گزارش ایسنا از جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گزارش ایسنا از جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گزارش ایسنا از جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

به گزارش مدل کودک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، این جلسه قرار بود با دفاع سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور از رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همراه باشد، اما معاون اول رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.
هم چنین محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری همچون دولتمردانی است که رضامراد صحرایی را بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد به وی همراهی کرد.
در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی شروع شد.
سپس رضاحاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت و از موافقت این کمیسیون با رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد.
احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به عرضه توضحیاتی در رابطه با علت حضور پیدا نکردن رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت و اظهار نمود: بر مبنای اطلاعات ما قرار بود امروز رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و لایحه برنامه هفتم را هم به مجلس تقدیم کند. با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده در دولت و تصمیم شخص رئیس جمهوری جهت بررسی بیشتر برنامه هفتم، حضور ایشان در مجلس منتفی شد.
به قول نادری لایحه برنامه هفتم بزودی به مجلس تقدیم می شود.

اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
خضریان: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل شدنی نیست

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارت خانه حل نمی شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.(متن کامل سخنان خضریان را اینجا بخوانید).
موسوی: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست

هم چنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، اظهار داشت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.
وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی تواند درک درستی از این وزارت خانه داشته باشد. حال اینکه مدیریت و سکانداری نیازمند داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد. (متن کامل سخنان موسوی را اینجا بخوانید).
دهنوی: صحرایی مدیری با تجربه و جوان است

از طرفی سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلمی را از مناطق محروم آغاز کرده و به بالاترین سطح به این وزارت خانه رسیده و الان تجربه و شناخت کافی را از فضا دارد.
وی اظهار نمود: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، ایشان کسی است که کار را از سال ها پیش و از معلمی آغاز کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است و بنابراین ایشان تجربه مناسبی در همه سطوح این وزارت خانه دارد.(متن کامل سخنان دهنوی را اینجا بخوانید).
بابایی: برنامه صحرایی برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس چیست؟

اما علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بعنوان مخالف رضامراد صحرایی اظهار داشت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟ مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز ضد جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می کند.(متن کامل سخنان بابایی کارنامی را اینجا بخوانید)
آزاد: صحرایی فردی متخصص و متعهد است

هم چنین الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده اند و به این جایگاه رسیده اند. وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم ترین وزارت خانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. (متن کامل سخنان آزاد را اینجا بخوانید)
روح الامینی: صحرایی مدیری با اراده و با تجربه است

هم چنین عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مدرسه عشایری تا دانشگاه کار کرده و به همه سطوح وزارت خانه به خوبی آشنا است. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که همانطوری که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند تغییرات مکرر در این وزارت خانه همانند سالهای گذشته رقم نخورده و این وزیر ثبات داشته باشد. از طرفی وزیر آموزش و پرورش باید شجاع باشد و با همکاری یک تیم قوی بتواند مسائل بر زمین مانده معلمان و دانش آموزان را دنبال کند و حق و حقوق معلمان و دانش آموزان را احیاء کند. (متن کامل سخنان روح الامینی را اینجا بخوانید)
رحیمی مظفری: صحرایی چه برنامه ای برای مسائل مادی معلمان دارد؟

از طرفی عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه ای برای مسائل مادی این وزارت خانه دارد در مخالفت با صلاحیت صحرایی، اظهار داشت: دغدغه دائمی ما مسأله مادی در بدنه آموزش و پرورش است که اگر آنرا حل نکنید دوام نمی آورید. به نظر می آید رئیس جمهور باید زودتر از این وزیر پیشنهادی خویش را به مجلس معرفی می کرد، چونکه وزارت آموزش و پروش وزارت خانه ای عظیم و دارای مسائل و مشکلات مختلف است، بنابراین تقاضا دارم در مورد سایر وزارت خانه ها هم این مورد جدی گرفته شود. (متن کامل سخنان رحیمی مظفری را اینجا بخوانید)

صحرایی: حال آموزش و پرورش خوب نیست/به وفاق ملی نیاز داریم


وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست، اظهار داشت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به کمک دولت، ملت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام به وفاق ملی نیاز داریم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اظهارات نمایندگان موافق اظهار نمود: بنظر می رسید همکار دانشگاهی ام کمی تحقیق می کرد و بعد مطالب را بیان می کرد. امیدوارم آن چه در مورد شخص بنده گفته شد در صورت صحت، خدا من را هدایت کند و در صورتیکه صحت نداشته باشد که ندارد، خداوند حقیقت را آشکار و دل و ذهن افراد را نسبت به من نرم و مهربان کند. (متن کامل سخنان صحرایی را اینجا بخوانید)
بعد از سخنان صحرایی با بیان رئیس مجلس شورای اسلامی رای گیری برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس آغاز شد.
ادامه دارد…

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~