معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد چرا در آزمون آموزگاری تعدد رشته داشتیم؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد چرا در آزمون آموزگاری تعدد رشته داشتیم؟

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد چرا در آزمون آموزگاری تعدد رشته داشتیم؟

به گزارش مدل کودک، به قول معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، علت ایجاد امکان برای ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های مختلف در آزمون آموزگاری آموزش و پرورش، شناسایی و جذب نخبگان بوده است.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معصومه نجفی پازوکی درباب پروسه ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش، اظهار داشت: همچون پرسش هایی که مطرح می کردند این بود که چرا برای آموزش ابتدایی به جز رشته علوم تربیتی راضی به درج سایر رشته ها شدید؟ در پاسخ باید گفت معلم دوره ابتدایی علاوه بر دانستن فنون معلمی و اصول پداگوژی، اگر مقرر است درس ریاضی یا علوم یا فارسی را تدریس کند باید مسلط به ریاضی، علوم و فارسی باشد. پس تعدد رشته ها با خاطر شناسایی و جذب نخبگان بود.

وی اشاره کرد: ما نگران این که این افراد بعدها در کلاس چکار می کنند نبودیم چونکه می خواستیم برای این افراد دوره آموزشی قوی برگزار نماییم، اضافه کرد: بعد از برگزاری آزمون، مهم ترین قسمت ارزیابی و مصاحبه داوطلبان بود که ۶۰ درصد امتیاز معلم مربوط به این بخش بود. ابزار طراحی شده برای این امر مهم بود چونکه این ابزار باید می توانست ظرفیت مخاطب را برای شغل معلمی شناسایی می کرد و برمبنای شیوه علمی و دقیق رتبه بندی معلم ها را انجام می داد تا ما بهترین افراد را در ظرفیتس که نیاز داریم جذب نماییم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش درباره ی پروسه مصاحبه داوطلبان در ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری فزود: معلم در راه مصاحبه علاوه بر نقش معلمی که باید در کلاس درس ایفا کند، طبق آن چه در سند تحول آمده و گفته شده “مدرسه کانون تربیت محله است” باید نقش آفرینی اجتماعی هم می داشت. بدین جهت در این ابزارها با طراحی سناریویی که به معلم داده می شد او را به فضای بحث گروهی می برد و معلم باید درباره ی مشکلات و مسائل جامعه اظهار نظر می کرد و ایفای نقش و مهارت معلمی خودرا به نمایش می گذاشت.

نجفی پازوکی، عنوان کرد: در بخش دیگر، سوابق عمومی مورد توجه قرار می گرفت و افرادی که سالها معلم و مسلط هستند به کسانی که با این فضا آشنا نیستند ارجیحت دارند. در قسمت گزینش به لحاظ مسائل عمومی و اخلاقی نیز دقت هایی شد تا معلمی که به عنوان الگو تربیتی وارد کلاس می شود تمام جنبه ها برایش لحاظ شده باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~