رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: اجرای برنامه ویژه مدرسه رها نشده است

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: اجرای برنامه ویژه مدرسه رها نشده است

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: اجرای برنامه ویژه مدرسه رها نشده است

به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه طرح بوم کماکان درحال اجراست و رها نشده است؛ اما در اجرا با چالش هایی روبرو شده که چندان متناسب با وضعیت مدرسه، منطقه نبوده است، اظهار داشت: هم اکنون به سمت اجرای برنامه درسی برای مدرسه می رویم که اگر راهنمای آن آماده شود، طرح بوم را به صورت طبیعی در درون خودش خواهد داشت.
حجت الاسلام علی لطیفی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با روند اجرای طرح «بوم» یا برنامه ویژه مدرسه که اجرای آن از سال ۹۷ شروع شد و برمبنای آن دوساعت از برنامه درسی در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد تا فعالیتهای مختلفی را خارج از کتاب درسی برای دانش آموزان طراحی و اجرا کنند، اظهار نمود: طرح بوم کماکان درحال اجراست و از جانب ما رها نشده است؛ اما در اجرا با چالش هایی روبرو شده که چندان متناسب با وضعیت مدرسه، منطقه نبوده است.
وی ادامه داد: این که سال جاری نسبت به برنامه بوم اقدام ویژه ای و برنامه ای داشته باشیم فعلا در دستورکار ما نیست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه هم اکنون به سمت اجرای برنامه درسی برای مدرسه می رویم که اگر راهنمای آن آماده شود، طرح بوم را به صورت طبیعی در درون خودش خواهد داشت، اظهار داشت: یکی از چالش های طرح بوم اینست که با وجود پیشبینی نسبت به ساعتهای اجرا، مدارس نتوانستند به درستی در کنار ساعات رسمی آموزشی ابلاغی و با عنایت به زمانبندی که در مدرسه دارند، موارد خواسته شده را جای بدهند.
لطیفی افزود: معلم با جدول ساعت دروسی مواجه می باشد که باید آنرا اجرا نماید و این که بتواند خوب برنامه ریزی و زمان یابی کند که به صورت ویژه ساعاتی را هم به طرح بوم اختصاص دهد در یک سری مدارس به دلیل اقتضائات و شرایط محقق نشده است. بنابراین طرح بوم در سطح اجرا آن طور که پیشبینی شده بود، پیش نرفته است.
وی افزود: ما هم اکنون و به صورت خاص برای سال جاری برنامه ویژه ای برای طرح بوم که متفاوت از سالهای گذشته اش باشد، نداریم و همان روال سابق دنبال می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~