رئیس سازمان بهزیستی خبر داد: افزایش مناسب مستمری دهک های پایین در سال آینده

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد: افزایش مناسب مستمری دهک های پایین در سال آینده

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد: افزایش مناسب مستمری دهک های پایین در سال آینده

به گزارش مدل کودک، آذربایجان شرقی رییس سازمان بهزیستی، از افزایش مناسب مستمری دهک های پایین جامعه برای سال آینده آگاهی داد و اظهار داشت: ما به خوبی می دانیم که این مبالغ به هیچ عنوان کفاف زندگی مردم به ویژه اقشار ضعیف را نمی کند اما آنچه که توسط سازمان بهزیستی به جامعه هدف پرداخت می شود، در حقیقت کمک معشیتی است.
علی محمد قادری، پنجشنبه ۱۱ اسفندماه، در آیین افتتاح مجتمع اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهر جدید سهند، با اشاره به محدودیت های مالی و بودجه ای سازمان بهزیستی، اضافه کرد: علی رغم مشکلات عدیده دراین زمینه، به همت دولت سیزدهم هم اکنون در ارائه خدمات و تجهیزات مورد نیاز برای معلولان هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی با اعلان اینکه خدمات این مجموعه بسیار فراتر و وسیع تر از تصور عموم است، اضافه کرد: در ارائه ویلچر به افراد متقاضی پشت نوبت نداریم و هر معلولی دراین زمینه تقاضای خودرا به ادارات بهزیستی ارائه کند، در سریع ترین زمان ممکن لوازم موردنیاز در اختیارش گذاشته می شود.
وی با اعلان اینکه اکنون این مجموعه به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور خدمات می دهد، اظهار داشت: این افراد بصورت مستمر و موردی از انواع خدمات توان بخشی، اجتماعی، درمانی و مستمری سازمان بهزیستی که ۱۹ هزار نفر نیرو دارد، بهره مند شده و در طول سال با این سازمان ارتباط مستقیم دارند.
قادری اهتمام جدی و بی سابقه دولت سیزدهم در کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا در بدو تولد را یکی از دستاوردهای بسیار مهم دولت خواند و با بیان این که در این خصوص نیز پشت نوبت در سازمان بهزیستی وجود ندارد، تصریح کرد: اعمال جراحی مربوط به کاشت حلزون توسط این سازمان و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام می باشد.
وی از افزایش مناسب مستمری دهک های پایین جامعه برای سال آینده آگاهی داد و افزود: ما به خوبی می دانیم که این مبالغ به هیچ عنوان کفاف زندگی مردم به ویژه اقشار ضعیف را نمی کند اما آنچه که توسط سازمان بهزیستی به جامعه هدف پرداخت می شود، در حقیقت کمک معشیتی است.
رییس سازمان بهزیستی، توجه به اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی را یکی از اولویت های مهم این سازمان طی سال جاری و برای سال آینده اعلام نمود و اظهار داشت: در این رابطه تسهیلاتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر پرداهت می شود که منابع آن تامین شده و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
وی با اعلان اینکه افراد تحت پوشش واحدهای مختلف تولیدی و کارگاهی از مساعدت چهار میلیون تومانی بهره مند می شوند، افزود: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را در کارگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به کار بگیرند نیز از تسهیلات ویژه برخوردار شده و حق بیمه این افراد تا ۲۳ درصد نیز توسط بهزیستی پرداخت می شود.
قادری با تأکید بر اهمیت و نقش کمک های خیرین و نیکوکاران به سازمان بهزیستی، اظهار داشت: باتوجه به کمبودهای اعتباری و نیز طیف وسیعی از خدمت گیرندگان این مجموعه، بدون تعارف باید گفت تنها با کمک خیرین می توان به مطالبات جامعه هدف پاسخ داد و در این راه به شدت نیازمند یاری آنها هستیم.
وی توجه به راندمان را یکی از اهداف کلی دولت سیزدهم و سازمان بهزیستی دانست و با اشاره به این که در وضعیت فعلی کشور باید از منابع محدود و حداقل، بیشترین بهره را ببرد، اظهار داشت: ساخت، تجهیز و بهره برداری از مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند در آذربایجان شرقی نمونه ای موفق از چنین رویه ای است که زمین و هزینه های راه اندازی آن توسط سازمان عمرانی شهر سهند تامین شد و ما قدردان چنین حمایت هایی هستیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~