مدیركل ارزیابی عملكرد آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت انتصاب و انتخاب مدیران بر مبنای اصل شایسته سالاری

مدیركل ارزیابی عملكرد آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت انتصاب و انتخاب مدیران بر مبنای اصل شایسته سالاری

مدیركل ارزیابی عملكرد آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت انتصاب و انتخاب مدیران بر مبنای اصل شایسته سالاری

به گزارش مدل کودک، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اظهار داشت: ارزیابی بدون شکل گیری نظام برنامه ریزی اثربخش نخواهد بود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مجتبی هاشمی ضمن اشاره به این که تعیین اولویت های کاری بسیار حائز اهمیت می باشد، اظهار نمود: اگر اولویت ها را خوب بشناسیم، گرفتار انحراف از معیار نخواهیم شد و برای مرتفع ساختن مسائل و دغدغه های آموزش و پرورش قدم های موثری برداشته می شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در راهبری و پیشبرد مناسب امور مدارس اضافه کرد: نقش مدیران در پیشرفت و تعالی مدارس و آموزش و پرورش بسیار حیاتی و مهم می باشد و برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد مدیران با نگرش حمایت، بهبود، راهنمایی و راهبری بسیار ضروریست و ارزیابی مدیران بعنوان رهبران آموزشی و تربیتی جهت تعیین میزان رشد مدارس با استفاده از شاخصهای عملیاتی باید در دستور کار باشد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به اینکه اگر نظام برنامه ریزی به خوبی شکل نگیرد، ارزیابی اثربخشی لازم را نخواهد داشت، افزود: کاربست مناسب نتایج ارزیابی مدیران مدارس و همینطور تحلیل نتایج و داده های خروجی به شناسایی مدیران ساعی و تلاشگر منجر شده و نشانگر صدمه های نظام آموزشی در بستر یک نگاه علمی خواهد بود.
وی ضمن اشاره به این که شناخت و آگاهی از صدمه ها می تواند مقدمه حل مسئله و تقویت عرضه خدمات عمومی را به دنبال داشته باشد، افزود: سلامت اداری یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که شامل فساد ستیزی، مردم داری و عدالت اجتماعی می باشد و یکی از مباحثی که در برنامه ریزی ها باید دقت کنیم مقابله با فساد است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سیاست های کلی نظام اداری، ۲۶ راهبرد وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و به سیاست های اجرایی آموزش و پرورش تبدیل نماییم.
وی با بیان این مطلب که سطح انتظار مردم از دستگاه آموزش و پرورش بسیار بالا است، وظیفه دستگاه آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت نسل های آینده دانست که با عنایت به زیرساخت های آن، باید تلاش ویژه ای در تربیت نسل آینده بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گیرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: در اجرای سلامت اداری، با نگاه مشارکتی میسر است و با یک نگاه، یک جریان و یک دستگاه امکان پذیر نیست و برنامه های اجرایی حوزه سلامت اداری باید از حوزه کارشناسی استان ها شروع شود.
وی نیروی انسانی کارآمد را اساسی ترین عنصر تحول در هر سازمانی قلمداد کرد و ضمن اشاره به انتصاب و انتخاب مدیران بر طبق شایسته سالاری، بر بازدیدهای دوره ای در تمام مدارس تصریح کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، هاشمی بر تکریم شان و جایگاه ذی نفعان و فرهنگیان تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از امور بسیار مهم، گسترش روحیه جهادی و جریان سازی و خدمت بی منت به مخاطبان و ارباب رجوعان است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، ضمن سفارش بر داشتن نگاه پیشگیرانه و این که آموزش و تولید محتوا جنبه پیشگیرانه دارد، بیان نمود: یکی از مهم ترین ابزارهای سازمانی برای ترویج ارزش ها، نظام مدیریت عملکرد و معیارها و شاخص هایی است که در این نظام مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین کار تیمی شاکله اصلی این فرایند است و با عنایت به اسناد بالادستی، بخصوص سند تحول بنیادین، سند تحول دولت مردمی و سند انتظار که توسط دولت سیزدهم ابلاغ گردیده، باید با توجه ویژه و ثبت دقیق فعالیت ها، مستندسازی برنامه ها مد نظر باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~