با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه تحصیل سمپادی های ۴ دهک درآمدی رایگان شد

با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه تحصیل سمپادی های ۴ دهک درآمدی رایگان شد

با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه تحصیل سمپادی های ۴ دهک درآمدی رایگان شد

مدل کودک: در حالی که وزیر آموزش وپرورش اواخر هفته گذشته از «پرداخت هزینه ثبت نام دانش آموزان ممتاز دهک های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد توسط دولت» آگاهی داده بود، معاون اول رییس جمهور اعلام نمود که مصوبه هیأت وزیران درباب تامین کمک هزینه ثبت نام و تحصیل این دسته از دانش آموزان، به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و این حمایت مالی از سال تحصیلی جدید عملیاتی خواهد شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، ۱۱ مردادماه بود که رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از تصویب این امر در هیات دولت اطلاع داده و گفته بود با این مصوبه، شهریه ای از این دانش آموزان گرفتن نمی شود و دولت ۱۰۰ درصد آنرا می پردازد.
صحرائی، تسری این طرح به دانش آموزانی که هم اکنون نیز مشغول تحصیل در سمپاد هستند را هم اعلام نمود اما در عین حال اظهار داشته بود: «با توجه به این که اعتبارات در این خصوص پیشبینی نشده بود، تحت عنوان “هدیه ویژه رئیس جمهور”، شهریه این دانش آموزان پرداخت خواهد شد».

ابلاغ مصوبه دولت به سازمان برنامه برای پشتیبانی از «باهوش های کم بضاعت» ظرف کمتر از یک هفته

در حالیکه کمک مالی دولت به دانش آموزان با استعداد ۴ دهک اول موجب شادمانی خانواده های این دسته از دانش آموزان شده بود، ظرف کمتر از یک هفته بعد از اعلام این خبر (۱۷ مردادماه)، معاون اول رییس جمهور، مصوبه هیأت وزیران در مورد تامین کمک هزینه ثبت نام و تحصیل دانش آموزان خانوارهای دهک اول تا چهارم در مدارس استعدادهای درخشان را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نمود که برمبنای مصوبه مذکور، این حمایت مالی از سال تحصیلی جدید عملیاتی خواهد شد.
در تصویب نامه هیات وزیران آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۵/۱۱ به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
۱ـ به منظور پیشگیری از محرومیت دانش آموزان دارای استعداد برتر خانوارهای دهک اول تا چهارم (بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان) از تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و تشویق آنان به شرکت در آزمون های ورودی مدارس مذکور، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است اعتبار لازم جهت پرداخت کمک هزینه ثبت نام و تحصیل دانش آموزان یاد شده را بعنوان راتبه تحصیلی (بورسیه) رییس جمهور از محل اعتبارت مصوب مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش به طرفیت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان قرار دهد.
۲ـ سازمان برنامه و بودجه کشور به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیشبینی اعتبار لازم برای سالهای آتی در لوایح بودجه سنواتی اقدام می نماید.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، این مصوبه در حالی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید که مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی، «نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر» را دریافت می کنند. اما با این وجود و بگفته الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سال قبل ۴۰ درصد از دانش آموزان این مدارس از تخفیفات حق الثبت بهره برده اند و به دانش آموزانی که به دلیل محدودیت های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را نداشتند، تخفیفات گسترده ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مثل ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه شده است.

افزایش ۱.۸ برابری حضور دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد در مدارس استعدادهای درخشان
یاوری همین طور پیش از این به همکاری و پروژه آموزشی سمپاد با کمیته امداد اشاره و از تسهیل ثبت نام دانش آموزان کمیته امداد و ورود آنها به پروسه پذیرش در این مدارس اطلاع داده بود که همین همکاری موجب افزایش ۱.۸ برابری حضور دانش آموزان کمیته امداد در مدارس سمپاد شده است؛ حال با این مصوبه، می توان گفت این دسته از دانش آموزان زیر پوشش نهادهای حمایتی دیگر دغدغه ای از بابت تامین هزینه های تحصیل در این مدارس نخواهند داشت.
با وجود این اتفاقات خوشایند، وزیر آموزش و پرورش در جهت حمایت بیشتر از دانش آموزان مستعد، پیگیری بورسیه سمپادی ها توسط خیران را نیز خواهان شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، نتایج آزمون پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) ۱۴ مرداد ماه اعلام گردید که بطور کلی امسال مجموعا ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد شرکت نمودند.
در آزمون ورودی پایه هفتم مجموعا ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده اند.
شرکت کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز مجموعا ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پسر بوده اند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~