اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان در مرداد

اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان در مرداد

اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان در مرداد

به گزارش مدل کودک، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در مرداد ماه، اظهار داشت: سال قبل ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت بهره برده اند.
الهام یاوری در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه بطور کلی مجموعا ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، اظهار داشت: در آزمون ورودی پایه هفتم مجموعا ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده اند.
وی افزود: شرکت کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز مجموعا ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پسر بوده اند.
بگفته رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، این آزمون ها در ۱۷۶۳ حوزه امتحانی کل کشور برگزار شده است که به تفکیک ۶۳۴ حوزه برای آزمون دختران در پایه هفتم، ۵۵۱ حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم، ۳۶۵ حوزه برای آزمون دختران در پایه دهم و ۲۱۳ حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم بوده است.
یاوری با اعلان اینکه در میزان شرکت کنندگان در این آزمون ها تغییر چندانی نسبت به سالهای قبل نداشتیم، این را هم اظهار داشت که نتایج این آزمون ها در مرداد ماه اعلام می شود.
وی درباره ی تفاوت در آمار پذیرفته شدگان این مدارس به تفکیک جنسیت نیز اضافه کرد: در این که چه تعداد از پذیرفته شدگان سمپاد دختر و چه تعداد پسر هستند، هیچ تفاوتی نمی کند، بطور معمول با اندکی جابه جایی بصورت پنجاه، پنجاه است.
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره ی هزینه حق الثبت مدارس سمپاد توضیح داد: مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی برمبنای مصوبه ای که دارند نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می کنند، البته ما بطور معمول شهریه را از این مقدار خیلی کمتر می گیریم.
سال گذشته ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت بهره برده اند وی اعلام این که در سال قبل ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت بهره برده اند، اشاره کرد: به دانش آموزانی که به هر علت به سبب محدودیت های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند تخفیفات گسترده ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مثل ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می شود.
بگفته یاوری، مسئول تشخیص ارائه این تخفیفات به دانش آموزان، شورای مدرسه است.
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره ی مشکلاتی که مدارس سمپاد از حیث ساختمان محل تحصیل و تجهیزات دارند، اضافه کرد: متاسفانه مدارس سمپاد با محدودیت های جدی از حیث ساختمان و تجهیزات مواجهند و ایجاب می کند خیرین به کمک ما آیند. این دانش آموزان از بااستعدادترین بچه های کشور هستند اما متاسفانه گاهی مدارسی که در آن درس می خوانند در معرض فروریختن و لطمه های جدی است. آموزش وپرورش همه تلاش خودرا می کند که به این مدارس توجه کند اما به هر حال این مدارس محدودیت های ساختمانی و تجهیزاتی جدی دارند و ما تلاش می نماییم این مشکلات رفع گردد.
یاوری همین طور در پاسخ به سوالی درباب دستور تخلیه مدرسه دخترانه فرزانگان منطقه ۱۳، اظهار داشت: هیچ کسی را از مدرسه بیرون نبرده اند و ما درحال حل این مساله هستیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~