رئیس سازمان امور عشایر كشور: جامعه عشایر باید بیشتر دیده شوند

رئیس سازمان امور عشایر كشور: جامعه عشایر باید بیشتر دیده شوند

رئیس سازمان امور عشایر كشور: جامعه عشایر باید بیشتر دیده شوند

مدل کودک: مدل کودک: کرمانشاه رییس سازمان امور عشایر کشور با اعلان اینکه جامعه عشایری باید بیشتر دیده شوند، خواهان توجه بیشتر به این قشر از جامعه شد.
سیاوش احمدی میرقائد، عصر امروز (۱۹ مهر) در جلسه شورای عشایر استان کرمانشاه، با اعلان اینکه شاخص برخورداری جامعه عشایری با جامعه شهری و روستایی اختلاف زیادی دارد، اظهار داشت: میزان برخورداری جامعه عشایری در عرصه های زیربنایی به ۴۰ درصد نمی رسد و این عدد در عرصه فرهنگی زیر ۱۵ درصد است.
احمدی میرقائد افزود: با وجود تغییر فاکتورهای زندگی بهتر در میان جامعه عشایری، هنوز هم خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می شود در حد خدمات چند دهه پیش است.
رییس سازمان امور عشایری نیاز به تلفن همراه، برق و دیگر امکانات را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه عشایری عنوان نمود و اظهار داشت: انتظار می رود خدمات به جامعه عشایری در حد خدمات رسانی به جوامع شهری و روستایی باشد و جامعه عشایری باید بیشتر دیده شوند.
احمدی میرقائد اشاره ای هم به پایین بودن شاخص سواد در میان جامعه عشایری داشت و اظهار داشت: ۶۲ درصد فرزندان عشایر هیچ گاه دیپلم نمی گیرند که این زیبنده نیست.
وی با اشاره به ضعیف بودن سطح دسترسی به بهداشت در جامعه عشایری، اظهار داشت: این شاخص در کشور زیر ۳۰ درصد است.
رییس سازمان امور عشایر ایران با اعلان اینکه مبنای اعلان آمار جمعیت عشایری مرکز آمار است، اظهار داشت: برمبنای این آمار در کشور یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر عشایر داریم.
وی با اعلان اینکه حدود ۴۰ درصد بیش از آمار رسمی مرکز آمار ادعای زندگی عشایری دارند، اظهار داشت: مبنای خدمات رسانی به عشایر آمار مرکز آمار است.
ایشان سپس خواهان توجه بیشتر مدیران استان کرمانشاه به حوزه عشایری بوسیله اختصاص اعتبارات استانی شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~