از هر ۸ نفر در سراسر دنیا یکی از بیماری روانی رنج می برد

از هر ۸ نفر در سراسر دنیا یکی از بیماری روانی رنج می برد

از هر ۸ نفر در سراسر دنیا یکی از بیماری روانی رنج می برد

به گزارش مدل کودک، پنجمین گزارش از «بررسی جهانی شواهد در مورد بهداشت و مهاجرت» (GEHM) نشان داده است که تقریبا از هر هشت نفر در سراسر دنیا، یک نفر دارای بیماری روانی است.
این گزارش که در روز جهانی بهداشت روان منتشر گردید در عین حال آخرین شواهد جهانی در مورد عوامل مؤثر بر بهداشت روانی پناهندگان و مهاجران و همینطور دسترسی آنها به مراقبت های بهداشتی را نشان داده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، آخرین مطالعات در مورد سلامت روان پناهندگان و مهاجران در مناطق مختلف دنیا نشان داده است که این افراد بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به اختلالات روانی هستند و در عین حال، کمتر به مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند.
در این گزارش آمده است: پناهندگان و مهاجران بخصوص در مقابل مشکلات روحی و روانی صدمه پذیرتر هستند چونکه بیشتر احتمال دارد که در معرض عوامل استرس و چالش های مختلف قرار گیرند که بر سلامت روان و رفاه آنها هم در طول فرآیند مهاجرتشان و هم در بدو ورود آنها به کشوری دیگر تاثیر می گذارد.
به گزارش آناتولی، دکتر «سانتینو سورونی» که ریاست دپارتمان بهداشت و مهاجرت سازمان جهانی بهداشت (WHO) را بر عهده دارد در اینباره اظهار داشت: سلامت و رفاه، حق همه افراد همچون برای پناهندگان و مهاجران است.
او اظهار داشت که اختلالات روانی رایج مانند افسردگی، اضطراب و اختلال استرس بعد از سانحه (PTSD) در میان مهاجران و پناهندگان در هر کشوری بیشتر از جمعیت میزبان است.
خطر اضطراب و افسردگی در کمین زنان و دختران پناهجو در جهان
این گزارش خاطر نشان می کند که دختران و زنان مهاجر و پناهجو در مناطق مختلف جهان بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب هستند.
سورونی اظهار داشت: هدف از تهیه و عرضه این اطلاعات، حمایت و تقویت پاسخ های سیستم های مراقبت بهداشتی به نیازهای بهداشت روانی پناهندگان و مهاجران است.
وی اظهار نمود: علت این امر آن است که آنها بتوانند مراقبت و حمایت سلامت روان باکیفیت را به روش هایی که در دسترس، قابل قبول و مقرون به صرفه می دانند، دریافت نمایند.
در همین حال، این گزارش عوامل خطر و موانعی را که گروههای پناهنده و مهاجر تجربه می کنند، بررسی و راه هایی برای رسیدگی به آنها و بهبود دسترسی آنها به مراقبت های بهداشت روانی را هم بیان می کند.
این گزارش می گوید: شواهد نشان داده است که عضوی از یک جامعه بودن با پیشینه مشترک و حضور در مدرسه با نرخ پایین تری از اختلالات روانی مرتبط می باشد.
انگ و برچسب زدن
این گزارش همینطور بر «انگ و برچسب زدن» هم تاکید می کند چونکه نژادپرستی و تبعیض به صورت مداوم با نتایج نامطلوب سلامت روان مرتبط می باشد.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در مورد ناملایمات و تروما، برای مثال بازداشت طولانی مدت (شبیه به آن چه که به تازگی مقامات آمریکایی با مهاجران در مرزهای جنوبی این کشور انجام می دهند) با نرخ بالاتر افسردگی و استرس بعد از سانحه مرتبط می باشد.
وقتی صحبت از دسترسی به خدمات به میان می آید، پناهندگان و مهاجران اغلب سلامت روان خویش را در اولویت قرار نمی دهند چونکه از خدماتی که امکان دارد به صورت مجانی در دسترس باشد، بی خبر هستند یا به علت موانع زبانی و نگرانی های در ارتباط با رازداری، مراقبت های بهداشتی را نمی پذیرند.
«دوورا کستل»، مدیر بهداشت روانی و مصرف مواد سازمان جهانی بهداشت در اینباره اظهار داشت: پناهندگان و مهاجران با استرس ها و چالش های منحصربه فردی مواجهند.
این گزارش نیاز فوری به ایجاد سیاست ها و قوانین قوی تر برای پاسخگویی به نیازهای مراقبت های بهداشت روانی پناهندگان و مهاجران را نشان داده است.
صدها میلیون نفر در جهان در معرض تبدیل شدن به مهاجران آب و هوایی
رئیس سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) هم به تازگی اخطار داده است: اگر جهان اقدامی انجام ندهد، صدها میلیون نفر در معرض خطر تبدیل شدن به مهاجران آب و هوایی قرار دارند.
«امی پوپ»، رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در اینباره اظهار داشت: UNFCCC (کنوانسیون سازمان ملل در رابطه با چارچوب تغییر اقلیم) گفته است ۳۰۰ میلیون نفر در جوامعی زندگی می کنند که بشدت از نظر اقلیمی صدمه پذیر هستند. این بدان معناست که اگر اقدامی در این زمنیه صورت نگیرد، صدها میلیون نفر در معرض خطر آوارگی قرار دارند.
وی همینطور اظهار داشت: تعداد واقعی کسانی که مهاجر آب و هوایی خواهند شد قابل اطلاع نیست و افزود که این رقم به اقدامات افراد، دولت ها، شرکت ها و سایر بخش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ایجاد راهکارهای پایدارتر، بستگی دارد.
او گفت که بررسی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر مهاجرت و جابه جایی انسان ها، جزو سه اولویت اصلی او بعنوان رئیس جدید سازمان بین المللی مهاجرت است.
او اظهار نمود: دلیلی که ما حالا این اعداد را برجسته می نماییم، آن است که تاثیر آن بر جوامع می تواند فوق العاده قابل توجه باشد.
وی تصریح کرد که سازمان بین المللی مهاجرت می خواهد آگاهی مردم دنیا را در مورد تاثیر تغییرات آب و هوایی بر جابه جایی و مهاجرت انسان افزایش دهد. با این وجود مهم تر از همه ایجاد تعامل، منابع و پشتیبانی از راهکارهای نوآورانه است.
او در آخر اظهار داشت: هدف ما اینست که سیاستگذاران، دولت ها و… آغاز به تفکر و عمل فعالانه برای حل این معضل کنند.
به قول سازمان بین المللی مهاجرت، تخمین زده می شود که تأثیرات مستقیم تغییرات آب و هوایی که با تأثیرات ثانویه مانند کاهش بهره وری کشاورزی تشدید می شود، تا سال ۲۰۵۰ میلادی سبب مهاجرت داخلی ۲۱۶ میلیون نفر در جهان شود.
این سازمان همینطور اخطار داد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی هم ۵۰ درصد از جمعیت جهان در مناطق ساحلی در معرض سیل، طوفان و سونامی زندگی خواهند کرد.
امی پوپ در ماه مه بعنوان مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت انتخاب گردید و در اول اکتبر هم مسئولیت این سازمان را برعهده گرفت. وی به مدت پنج سال این سازمان را رهبری خواهد نمود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~