برگزاری جشنواره بهیندخت ویژه دختران دانش آموز و دانشجومعلمان در دو سطح ملی و بین المللی

برگزاری جشنواره بهیندخت ویژه دختران دانش آموز و دانشجومعلمان در دو سطح ملی و بین المللی

برگزاری جشنواره بهیندخت ویژه دختران دانش آموز و دانشجومعلمان در دو سطح ملی و بین المللی

به گزارش مدل کودک، مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش، اهداف و بخش های جشنواره بهیندخت را شرح داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، رابعه امامی رضوی در مورد جشنواره ملی بهیندخت که با هدف هویت بخشی به دختران دانش آموز و دانشجو معلمان برگزار می شود، اظهار داشت: سال قبل نزدیک ۹۰۰۰ نفر در سطح کشور در این جشنواره شرکت نمودند و این جشنواره در روز میلاد حضرت معصومه (س) در استان قم کلید خورد.
وی با اعلان اینکه این جشنواره در چهار سطح دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و دختران دانشجو در دانشگاه فرهنگیان شروع به کار کرده است، افزود: این جشنواره در دو سطح ملی و بین المللی برنامه های خویش را عرضه کرده است و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور که در مدارس ایرانی زیر نظر آموزش وپرورش ایران تحصیل می کنند می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی به منظور هویت بخشی تمدن ایرانی و اسلامی، ما در دو بخش نقاشی و خطاطی برای دانش آموزان برنامه ریزی کردیم. در حوزه نقاشی مبحث آزاد برای دانش آموزان ابتدایی داشتیم. در حوزه خطاطی هم در بحث تمدن ایرانی و اسلامی از حکایت ها بهره گرفتیم و یکی از حکایات سعدی را برای خطاطی دختران انتخاب کردیم تا دختران با تمرین و تکرار این خط هویت دخترانه و تمدنی خویش را تثبیت کنند.
امامی رضوی در رابطه با برنامه های این جشنواره برای دانش آموزان متوسطه هم اظهارکرد: برای دانش آموزان متوسطه اول در سه بخش کار کردیم. در حوزه هویت بخشی در پادکستی با مبحث این که «من به این که دختر ایرانی هستم افتخار می کنم»، کار کردیم. محور دلنوشته با مبحث «زمزمه هایی با حضرت معصومه(س)» و عکس برای یک دختر شهید هم داشتیم. در متوسطه دوم با عنایت به شعار سال که رشد تولید و مهار تورم است، برنامه خویش را در زمینه کارآفرینی چیدیم. به صورتی که دختران یکی از برنامه های خود در این عرصه را که به تولید رسیده است عرضه کنند. بخش دوم هم در حوزه ویدئوکست با محور خانواده و خاطرات مدرسه است.

وی در رابطه با برنامه های جشنواره در مورد دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هم توضیح داد: برای این دسته از مخاطبین در دو محور ورود کردیم. این شرکت کنندگان باید تولید کلیپ در ارتباط با نقش و جایگاه دختران و زنان در جامعه داشته باشند. در بحث ایده پردازی و خلاقیت هم باید با مبحث زنان و دختران ایده های خویش را عرضه کنند.
امام رضوی با اعلان اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر تا کنون در این جشنواره شرکت کرده اند، اظهار داشت: همینطور ابتکار و نوع آوری، بومی سازی استانی، توجه به ظرافت دخترانگی، جامعه پسندی شاخصهای برگزیدن شرکت کنندگان است. اغلب شرکت کنندگان دانش آموزان ساکن در روستاها و شهرستان ها بوده اند. متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند با رفتن به شبکه شاد از قسمت “رفیق راه” اقدام نمایند. اختتامیه این جشنواره همزمان با روز دانش آموز در ۱۳ آبان برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~