دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد اشتغال ۲۱۰۰ بهبودیافته اعتیاد در سال دوم دولت سیزدهم

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد اشتغال ۲۱۰۰ بهبودیافته اعتیاد در سال دوم دولت سیزدهم

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد اشتغال ۲۱۰۰ بهبودیافته اعتیاد در سال دوم دولت سیزدهم

به گزارش مدل کودک، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که رفع چالش لطمه اجتماعی به تنهایی از عهده هر دولتی خارج است اظهار داشت: در سال دوم دولت مردمی برای ۲۱۰۰ مددجو بهبودیافته اعتیاد اشتغال پایدار بوجود آمد.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا اسکندر مومنی امروز در مراسم افتتاح پروژه های اشتغال مرکز ماده ۱۶ اظهار داشت: حلقه مفقوده بازگشت بهبودیافتگان به اجتماع مبحث اشتغال است که بخشی از آن همت و اراده بهبودیافتگان را می طلبد و بخشی دیگری باید توسط ما حمایت شود.

وی افزود: حلقه اشتغال و توانمندسازی اولویت دولت سیزدهم برای رفع چالش اعتیاد است و اتفاقی که امروز در افتتاح این واحدهای اشتغال بهبودیافتگان رخ داد، همان هدف دولت می باشد که در صحنه و حقیقت به عمل نشست و ما از افتتاح امروز بعنوان یک الگو برای استانهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ایجاد اشتغال ۲۳۰ نفر برای بهبودیافتگان کار ساده نیست و هیچ دولتی به تنهایی توان رفع چالش صدمه های اجتماعی ندارد و باید کارگزاران اجتماعی، خیرین و رسانه ها در این حوزه دولت را یاری کنند تا در هماهنگی کامل شاهد رفع چالش صدمه اعتیاد باشیم.

مومنی اعلام نمود: با همت خیرین توانستیم در سال دوم دولت مردمی، برای ۲۱۰۰نفر اشتغال ایجاد نماییم و در ۲۰ استان مجمع خیرین تشکیل شده است و ۲۰۰۰ خیر در سرتاسر کشور به صورت مستقیم از راه مجمع یاریگران زندگی فعالیت می نمایند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خیرین برای پشتیبانی از صدمه پذیران اعتیاد بسیار عالی و دور از انتظار ما بود اما امیدواریم در تمامی استانها شاهد تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی باشیم.

شرایط اعتیاد در ایران با عنایت به جغرافیای آن بهتر از خیلی از کشورهای دنیاست
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در افتتاح هفت کارگاه تولیدی و اشتغال ماده ۱۶ ضمن اشاره به شرایط جغرافیای ایران و همسایگی با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا تصریح کرد: با تمام این شرایط، اعتیاد در کشور ما بهتر از خیلی از کشورهای به اصطلاح توسعه یافته دنیاست.
مومنی روز پنج شنبه در افتتاح هفت کارگاه تولیدی و اشتغال ماده ۱۶ در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروزه همسایه ما مبدا صادرات ۹۰ درصد تریاک دنیا است که به صورت عادی مارا صدمه پذیر می کند.
وی افزود: اما برخلاف این، با وجود خون شهدا و جان فشانی فرزندان کشور، بیشتر از ۸۰ درصد مواد مخدر ترانزیت به کشور شناسایی و کشف می شود.
وی شرایط اعتیاد در کشور را هم نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی مطلوب توصیف کرد و اضافه کرد: حضور مسؤلان و خیرین در میدان، عامل موفقیت در مبارزه با این بلای خانمان سوز است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه شاهد دستاوردهای خوبی در درمان و توانمندسازی و بازگشت به جامعه بدست آمده است اظهار داشت: اما برای ما یک معتاد هم زیاد است و باید همه در مقابل این قشر صدمه پذیر مسئولیت پذیر و تکلیف داشته باشیم.
مومنی به ظرفیت بالای خیرین برای رفع حلقه مفقوده درمان اعتیاد اشاره نمود و اضافه کرد: مهم ترین حلقه مفقوده اشتغال و توانمندی معیشتی بهبودیافتگان بود که خوشبختانه با ایجاد مجامع خیرین یاریگران زندگی در استان ها درحال پیگیری است.
وی عزم خیرین را بسیار راسخ و پیش روتر دانست و اظهار داشت: خوشبختانه خیرین چندین گام در پشتیبانی از بهبودیافتگان از ما جلوتر هستند که نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی آنها دارد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در انتها خواهان پشتیبانی از خیرین و تسهیل گری برای تحقق اراده آنان شد.

حمایت از صدمه دیدگان اعتیاد امری حقوق بشری است
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در جهت حقوق بشر حمایت و توجه به صدمه دیدگان اعتیاد است.
مومنی امروز در افتتاح تکمیل ظرفیت مرکز نگهداری ماده ۱۶ بانوان البرز اظهارکرد: حمایت، توجه و رسیدگی به نیازهای اقشار صدمه پذیر بخصوص معتادان و صدمه دیدگان از مواد مخدر موضوعی کاملا حقوق بشری است که در کشور ما همواره به بهترین شکل مورد توجه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مردمی بودن این امر حقوق بشری علاوه بر فریضه الهی، مساله ای انسانی است که خوشبختانه خیرین ما به بهترین شکل ممکن به آن عمل و ثابت کردند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه باید دست خیرین را بوسید، اظهار داشت: برای تحقق سلامت و توانمندسازی و بازگشت باردیگر صدمه دیدگان اعتیاد به جامعه، لازم است تمامی نهادهای مرتبط در کنار خیرین بایستند و از آنها حمایت کنند.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مومنی افتتاح و تکمیل ظرفیت مرکز ماده ۱۶ بانوان البرز را گامی موثر در پشتیبانی از بانوان صدمه پذیر دانست و تصریح کرد: اما مهم ترین مساله پیشگیری از بازگشت این قشر به دامن اعتیاد است که برای این هدف باید توانمندسازی و اشتغال و تقویت توان اقتصادی آنها را در اولویت قرار دهیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~