رییس كمیته سلامت شورای شهر تهران تأكید كرد لزوم ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک ها

رییس كمیته سلامت شورای شهر تهران تأكید كرد لزوم ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک ها

رییس كمیته سلامت شورای شهر تهران تأكید كرد لزوم ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک ها

به گزارش مدل کودک، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد وضعیت فضاهای بازی کودکان در بوستانها اظهار داشت: ایمن سازی محیط بازی کودکان در کاهش حوادث و لطمه به آنها نقش اساسی دارد بدین جهت بازدیدهایی که از طرف کارشناسان مربوطه صورت می گیرد باید بر طبق موازین استاندارد و دستورالعمل های مصوب باشد.
سوده نجفی در گفت و گو با ایسنا، در مورد وضعیت زمین بازی کودکان در بوستان ها و انتقاد از خرابی و ناایمن بودن برخی وسایل بازی ها، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت وجود پارک ها در فضای شهری، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط زیست این فضاها همچون موارد مهمی است که پیش از بروز حوادث و همین طور اثرات نامطلوب باید در زمینه طرح ریزی، اجرا، مدیریت و نگه داری مورد توجه قرار گیرد.
وی با اعلان اینکه بطور معمول قسمتی از فضای بوستان ها و پارک ها در مناطق و محلات به فضای بازی برای کودکان اختصاص داده می شود تا مادر و کودک خارج از محدوده خانه و محلهای سربسته اوقاتی را در فضای باز بوستان ها سپری کنند. اظهار داشت: ارائه طرح و اجرای پروژه هایی برای بازی کودکان بر عهده سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران است تا محیط های امنی را برای بازی و سرگرمی کودکان فراهم آورند.
نجفی عنوان کرد: تجهیز فضای بازی کودکان در پارکها شامل تهیه لوازم بازی، کفپوش و … به پیمانکاران سپرده می شود که باتوجه به اهمیت روحیه و ظرافت جسمی و حساسیت آنان باید در انتخاب لوازم زمین بازی کودکان نهایت دقت با بررسی های لازم درباب مواد مصرفی با کیفیت صورت گیرد.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بعد از تجهیز فضای بازی کودکان، این فضاها در نهایت در اختیار معاونت خدمات شهری در مناطق قرار می گیرند که مسئولیت حفظ و نگهداری، رصد و پایش این فضا را به عهده دارد و معاونت خدمات شهری مناطق موظف است جهت نظارت بر کیفیت، کارشناسانی را بصورت روزانه برای بازدید و سرکشی از فضای بازی کودکان در نظر بگیرد.
رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران اضافه کرد: کارشناسان نیز وظیفه دارند تمامی لوازم و فضای بازی کودکان در بوستان ها را از جنبه های مختلف بهداشت، ایمنی، سلامت، نظافت و … مورد بررسی قرار دهند و اگر بوستانی با چالش تخریب و عدم ایمنی تجهیزات مواجه می باشد گزارشات لازم را جهت رسیدگی و احصا به معاونت خدمات شهری منطقه ارائه دهد؛ پس از آنجا که تجهیز و رسیدگی به بوستان ها و فضای سبز باید یکی از اولویت های حائز اهمیت در شهرداری باشد در همین راستا وسایل بازی کودکان در مناطق باید همیشه ایمن سازی و رفع نقص شود.

نجفی اضافه کرد: ایمن سازی محیط بازی کودکان در کاهش حوادث و لطمه به آنها نقش اساسی دارد بدین جهت بازدیدهایی که از طرف کارشناسان مربوطه صورت می گیرد باید بر طبق موازین استاندارد و دستورالعمل های مصوب باشد تا مادر و کودک و خانواده ها در بستری امن همراه با آرامش و رضایت و اعتماد، فضای شادی را تجربه و اوقات مفرحی را سپری کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~