املاک بلااستفاده آموزش و پرورش مشمول طرح مولدسازی می شود

املاک بلااستفاده آموزش و پرورش مشمول طرح مولدسازی می شود

املاک بلااستفاده آموزش و پرورش مشمول طرح مولدسازی می شود

به گزارش مدل کودک، معاون وزیر و دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش و پرورش اظهار داشت: نتایج حاصل از مولدسازی املاک آموزش و پرورش فقط در مدرسه سازی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حمیدرضا خان محمدی با تاکید بر استفاده نتایج حاصل از مولدسازی املاک آموزش و پرورش برای مدرسه سازی اظهار نمود: اساساً ارتقای ارزش دارایی های دولت در شرایط اقتصادی فعلی از هوشمندانه ترین تصمیمات مدیریتی است.
وی ادامه داد: در شرایطی که مدارس نوساز نیمه تمام بخصوص مدارس خیری جهت تکمیل و بهره برداری به تخصیص منابع مالی نیاز دارند، رهاسازی املاک بلااستفاده و راکد نگه داشتن سرمایه های ملی خطایی استراتژیک و بزرگ به حساب می آید. باید با سرعت همراه با دقت و مراقبت لازم نسبت به اجرای مولدسازی املاک و دارایی های مازاد دولت در آموزش و پرورش برنامه جدی داشته باشیم.
مولدسازی سلیقه یک فرد یا دستگاه نیست، بلکه یک تکلیف قانونی است
دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: مولدسازی سلیقه یک فرد یا دستگاه نیست، بلکه یک تکلیف قانونی می باشد. بر مبنای بند (ی) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آموزش و پرورش باید از راه مولدسازی املاک مازاد و بلااستفاده، پروژه های نیمه تمام خویش را (با اولویت مدارس خیر ساز) تکمیل و فضاهای استاندارد و ایمن برای دانش آموزان آمادهکند.
هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: تصور برخی بر اینست املاک فعال و یا املاک خیر ساز هم در راه طرح مولدسازی قرارگرفته است. هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. موارد احتمالی بعد از بررسی اولیه و در مرحله تثبیت سند مالکیت اصلاح خواهد شد. اساساً املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی ساز نباشد، نمی تواند در راه مولدسازی قرار بگیرد، مگر آنکه فرد خیّر برنامه های ارتقایی برای خدمات آموزشی آن ملک داشته باشد که با نظارت و رضایت ایشان فضای استاندارد و ایمن برای دانش آموزان آماده خواهد شد. خیرین مدرسه ساز سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ما هستند و بدون مشورت با آنان حتی بازسازی باردیگر مدارس انجام نخواهد گرفت تا چه رسد به فروش و مولدسازی املاک آنان. وزیر آموزش و پرورش و همه ارکان دولت جمهوری اسلامی ایران همواره به تکریم و اعمال نظر خیرین عزیز توجه دارند و تجلیل از خدمات این افراد در تمامی سطوح مورد تاکید است.
مولدسازی دارایی های دولت، مأموریت مشترک قوای سه گانه است
خان محمدی در ادامه اضافه کرد: قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند به صورت منسجم و باقدرت و شفافیت کامل یک مرتبه برای همیشه بار سنگین املاک و دارایی های مازاد را به نفع نظام و مردم در مجاری قانونی مصوب به سرانجام برسانند. تمامی مراحل مولدسازی بر مبنای آیین نامه اجرایی مربوطه که در مورخ ۲۱ / ۱۰ / ۱۴۰۱ در دومین جلسه هیئت عالی مولدسازی دارایی های دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسیده عملیاتی می شود و سران سه قوه و نمایندگان رسمی آنان بر آن نظارت مستقیم دارند. در صورت مشاهده هرگونه انحرافی از روندهای قانونی برخوردهای اداری و قضایی با متخلفین انجام می پذیرد. مصونیت ذکرشده در آیین نامه مزبور در ارتباط با تسهیل در تصمیم سازی های مدیریتی برای برداشتن این دفعه عظیم بر زمین مانده است ضمن این که همه در اجرای قانون باید پاسخگو باشد.
منابع آزادشده املاک مازاد هر منطقه و شهرستان در همان نقطه هزینه می شود
دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش و پرورش بیان داشت: طبق نص صریح قانون، منابع آزادشده از راه مولدسازی املاک بلااستفاده و مازاد در همان منطقه و شهرستان برای تکمیل مدارس نیمه تمام هزینه می شود. آموزش و پرورش در جهت تحقق عدالت تربیتی مصمم است فضای آموزشی ایمن و استاندارد موردنیاز دانش آموزان را با حمایت دولت و ساماندهی املاک مازاد خود تأمین کند، بنابراین انتظار آن است همه دستگاه ها و مردم ما را در این امر خطیر یاری کنند.
املاک مازاد بعد از ارزش افزایی واگذار می شود
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، خان محمدی در انتها اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت های دولت و همه استانداران، در یک فرایند کاملاً شفاف و منصفانه املاک مازاد آموزش و پرورش بعد از تغییر کاربری و ارزش افزایی، توسط کارشناسان رسمی ارزش گذاری نهایی می شود و همه مردم می توانند طی مراحل قانونی در فرایند تهاتر یا خرید این املاک شرکت نمایند. سازمان خصوصی سازی کشور هم این املاک را به بالاترین پیشنهاد تهاتر یا خرید واگذار می کند. همه مردم می توانند در اتاق شیشه ای مولدسازی ناظر این جریان باشند و در صورت ابهام در هر مرحله ما را از نظرات و تذکرات خود بهره مند کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~