دبیركل سازمان ملل متحد خواستارشد سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر و تخصیص منابع برای درمان معتادان

دبیركل سازمان ملل متحد خواستارشد سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر و تخصیص منابع برای درمان معتادان

دبیركل سازمان ملل متحد خواستارشد سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر و تخصیص منابع برای درمان معتادان

به گزارش مدل کودک، همزمان با روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق غیر قانونی موادمخدر، دبیر کل سازمان ملل متحد خواهان سرکوب قاچاقچیان و تخصیص مجدد منابع برای درمان شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در پیام آنتونیو گوترش- دبیرکل سازمان ملل متحد بمناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق موادمخدر آمده است: ده ها میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند. کمتر از یک پنجم تحت درمان هستند. مصرف کنندگان مواد مخدر دو بار قربانی می شوند؛ نخست با تأثیرات مخرب خود مواد و دوم با انگ و تبعیضی که مواجه می شوند.
افرادی که مواد مصرف می کنند غالباً با موانع قابل ملاحظه ای در دریافت درمان و حتی خدمات بهداشتی برای بیماری های عفونی همچون اچ آی وی / ایدز و هپاتیت مواجهند. در همین حال، قاچاقچیان مواد مخدر با افزایش سریع تولید مواد محرک صنعتی بسیار اعتیادآور و خطرناک همچنان به شکار مصرف کنندگان مواد مخدر ادامه می دهند.
در ادامه این پیام ضمن اشاره به این که سال جاری در روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد با تمرکز بر در اولویت قرار دادن مردم، بر پایان دادن به انگ و تبعیض تاکید شده، آمده است: این بدان معناست که برای جرایم خرد در ارتباط با مواد مخدر بر بازتوانی تاکید شود تا بر محکومیت و حبس. بدین منظور باید با گسترش برنامه های پیشگیری، درمان و خدمات بهداشتی، از حقوق بشر افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، حمایت کرد؛ یعنی به جای بخشودگی برای قاچاقچیان مواد که از رنج مردم سود می برند باید از مردم و جوامع محافظت کرد. اول از همه این بدان معناست که دولت ها در این راه پیشرو باشند. زمانیکه من نخست وزیر پرتغال بودم، ما پاسخ های غیر مجرمانه به نگهداری مواد مخدر برای مصارف شخصی می دادیم در حالیکه با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می کردیم و منابع را برای پیشگیری، درمان و اقدامات کاهش صدمه تخصیص می دادیم.
در انتها پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: در نتیجه میزان مصرف مواد مخدر و بیماری های عفونی ناشی از آن کاهش پیدا کرد، مواد مخدر بیشتری توسط پلیس و گمرک کشف شده و از همه مهمتر جان های زیادی نجات یافتند. امروز، پرتقال یکی از کشورهای اروپایی با پایین ترین میزان مصرف اوردوز (بیش از حد و مرگ و میر) ناشی از مصرف مواد مخدر است. بعنوان یک جامعه جهانی، بیائید به تلاشمان برای پایان دادن به مصرف مواد مخدر، قاچاق غیر قانونی و انگی که مصرف کنندگان در سراسر دنیا تحمل می کنند، ادامه دهیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~