معاون بازار برق شركت مدیریت شبكه برق ایران: صنایع، برق مورد نیاز را از بورس خریداری کنند

معاون بازار برق شركت مدیریت شبكه برق ایران: صنایع، برق مورد نیاز را از بورس خریداری کنند

معاون بازار برق شركت مدیریت شبكه برق ایران: صنایع، برق مورد نیاز را از بورس خریداری کنند

به گزارش مدل کودک معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: صنایع باید تا جایی که می توانند برق موردنیاز خودرا از بورس بخرند.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «حمیدرضا باقری» اضافه کرد: صنایع می توانند قسمتی از برق موردنیاز خودرا در بورس و بخشی را از شرکت های برق منطقه ای تهیه کنند.
وی افزود: هم اکنون صنایعی که کد بورسی گرفته اند، برقی را که یقین دارند، مصرف می کنند را در بورس یا بصورت معامله دو جانبه خریداری نموده و بقیه آنرا بوسیله برق منطقه ای خریداری می کنند.
معاون بازار برق افزود: هیچ منع قانونی در معامله برق از بورس در زمان اوج مصرف برق در بورس وجود ندارد و صنایع می توانند در زمان اوج مصرف، برق خودرا از بورس انرژی خریداری کنند.
باقری اظهار داشت: ظرفیتی که به نیروگاه ها در بورس انرژی داده می شود، توسط مشترکان برق قابل خریداری است و هر مشتری قیمت بیشتری پیشنهاد دهد، برنده این بازار خواهد بود تا جایی که برق قابل عرضه تمام شود. در پی آن، برمبنای قانون عرضه و تقاضا در زمان های کمبود برق، چون رقابت بین خریداران بیشتر می شود، جهش قیمتی در بورس خواهیم داشت که این امر بازخورد لازم را به سرمایه گذار می دهد تا در حوزه راه اندازی نیروگاه قدم پیش گذاشته و با اطمینان کامل و در یک محیط رقابتی سالم و کامل نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام نماید.
وی افزود: این امر خود موجب ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در برق خواهد شد. ولی از ۷۵۰ مشترک معرفی شده به بورس انرژی تنها ۴۵ در صد از آنها کد بورسی گرفته و بقیه هنوز برق خودرا بوسیله برق های منطقه ای با قیمتی بیشتر از بورس انرژی، خرید می کنند.
معاون بازار برق ضمن ابراز اطمینان از تامین برق صنایع از بورس انرژی اضافه کرد: وزارت نیرو برقی که توسط صنایع از بورس انرژی خریداری شده است را در اولویت تامین قرار داده و برمبنای شرایط شبکه سراسری، برق آن صنعت را تامین می کند و هیچ منعی از طرف وزارت نیرو برای معامله برق در بورس انرژی وجود ندارد.
وی اشاره کرد: برمبنای مصوبه هیات دولت مورخ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ مشترکان بالای ۵ مگاوات، می بایست برق خودرا در بورس انرژی یا معاملات دوجانبه بخرند و نیز برمبنای آن مصوبه، از مهرماه سال جاری باید مشترکان یک مگاوات و بیشتر نیز برق خودرا باید بوسیله بورس انرژی خریداری کنند.
منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~