در حاشیه جلسه دولت مطرح شد صحرایی: برنامه ویژه ای برای پیشگیری از سونامی بازنشستگی داریم

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد صحرایی: برنامه ویژه ای برای پیشگیری از سونامی بازنشستگی داریم

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد صحرایی: برنامه ویژه ای برای پیشگیری از سونامی بازنشستگی داریم

به گزارش مدل کودک، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر اقتصاد خوبی می خواهیم مسیرش آموزش و پرورش است، در یک کلام اگر ایران قوی می خواهیم مسیرش از آموزش و پرورش می گذرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسائل آموزش وپرورش ملی هستند نه دستگاهی. ما باید این مسائل را با رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه جانبه حل نماییم.
وی ادامه داد: معلمان اصلی ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند و خودم را نماینده رئیس جمهوری در جمع معلمان می دانم. ان شاالله با کمک آنان هم شان و هم کرامت آنان را بالاتر می بریم و مسائل شان را باکیفیت پیگیری می نماییم.
صحرایی تصریح کرد: از کارهای مهمی که در پیش داریم مبحث تأمین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید است و به زودی ۱۱ هزار نیروی خدمات و سرایدار استخدام خواهیم کرد با تمرکز بر مدارسی که تمرکز بالاتری دارند. ۳ هزار و ۲۰۰ سرباز خواهیم گرفت. افرادی که اعزامشان تا یک تیرماه است می توانند دراین زمینه اقدام نمایند.
وزیر آموزش وپرورش افزود: آزمون دبیری را برای ۲۸ هزار نفر برگزار می نماییم و برنامه ویژه ای برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی داریم. از همین تاریخ معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و زیر ۶۰ سال سن دارند می توانند تا ۶۰ سالگی به خدمت خود ادامه دهند. معلمانی که زیر ۶۵ سال هستند و مدرک کارشناسی ارشد دارند تا ۶۵ سالگی می توانند به خدمت خود ادامه دهند.
صحرایی تصریح کرد: در مورد مربیان پرورشی هم مجوز اولیه جذب حدود ۱۱ هزار نفر گرفته شود که امیدوارم بزودی اجرایی شود. برای نخستین بار سرانه های دانش آموزی را مستقیم به حساب خود مدارس واریز می نماییم.
وی ادامه داد: تربیت تابستانه را هم در نظر داریم که ۱۰ هزار مدرسه با اولویت مدارس دخترانه با همکاری نهادهای فرهنگی برای طرح تابستانه آماده خدمت شده اند.
وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به پرسشی در رابطه با ترمیم حقوق معلمان، اشاره کرد: مبحث معیشت معلمان یک مرتبه برای همیشه باید حل شود. اما در عین حال باید واقع بین بود و مسائل کشور را هم در نظر گرفت. اجرای صحیح رتبه بندی به این امر کمک می نماید. همینطور مبحث «فوق العاده ی ویژه» را در نظر داریم که امیدوارم برای کارکنان تا نیمه اول سال اجرایی شود.
وی ادامه داد: تربیت تابستانه را هم در نظر داریم که ۱۰ هزار مدرسه با اولویت مدارس دخترانه با همکاری نهادهای فرهنگی برای طرح تابستانه آماده خدمت شده اند.
وی ادامه داد: ما در کشور قریب ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی داریم که تعداد بسیار معدودی از آنان این مسائل را دارند، مابقی را نادیده نگیریم که خدمات بسیاری به آموزش وپرورش دارند و با قیمت های بسیار پایین و معقول عمل می کنند. اما این مدارس معدود و ویژه هم زیر ذره بین آموزش وپرورش قرار دارند و به آنان خواهیم پرداخت و در برخورد با همین یک درصد مدارس اگر مغایر قانون عمل کنند هیچ تعارفی نخواهیم داشت و برخورد ما جدی خواهد بود.
صحرایی در پاسخ به این پرسش که بیمه معلمان چه زمان سامان دهی می شود، اظهار داشت: بیمه معلمان تا تیرماه در قرارداد همان شرکت بیمه پیشین است. رضایت آنان نسبت به این بیمه بررسی شده و در بسیاری موارد راضی هستند و در بعضی موارد ناراضی. شرکتهای دیگری هم اعلام نمودند که در این مساله مشارکت می کنند اما برای ما اولویت رضایت معلمان است. هر شرکتی که رضایت آنان را بیشتر جلب نماید با آن شرکت قرارداد می بندیم. شرکت ها تلاش در کسب رضایت معلمان رقابت کنند، رضایت من وزیر هیچ اهمیتی ندارد.
وزیر آموزش وپرورش در رابطه با رسیدگی به اعتراضات معلمان در رابطه با رتبه بندی، تصریح کرد: کارگروه های رسیدگی به اعتراضات در مناطق و استان ها شکل گرفتند و فرآیند رسیدگی هم شروع شده است. پایان این امر منوط به اینست که سایر دستگاه های همکار با ما به همکاری خود ادامه دهند. تلاش می نماییم در اسرع وقت این امر اتمام پیدا کند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~