۱۲ ۰۳ میانگین معدل امتحانات نهایی دوازدهمی ها

۱۲ ۰۳ میانگین معدل امتحانات نهایی دوازدهمی ها

۱۲ ۰۳ میانگین معدل امتحانات نهایی دوازدهمی ها

به گزارش مدل کودک، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش ضمن بیان این که میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته،   ۱۲٫۰۳ بود اظهار داشت: در رشته های ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در رشته های گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم؛ اما روی هم رفته می توان اظهار داشت که خرداد ماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش آموزان داشته ایم.
محسن زارعی در گفت گو با ایسنا، درباره ی سطح علمی دانش آموزان دبیرستانی باتوجه به نتایج حاصل از امتحانات نهایی خردادماه سال جاری( نتایج پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) اظهار داشت: تحلیل درس به درس امتحانات نهایی از آبان ماه با همکاری دبیرخانه دروس و گروههای آموزشی درحال انجام بوده است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال تا آبان ماه تحلیل امتحان درس فیزیک در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی انجام شد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش با اعلان اینکه در تحلیل امتحانات نهایی مواردی از این دست را بررسی می نماییم که خود سوالات چگونه بود، خروجی دانش آموزان چه بوده و اهداف مدنظر که مورد ارزشیابی قرار گرفته بود تا چه حد از طرف دانش آموزان کسب شده، در کدام موارد ضعف داشتند و علل این ضعف ها چه بوده است اظهار داشت: در همان زمان نشستی به میزبانی آذربایجان شرقی برای درس فیزیک و نشستی در زنجان برای درس ریاضی داشتیم.
زارعی افزود: میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود. در ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم اما روی هم رفته می توان اظهار داشت که خردادماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش آموزان داشتیم.
وی با اعلان اینکه یکی از دلیلهای پایین بودن معدل، مسئله کنکور است اظهار داشت: تا مسئله کنکور حل نشود نمی توانیم بطور جدی بگوییم علت افت یا این رشد چیست. تا حالا تمرکز دانش آموز و مدرسه روی امتحانات نهایی نبوده است، اما از امسال به بعد که سهم سوابق تحصیلی بالا رفته و قطعی شده است، می توانیم این نتایج را به شکل واقعی تری تحلیل نماییم، برای اینکه دانش آموزان به سبب تولید سابقه تحصیلی تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی خواهند داشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~