۲ زنگ ورزش برای دبستانی ها در هر هفته

۲ زنگ ورزش برای دبستانی ها در هر هفته

۲ زنگ ورزش برای دبستانی ها در هر هفته

به گزارش مدل کودک، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زنگ ورزش از این بعد در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز در هر هفته خواهد بود اظهار داشت: با عنایت به این که در دوران پساکرونا قرار داریم، این اقدام افزایش نشاط و پویایی  دانش آموزان را به دنبال دارد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، صادق ستاری فرد ضمن اشاره به این که بعد از سال کرونایی و آموزش های غیرحضوری، سال جاری حضور دانش آموزان در مدرسه فضای جامعه را زنده کرده است اظهار نمود: در این میان ورزش و تربیت بدنی، باعث پویایی و نشاط می شود، بنابراین این حیث اهمیت دارد و باید بیشتر مورد توجه باشد.
وی اضافه کرد: توزیع بسته های امنیت غذایی و تغذیه مجانی در مدارس هم پیش از شروع سال تحصیلی به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سیستان و بلوچستان برای ۷۵ هزار دانش آموز به اجرا درآمد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با عنایت به پیگیری وزیر آموزش و پرورش، ۱۱۵۰ میلیارد در بودجه برای این امر پیشبینی شد، اما تاکتون تخصیصی نداشتیم که منتظر همراهی سازمان برنامه و بودجه برای این امر هستیم اظهار داشت: امیدواریم برپایه وعده خود و قانون مصوب مجلس، تغدیه مجانی را پس از ۹ سال در مدارس احیاء نماییم. جمعیت زیر پوشش و مقدمات کار تغذیه مجانی دانش آموزان در آموزش و پرورش فراهم گشته است، اما باید تخصیص سازمان برنامه و بودجه را داشته باشیم تا این مقوله مهم احیاء شود.
ستاری فرد افزود: زنگ ورزش از این پس در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز در طول هفته خواهد بود که با همکاری و همراهی خوب معاونت ابتدایی این مهم اجرا خواهد شد. امید است این مورد سبب نشاط و پویایی بیشتر دانش آموزان در دوران پساکرونا شود، چونکه نیاز است بازی و ورزش به صورت جدی مورد توجه بوده و تقویت شود.
ستاری فرد ضمن اشاره به این که بعد از سه سال با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس در نظر گرفته شد تا نسبت به تأمین اقلام ورزشی در آینده نزدیک اقدام گردد اظهار داشت: برای این امر یک سامانه پیشبینی شده تا مدارس از این سامانه امکان خرید اقلام را داشته باشند. مشارکت خانواده ها را هم در این امر خواهیم داشت و بزودی از این سامانه رونمایی می شود.

آزادسازی ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی

احیای ورزش باستانی در صبحگاه مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در طرح “شهید خرازی” (آزادسازی مجموعه های ورزشی) ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی به صورت مجانی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در ایام پنج شنبه به مادران و دختران و در ایام جمعه پدران و پسران اختصاص دارد. اجرای این طرح از تابستان شروع شد و با شروع سال تحصیلی هم به صورت جدی تر دنبال می شود.
ستاری فرد افزود: به دنبال این هستیم که ۱۰۰۰ دبیرستان دخترانه زیر پوشش این طرح باشند به صورتی که این مدارس عصرها در اختیار دانش آموزان دختر باشند تا فعالیتهای ورزشی برای دختران اجرا شود.
وی به مقوله کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی هم اشاره نمود و اظهار داشت: دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی را تدوین کرده ایم. نیروی انسانی همچون مولفه های مهم این سیاست خواهد بود. راهنمای کتاب درس تربیت بدنی را هم در اختیار معلمان قرار دادیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تجهیزات و زیرساخت ورزشی هم از دیگر مولفه ها مهم به شمار می آید. در همین راستا ۲۱۰۰ فضای ورزشی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی راه اندازی شده است. ۱۰۱۷ فضای ورزشی هم در مدت شش ماه مهیا شده و تا هفته دیگر که هفته تربیت بدنی است به بهره برداری می رسد.
ستاری فرد با اشاره به اینکه با کمبود ۱۹ هزار معلم تربیت بدنی مواجهیم اظهار داشت: توانمندسازی معلمان ابتدایی را در دستورکار قرار دادیم. تربیت معلم چند مهارتی در دانشگاه فرهنگیان هم در برنامه های ماست.
وی اضافه کرد: برپایه دستورالعمل مذکور، اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی این درس به جد دنبال می شود. آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی را خواهیم داشت که در این خصوص آموزش شنا و طناب زنی را دنبال می نماییم. سال جاری ورزش باستانی و زورخانه ای هم در صبحگاه مدارس اجرا می شود.

آغاز المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای از هفته آینده

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بامداد امروز با حضور در شبکه سوم سیما، ضمن اشاره به این که سال جاری با عنایت به دوران پساکرونا، المپیادهای ورزشی را از سر می گیریم اظهار داشت: تابستان سال جاری در ۱۶ رشته ورزشی مسابقات را دنبال کردیم و صدا و سیما مسابقات را به صورت زنده پخش کرد. المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای از هفته آینده همزمان با هفته تربیت بدنی هم آغاز می شود و استعدادیابی با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی دنبال خواهد شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~