خزعلی تاكید كرد پیگیری ویژه مسمومیت دانش آموزان و شناسایی عوامل آن با دستور رئیس جمهور

خزعلی تاكید كرد پیگیری ویژه مسمومیت دانش آموزان و شناسایی عوامل آن با دستور رئیس جمهور

خزعلی تاكید كرد پیگیری ویژه مسمومیت دانش آموزان و شناسایی عوامل آن با دستور رئیس جمهور

به گزارش مدل کودک، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: با دستور رییس جمهور کمیته ویژه ای برای پیگیری مساله و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور به وجود آمد و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه درحاشیه اولین کنگره استانی بانوان موثر استان بوشهر اضافه کرد: مسمومیت دانش آموزان را دشمن به وجود آورده است و به آن دامن می زند تا از سو استفاده و بهره برداری سیاسی کند.
خزعلی افزود: امیدواریم با اهتمام دولت در حوزه ارتقای تحصیلی بانوان و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان دختر؛ زمینه آرامش این قشر در سرزمین ایران فراهم گردد.

خزعلی اظهار داشت: شاید بوشهر به سبب این که از اولین استانهای مقصد سفر رییس جمهور در دور نخست بود فرصت این که در برنامه ها بازبینی و نیازهای استان در زمینه زنان شناسایی و مصوباتی داشته باشند، پیش نیامد اما با ارتباطات به وجود آمده مصوبه های خوبی برای این سفر خواهیم داشت.
وی بدون اشاره به شمار مصوبه ها و رقم اعتباری پیش بینی شده در دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر برای زنان افزود: با بررسی های انجام شده در این دور اعتبارات خوبی برای بوستان بانوان، آموزش، مهارت آموزی، لطمه زدایی و پیش گیری از بازماندگی تحصیل بانوان با فراهم کردن تحصیل برای دختران روستاهای دورافتاده پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: هرچند بازماندگی از تحصیل بانوان در استان بوشهر نسبت به دیگر استانها کم است اما باز هم برای همین تعداد کم نیز برنامه هایی مانند سایر استانها اجرا می شود.
خزعلی افزود: ایجاد خوابگاه های دانش آموزی در روستاهای مرکزی، دور، محروم و بخش های عشایری همچون راه حل ها و برنامه هایی است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی بانوان در دستور کار است.
وی همین طور تعمیر، ساخت و تجهیزمدارس به مهارت آموزی خاص بانوان را همچون دیگر برنامه هایی عنوان نمود که برای تقویت و ارتقای توانمندی بانوان دنبال می شود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلان اینکه برخی حمایت هایی که انجام گرفت زمینه مهارت آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را فراهم نموده است، اظهار داشت: امروز حمایت هایی که از نظر مهارتی انجام شده بخوبی مشهود است و امید می رود در این سفر اعتبار بسیار بیشتری به این بخش اختصاص پیدا کند.

وی یکی از برنامه های دولت درمعاونت زنان و امور خانواده را ایجاد کسب وکار پایدار خانواده محور عنوان نمود و اظهار داشت: تلاش می شود زنان هم کانون گرم خانواده را داشته باشند وبتوانند مهارت های شغلی لازم آموزش ببینند.
خزعلی با اشاره به این که این حمایت ها در قالب تسهیلات و پشتیبانی از کارآفرینان است اظهار داشت: امروز با ارتباطی که با کشورهای عضو کنگره زنان موثر فراهم شده مقدماتی برای بازار مجازی در سطح ملی و بین المللی به وجود آمده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره زنان موثر در ۱۵ استان کشور اظهار داشت: برگزاری این کنگره از ایده هایی است که از سال قبل در سطح ملی و بین المللی مطرح و امسال در سطح استانها برگزار شده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: بانوانی که در محیط های مختلف اداری، منزل، محیط های اجتماعی، ملی و بین المللی بتوانند اثرگذاری ویژه ای داشته باشند شناسایی وتعدادی از آنها در کشور و استانها معرفی می گردند.
خزعلی در باره بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: اعتبار آنهایی که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تا حدی تامین شده است و اگر بودجه این طرح تامین گردد توسعه می یابد.
وی در باره بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند هم چنین اظهار داشت: برنامه اجرائی این طرح تعریف و اجرائی می شود.
خزعلی با اشاره به سخنان بانوان موثر استان بوشهر اظهار داشت: انتظار می رود زنان و دختران این سرزمین با همت، غیرت و مداومت در کار هم در خانواده، محله و محیط تغییر ایجاد کنند و افراد زیادی را زیر حمایت خود قرار دهند و بتوانند در سبک زندگی آنها به ویژه بانوان بد سرپرست تغییراتی نوعی ارتقا و جهش را ایجاد کنند.
خزعلی اظهار داشت: انتظار می رود با همت و غیرت زنان حرکت بزرگی در ارتقای زنان در بخش های کمی و کیفی ایجاد شود و شاهد حرکت های علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه بانوان که سبب رشد اجتماعی آنها فراهم گردد، باشیم.
وی اشاره کرد: استانی مانند بوشهر محروم نیست و به داشتن سرمایه هایی مانند زنان غیرتمند این استان متنعم است و باید امکانات و شرایط ی برای کارکرد بهتر برای آنان فراهم گردد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~