وزیر آموزش و پرورش: سن تجرد زنان وحشتناک شده است

وزیر آموزش و پرورش: سن تجرد زنان وحشتناک شده است

وزیر آموزش و پرورش: سن تجرد زنان وحشتناک شده است

به گزارش مدل کودک، وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه حالا ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند اظهار داشت: نرخ باسوادی پیش از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کم شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، یوسف نوری در گردهمایی مشاوران امور زنان استانهای وزارت آموزش وپرورش که در باشگاه فرهنگیان انجام شد ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی از مومنون و بسیار صبور بود.
وی ادامه داد: حاج قاسم، راهبر بحران بود. با اهمیت ترین «معروف»، ایجاد حکومت اسلامی و اوجب واجبات حفظ نظام است.
وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع بود. ۴۳ سال از انقلاب گذشته و در ظالمانه ترین تحریم ها قرار گرفته ایم، با این وجود، سرانه امروز به ۵.۲ متر مربع رسیده است. نرخ باسوادی پیش از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کم شده است.
نوری افزود: حالا ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند. برمبنای نظریه های مدیریتی، زنان در مدیریت به ویژه مدیریت محیط های آموزشی موفق تر هستند.
وی با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرشها و دیدگاه های زنان اظهار داشت: به عنوان مثال سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. جوامع و بخش های دیگر را کاری ندارم، این مساله در آموزش وپرورش ما هم خوب نیست. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش وپرورش کار روی بعد فرهنگی باید صورت گیرد که بسیار اهمیت دارد.
وزیر آموزش وپرورش خطاب به مشاوران زنان استانهای آموزش وپرورش افزود: تربیت در ساحت های مختلف بسیار اهمیت دارد و خود شما هم باید به آن مجهز شوید. به عنوان مثال هنری بیاموزید، فعالیت ورزشی داشته باشید و…. مشاوران امور زنان نیز باید شبکه سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند. باید نظام مسائل بخش های مختلف را احصاء کرده و برای حل آنها شبکه سازی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید.
نوری ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی در تعلیم و تربیت اظهار داشت: باید بتوانید با مردمی سازی کارتان را پیش ببرید. لازم است تا جایی که می توانید بچه ها را از کلاس درس بیرون بیاورید و در جایی که مناسب با حال و هوای درس است آموزش دهید که خیلی هم کار سختی است. فضای کالبدی آموزش بسیار اهمیت دارد و ما مدارس زیادی که متناسب با معماری ایرانی اسلامی خودمان تولید شده باشند، نداریم.
وی با اشاره به افزایش فشارهای دشمن و نظام سلطه و هدف گرفتن گروه هایی چون زنان عنوان کرد: ما باید عرصه را با کارهایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد تغییر دهیم. امیدواریم در راه شهیدان باشیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~