دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان خبر داد پیشبینی ثبت نام ۱۶۳هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان خبر داد پیشبینی ثبت نام ۱۶۳هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان خبر داد پیشبینی ثبت نام ۱۶۳هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مدل کودک، کهگیلویه و بویراحمد دبیر ستاد ثبت نام مدارس استان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیشبینی می شود با عنایت به آمار سال قبل و دانش آموزان پایه دوازدهم که تحصیلات آنها تمام می شود در سال تحصیلی آینده تعداد دانش آموزان مدارس استان به ۱۶۳هزار نفر برسد.
«محمد دانشی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استان طی سال تحصیلی گذشته به استثنای دانش آموزان بزرگسالان، از راه دور و ترمیم معدل بیشتر از ۱۷۰ هزار نفر بوده است.
وی اظهارکرد: ثبت نام نوآموزان کلاس اولی از نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شروع شد، پایه هفتم از اول تیر ماه و میان پایه ها پس از اعلام نتایج آزمون های خرداد ماه شروع شده است و تا پایان مرداد ادامه دارد، البته برای موارد استثنا و جامانده تا پایان شهریور ماه قابل تمدید است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشبینی ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول استان به صورت تقریبی نزدیک به ۳۳ هزار نفر است که تا کنون نزدیک به ۲۹ هزار نفر ثبت نام کرده اند و به صورت تقریبی معادل بیشتر از ۸۵ درصد ثبت نام شدند، ۱۵ درصد باقی مانده دانش آموزان تجدیدی، عشایری، یا دانش آموزانی هستند که منتظر نتایج تیزهوشان، شاهد و نمونه دولتی هستند.
دانشی خاطرنشان کرد: کمبود فضاها در مدارس دولتی، کافی نبودن امکانات مدارس دولتی سبب هجوم والدین به مدارس خاص(تیزهوشان، نمونه و… ) و مدارس غیردولتی شده که این مورد سبب کُندی روند ثبت نام دانش آموزان و بروز مشکلاتی شده است.
وی افزود: عدم احراز کد پستی و ثبت آدرس در سامانه ی my.medu.ir و مشکلات اینترنت و همینطور آشنایی نداشتن خیلی از والدین با اینترنت و فضای وب مشکلات زیادی جهت ثبت نام بویژه در پایه هفتم و اول ابتدایی، بوجود آورده است. علاوه بر اینها، ضعف اینترنت، نداشتن کد رهگیری قول نامه های اجاره نشینان و آشنایی نداشتن والدین با سامانه دولت، دانش آموزان تجدیدی، عدم اعلام نتایج مدارس تیزهوشان و نمونه دولت، عدم صدور بموقع هدایت تحصیلی و مشکلات در ارتباط با آن، تمایل والدین به ثبت نام دانش آموزان در رشته تجربی و عدم تمایل به ثبت نام در رشته های فنی و مشکلات سامانه سیدا از دیگر دلایلی بوده که هنوز کار ثبت نام دانش آموزان مدارس استان نهایی نشده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ثبت نام بیشتر از ۳۶ نفر در کلاس درس ممنوع می باشد اما در موارد استثنا همچون کمبود فضا، نبودن مدرسه در محدوده، و… )با کسب مجوز از آموزش و پروش میتوان بیشتر از ۳۶ نفر ثبت نام کنند و میتوان تا ۴۰ نفر افزایش داد.
دانشی بیان نمود: ثبت نام دانش آموزان در مناطق شهری بر مبنای محدوده جغرافیایی که دانش آموزان در آنجا سکونت دارد صورت می گیرد. محدوده توسط آموزش و پروش مشخص و اعلام شده است البته مدارس خاص همچون تیزهوشان، نمونه، شاهد و معارف، صدرا و… مشمول محدوده بندی نمی شوند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~