بهره مندی دهک های ششم و هفتم از یارانه تشویقی۱۲۰ هزارتومانی از هفته پیش رو

بهره مندی دهک های ششم و هفتم از یارانه تشویقی۱۲۰ هزارتومانی از هفته پیش رو

بهره مندی دهک های ششم و هفتم از یارانه تشویقی۱۲۰ هزارتومانی از هفته پیش رو

به گزارش مدل کودک، طرح کالابرگ الکترونیک درحالی در جهت تأمین سبد غذایی خانوارها از خردادماه سال جاری به صورت سراسری به اجرا درآمده است که پس از گذشت حدود پنج ماه از اجرای آن، حالا علاوه بر دهک های «یک» تا «پنج» درآمدی، از هفته پیش رو دهک های «ششم» و «هفتم» هم می توانند از مزایای «یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی» این طرح بهره مند شوند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه سال جاری بود که بصورت سراسری و با اتصال و تجهیز فروشگاه ها به طرح مذکور برای تأمین سبد غذایی خانوارها و از بین بردن فقر غذایی در جامعه اجرا شد و بر این اساس ۱۱ قلم کالای اساسی (برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر که طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده است) در سبد غذاییِ این طرح قرار گرفت.
برپایه اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در فاز اول سراسری اجرای این طرح، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره مند شدند به طوریکه اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خویش را از میان این ۱۱ قلم خریداری می کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می یافت.
اما در مرحله دوم، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام گردید و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خویش را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می کردند، مشمول امتیاز تشویقی می شدند.
بعد از آن، اول شهریورماه بود که وزیر رفاه از تسری یارانه تشویقی به دهک های درآمدی ۴ و ۵ در قالب کالابرگ آگاهی داد و اظهار داشت: دهک ۴ و ۵ هم مشمول این یارانه تشویقی می شوند و به عبارتی اگر ۵ دهک اول، ۵۰ درصد از یارانه شان را بوسیله کالا برگ (۱۱ کالایی)، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می شوند.
حالا اما با گذشت بیشتر از یک ماه از این خبر بعد از اعلام وزیر رفاه در خصوص افزایش دهک های تحت پوشش، علیرضا عسگریان- معاون وزیر رفاه به ایسنا اعلام نموده است که دهک ششم و هفتم هم از هفته آتی مشمول طرح کالابرگ می شوند.
وی ضمن بیان این که شرایط بهره مندی از طرح مذکور برای مشمولان جدید هم همچون دهک های پایین تر که در گذشته وارد طرح شده اند، است، توضیح داد: مثلاً هر کسی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خویش را (از ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ) خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت می کند.
معاون وزیر رفاه افزود: دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند که این قشر باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان می رسد. این در حالیست که دهک های چهارم تا هفتم ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند که این عده هم باید همان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک ها در صورت خریدشان به ۴۲۰ هزار تومان بیشتر می شود.
به عبارتی میتوان گفت با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر می رسد و ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می شوند.
برپایه اعلام وزارت رفاه، تابحال ۱۴۵ هزار مغازه و فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده و ۲۰ هزار مغازه هم در صف اتصال قرار دارند.
لازم به ذکر است که استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک کاملا «اختیاری» است اما استفاده از آن سبب بهره مندی از یارانه ای اضافه تر خواهد شد. برای بهره مندی از این طرح شبکه کاربردی «شما» معرفی شده است و مردم با رجوع به این شبکه می توانند فروشگاه ها و مغازه های متصل به طرح جهت خرید کردن را ببینند و با رجوع به نزدیکترین مغازه، خریدهایشان را انجام دهند تا از ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برخوردار شوند.
البته در امتداد تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه های اینترنتی مکاتباتی انجام داده تا امکان خرید از این فروشگاه ها هم فراهم شود؛ به شکلی که هم اکنون امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم گشته است. قبل از این سیدرضا یحیوی- مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با نحوه خرید از فروشگاه های اینترنتی در این طرح هم به ایسنا اینچنین توضیح داد: هم اکنون فقط اسنپ مارکت متصل به طرح و درحال ارائه خدمت است. افراد بعد از نصب اسنپ مارکت در تلفن همراه خود و ورود به برنامه «خریدار»، کالاهای موردنیاز خویش را انتخاب نموده و بعد از طی مراحل خرید، در مرحله آخر و پیش از واریز وجه، گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب و باید رمز یک بار مصرف ۸ رقمی دریافتی از اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) یا کد USSD اعلام شده به شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند. سپس اعتبار کالا برگی سرپرست خانوار محاسبه می شود و می توانند هنگام خرید از یارانه خود بهره گیرند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~