صندوق بازنشستگی كشوری اعلام كرد افزایش ۴۲ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی كشوری اعلام كرد افزایش ۴۲ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی كشوری اعلام كرد افزایش ۴۲ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش مدل کودک، برپایه اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق حقوق بگیران تا پایان شهریورماه سال جاری (کل برقراری ها) معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده که این رقم در انتها شهریورماه سال قبل ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده؛ به عبارتی میتوان گفت میانگین حقوق حقوق بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به صورت میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مطابق آمارهای انتشار یافته از جانب صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق بگیران صندوق در انتها شهریورماه سال جاری معادل یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر بوده و این درحالیست که تعداد حقوق بگیران صندوق در انتها شهریورماه سال قبل معادل یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.
به عبارتی تعداد کل حقوق بگیران صندوق تا پایان فصل تابستان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.
اما از میان این یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر از کارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر بازنشسته متوفی هستند.
دراین میان به تفکیک استانی و برپایه آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری نیز، استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴ هزار و ۱۶ نفر کمترین تعداد حقوق بگیران را داراست.

۲ درصد از کارافتادگی ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها غیر از ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی هم ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت ها غیر ناشی از کار بوده است.
وضعیت حقوق بگیران به تفکیک جنسیت در انتها شهریورماه سال جاری هم از آن حکایت می کند که ۶۶ درصد جامعه حقوق بگیران مرد و ۳۴ درصد زن هستند.
از طرفی نیز، بررسی توزیع دستگاهی حقوق بگیران در انتها شهریورماه سال جاری هم نشان داده است که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ حقوق بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۲۹ درصد جامعه حقوق بگیران صندوق را می سازند. همینطور وزارت بهداشت با ۱۳.۲۶ درصد (۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.
یکی از چالش های اصلی صندوق، کاهش پوشش حمایتی است و این درحالیست که برپایه تجربیات بین المللی یک صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب ۶ تا ۷ است.
براساس این گزارش، بررسی میانگین حقوق حقوق بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری های جدید) هم نشان داده است که میانگین نخستین حقوق بازنشستگی معادل ۱۶ میلیون و ۳۳ هزار تومان و میانگین آخرین حقوق اشتغال معادل ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزارتومان بوده است.
همچنین میانگین حقوق حقوق بگیران در انتها شهریورماه (کل برقراری ها) در انتها شهریورماه سال جاری معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده است که این رقم در انتها شهریورماه سال قبل ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده است.

به عبارتی میانگین حقوق حقوق بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به صورت میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته که ناشی از ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی با تصویبنامه هیات وزیران در فروردین ماه سال جاری و همینطور اجرای قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۱ مجلس و… است.
توزیع حقوق پرداختی در انتها شهریورماه سال جاری هم نشان داده است بیشتر از ۲۴ هزار نفر بیشتر از ۲۰/۷ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

همینطور محاسبات از آن حکایت می کند که در ۶ ماهه اول سال جاری، به صورت متوسط ۹۵ درصد حقوق مشمول کسور زمان اشتغال مشترکین، بعنوان حقوق بازنشستگی شان پرداخت شده است.
از طرفی توزیع حقوق بگیران به تفکیک مدرک تحصیلی در انتها شهریورماه سال ۱۴۰۲ هم نشان داده است که از میان یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۸۴ هزار و ۱۷ نفر دارای فوق لیسانس، ۴۷۷ هزار و ۷۷۴ نفر دارای لیسانس و مابقی دارای مدارک پایین تر تحصیلی بوده اند.
همچنین برپایه اطلاعات جامعه حقوق بگیران در انتها شهریورماه، میانگین سن بازنشستگی ۵۱.۸۵ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال و میانگین مدت خدمت ۲۸ سال عنوان شده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~