تمهیدات آموزش و پرورش برای نگهداشت نیروی انسانی در مناطق مرزی و محروم

تمهیدات آموزش و پرورش برای نگهداشت نیروی انسانی در مناطق مرزی و محروم

تمهیدات آموزش و پرورش برای نگهداشت نیروی انسانی در مناطق مرزی و محروم

به گزارش مدل کودک، مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در رابطه با نگهداشت نیروی انسانی در مناطق محروم و مرزی اظهار داشت: در حال دریافت مصوبه ای هستیم که معلم مناطق مرزی را از همان مناطق مرزی بگیریم تا نیرو همانجا بماند. یکی از مباحثی که دنبال می نماییم اختصاص معلم ویژه و بومی برای مناطق کم برخوردار می باشد البته امتیازات منزلتی برای آنان درنظر گرفته می شود.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حمیدرضا خان محمدی در نشستی خبری که در حاشیه سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت شامل آموزش است، اظهار داشت: وقتی می گوییم عدالت ترییت مقصود عدالت همه جانبه است. آنچه مشهود است اینست که در حوزه عدالت رشد خیلی خوبی داشته ایم.

وی اضافه کرد: نرخ پوشش ابتدایی ۹۸.۵ درصد است و ۲۰۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم اما در حوزه کیفیت گرفتار چالش هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ضمن اشاره به این که این قرارگاه مقرر است در حوزه عدالت ذره بینی روی تمام نهادهای درونی و بیرونی باشد، اظهار داشت: قرارگاه در درون دستگاه تعلیم و تربیت در کوشش برای بهره برداری از همه ظرفیت های موجود و در بیرون در صدد هم افزایی با دیگر دستگاههای اجرایی می باشد.

خان محمدی افزود: در پنج استان کشور مشکل کمبود نیروی انسانی داریم که رایزنی هایی برای حل مشکلات نیروی انسانی در حال انجام می باشد. قرارگاه های استانی را ایجاد کرده ایم و درحال ایجاد قرارگاه های منطقه ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه با نرخ بالای مهاجرت به شهرها و حاشیه شهرها به دلیل تغییر اقلیم چون خشکسالی مواجهیم، اظهار داشت: در همین راستا وزارت کشور در چارچوب طرح توسعه اجتماع محور، ۲۰۲۰ محله در حاشیه شهر را شناسایی کرده است تا در یک برنامه چند ساله مشکل آنها را حل کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تفاهم نامه ای را با وزارت کشور منعقد کردیم که برپایه یکی از بندهای آن امکان استفاده از فضای مدارس در نوبت دوم برای فعالیتهای محلات را فراهم نماییم. مدرسه کانون پیشرفت محله است.

وی ضمن اشاره به این که در حاشیه شهرها با چالش هایی چون کمبود مدارس، تراکم دانش آموزی و صدمه های اجتماعی مواجهیم، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم انجام و مقرر شده است در ۴۰۰ محله از ۲۰۲۰ محله که نیازها و مشکلات آموزش و پرورش در آنها احصا شده، فعالیتهایی داشته باشیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~