عکاسی بهتر از یک روز آفتابی با یک آفتاب تیز است.
با رعایت کردن این نکات و عدم انجام این اشتباهات حتما می توانید یک عکس بدون ایراد بگیرید. امیدواریم با رعایت این نکات تصاویر خوبی برای خودتان بگیرید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~