شرط مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی

شرط مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی

شرط مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی

به گزارش مدل کودک، رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند اطلاع داد و اظهار داشت: به دنبال اجرای این مصوبه، مددجویان در زمان رفتن به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت می کنند.
افسانه مشتری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به این که هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را مصوب کرد، اظهار داشت: مجانی شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در صورتی قابل اجراست که برپایه نظام ارجاع باشد یعنی افراد از راه پزشک عمومی به پزشک متخصص رجوع کنند و از این طریق خدمات بستری مجانی می شود.
وی ادامه داد: بدنبال همین مصوبه، سازمان بهزیستی پیگیر شد و اطلاعات مددجویان تحت پوشش را استخراج کرد و الان بالغ بر ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار خانوار (جمعیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند) به سازمان بیمه سلامت معرفی شده اند تا آن زمان که افراد به مراکز تحت نظارت سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان رجوع می کنند، تحت پوشش سازمان بهزیستی بودن آنها مشخص باشد.
رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اعلان اینکه قبل از این مصوبه، مددجویان برای مراجعه به پزشک ۱۰ درصد از فرانشیز ویزیت، برای بستری ۱۰ درصد و ۳۰ درصد از فرانشیز سایر خدمات را پرداخت می کردند، اشاره کرد: بدنبال اجرای مصوبه هیات وزیران، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ کمتری پرداخت می کنند.
مشتری افزود: بخشنامه و تعرفه جدید خدمات درمانی برای استانها ارسال شده تا مدیران استانی ضمن هماهنگی با ادارات کل بیمه سلامت و بیمارستان ها تحت پوشش نسبت به ارائه خدمت مناسب به مددجویان اقدام نمایند.
وی در پاسخ به سوالی درمورد این که این مصوبه مشمول چه نوع بیمارستان هایی است؟ اظهار داشت: این مصوبه تمام بیمارستان های دولتی و بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت را شامل می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~