با هدف كاهش اضطراب حضور در مدرسه برگزار می شود: برگزاری اردوی یک روزه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان

با هدف كاهش اضطراب حضور در مدرسه برگزار می شود: برگزاری اردوی یک روزه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان

با هدف كاهش اضطراب حضور در مدرسه برگزار می شود: برگزاری اردوی یک روزه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان

به گزارش مدل کودک، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از اجرایی شدن طرح « نخستین مشق عشق » در سطح مدارس شهر تهران برای نخستین بار اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معصومه معصومیان با حضور در نشست شورای برنامه ریزی و نظارت بر کودکستان های پایتخت با اشاره به تاثیر بسزای محیط مدرسه در دوره ابتدایی به عنوان نخستین دوره تحصیلی که دانش آموز با آن مواجه می شود، این دوره را مقطعی حساس دانست که نوع نگاه کودکان به محیط یاددهی ـ یادگیری می تواند در آینده تحصیلی آنان اثرگذار باشد.
وی در تبیین این مساله با اعلان اینکه برخورد محبت آمیز و دلسوزانه کادر اجرائی و آموزشی مدرسه می تواند کودک را به مدرسه و تعلیم و تربیت علاقمند سازد، به همین میزان رفتار سرد توام با بی تفاوتی می تواند منجر به بی میلی و دلزدگی تحصیلی شود؛ پس به همین دلیل طرح «اولین مشق عشق»، تابستان سال جاری در مدارس ابتدایی شهر تهران اجرا می شود.
معاون آموزش ابتدایی به تعطیلی های ناشی از کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: در تابستان ۱۴۰۱ در دوره پساکرونا معاونت آموزش ابتدایی با مشارکت انجمن اولیاء و مربیان در برنامه ای مدون با تشکیل کارگاه یک روزه توانمندسازی با حضور اولیاء دانش آموزان پایه اول تحصیلی، مطالبی همچون روانشناختی کودکان، روابط موثر والدین و کودک، آموزش وپرورش و کودک را ارائه داد.
وی ادامه داد: برگزاری اردوی یک روزه دانش آموزان در محیطی شاد و با نشاط با حضور والدین، دیگر برنامه مهمی است که بمنظور آشنایی نوآموزان بدو ورود به دبستان و با هدف کاهش اضطراب نوآموزان و والدین برای حضور در مدرسه برگزار می گردد.
معصومیان اظهار داشت: از آنجائیکه نوآموزان بدو ورود به دبستان خصوصاً گروهی که دوره کودکستان را نگذرانده اند، جدایی چند ساعته از خانواده را تجربه نکرده اند و حضور محیط جدید برای آنها ایجاد اضطراب می کند، تلاش نموده ایم نخستین تجربه حضور کودکان در مدرسه، خاطره ای ماندگار برای دانش آموزان و خانواده های آنها باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران، برگزاری دوره یک ماهه برای نوآموزان کودکستانی که موفق به گذراندن این دوره در طول سال تحصیلی نشده اند را از دیگر برنامه های این معاونت بر شمرد و اشاره کرد: دوره کودکستان از دوره های مهم برای مداخله به هنگام و پیش گیری از مشکلاتی است که در غالب موارد دانش آموزان در دوره ابتدایی با آن مواجه می شوند، به شکلی که هر قدر بتوانیم در سنین پایین تر توانمند سازی کودکان را شروع نماییم، در دوره ابتدایی یادگیری بهتر و موثرتری خواهیم داشت.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران؛ وی در پاسخ به این پرسش که ثبت نام دانش آموزان پایه اول چگونه است؟ اظهار داشت: با وجود این که والدین می توانند با مراجعه به سامانه my medu مدارک خودرا بارگذاری کنند، اما سفارش می شود اولیاء با توجه به لزوم آشنایی کودک با محیط مدرسه، مدیر و عوامل اجرائی، با مراجعه حضوری به مدرسه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~