وجود ۱۱۲۱ قاضی و ۸ شهردار زن در کشور

وجود ۱۱۲۱ قاضی و ۸ شهردار زن در کشور

وجود ۱۱۲۱ قاضی و ۸ شهردار زن در کشور

مدل کودک: رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اعلام نمود که هم اکنون، ۱۶ زن نماینده مجلس، ۸ شهردار زن و ۱۱۲۱ قاضی زن در کشور داریم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، بابک نگاهداری در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی که از طرف کمیسیون ملی یونسکو ایران و با همکاری چند ارگان و نهاد دیگر همچون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار گردید، اظهارکرد: ۲۷.۵ درصد از اعضای هیات علمی زنان هستند. ۷۳۵ مدیر عامل شرکت های دانش بنیان و ۲۳۰۰ نفر از هیات مدیران شرکت های دانش بنیان زنان هستند. هم اکنون ۴۸۲ کرسی مدیریت شهری در دست زنان است و ما ۸ شهردار زن داریم.

نگاهداری با اعلان اینکه ۳۱.۵ درصد از عرصه فناوری اطلاعات توسط زنان جلو می رود، اشاره کرد: ۲۰ درصد از مدیریت مراکز کارآفرینی با زنان است و ۲۵.۲ درصد از پست و مشاغل مدیریت دولتی با زنان است. ۱۶ زن نماینده مجلس و ۱۱۲۱ قاضی زن داریم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر تلاشی که برای هموارسازی حضور زنان در حکمرانی صورت گیرد به صورتی احقاق حقوق آنها شمرده می شود. در توسعه و تربیت انسان های توسعه یافته نقش آفرینی زنان بیش از مردان است. وقتی نتوانیم زنان را در حوزه مدیریت و حکمرانی وارد نماییم، نگاه زنان به سیاستگذاری و برنامه ریزی با خلاء جدی مواجه می شود. مدیریت زنانه یکی از فرصت های تحول آفرین در گام دوم انقلاب شمرده می شود.

وی با اشاره به آماری که در عرصه مدیریت زنان ارائه داد، اظهار داشت: به گذشته خود افتخار می نماییم. سرمایه اصلی هر ملت برای تحول و برای تحرک، آرمان و غرور ملی است. بدخواهان ایران روی این تمرکز کردند که از نسل فعلی جوان ما این دو سرمایه بزرگ را بگیرند و با تخریب عملکرد ما در گذشته غرور ملی را نابود و با بی آینده نشان دادن ایران در آینده آرمان ملی را از ما سلب کنند.

نگاهداری با اعلان اینکه ما گذشته پر افتخاری در عرصه حضور زنان در حکمرانی داریم، در عین حال متذکر شد: اما اگر به آینده و آرمان خود نگاه نماییم، می بینیم راه نپیموده زیاد داریم. اگر ۵۰ درصد جمعیت ما زنان هستند پس هنوز جا دارد تا ۵۰ درصد حرکت نماییم. در عصر فعلی جنس حکومت ها و حکمرانی ها درحال تغییر است و در نظام های حکمرانی و حکومت داری بازآرایی رخ می دهد؛ رابطه ملت و حکومت گرفتار تحولاتی می شود و ظرفیت هایی ایجاد می شود که حکمرانی به سمت قدرت های نرم و منعطف پیش رود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلیشه های جنسیتی اجتماعی و سیاسی که مانع ورود زنان به حکمرانی می شود، افزود: در سازمانهای ما سقف شیشه ای وجود دارد که این امر امکان دستیابی زنان بمراتب بالا ارشد مدیریتی را کمتر می کند. برخی تعارضات گفتمانی نیز وجود دارد به این معنا که هنوز ایمان و باور به این که زنان در حوزه حکمرانی باید حضور موثر داشته باشند، حل نشده است. به نظرم در یک رفت و برگشتی بین ذهن و میدان این تعارضات حل می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~