۱۵۷۰ خط تلفنی اورژانس دانش آموزی برای عرضه مشاوره مجانی

۱۵۷۰ خط تلفنی اورژانس دانش آموزی برای عرضه مشاوره مجانی

۱۵۷۰ خط تلفنی اورژانس دانش آموزی برای عرضه مشاوره مجانی

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، دانش آموزان می توانند برای دریافت مشاوره مجانی در مورد مسائل و مشکلات فردی، تحصیلی و خانوادگی با خط ملی ۱۵۷۰ یا همان اورژانس دانش آموزی تماس بگیرند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سلامت روان در میان نوجوانان یک مسئله جدی در بهداشت عمومی و روانی است که عدم توجه به بهزیستی روانی نوجوانان، در این مرحله مهم اجتماعی شدن، امکان دارد منجر به عواقب جبران ناپذیری در سلامت روان شود.

به قول روانشناسان، افسردگی، اضطراب، استرس و اختلال خوردن از شایع ترین اختلالات در این دوره سنی است؛ به صورتی که بر مبنای آمار جهانی، از هر نوجوان حداقل یکی با یک مشکل رفتاری روبرو است که این رقم در واقع ۲۰ درصد نوجوانان را شامل می شود. همینطور این مورد هم قابل تامل است که نیمی از اختلالات روانی پیش از سن ۱۴ سالگی و حدود ۷۵ درصد از اختلالات روانشناختی که در بزرگسالان وجود دارد، از سن ۱۴ سالگی آغاز می شود.

درهمین راستا خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) با شماره ۱۵۷۰ که به اورژانس دانش آموزی مشهور است، از مرداد ۱۴۰۰ به شکل رسمی در تمامی مراکز استان ها و در محل مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی استان ها شروع به کار کرده است.
هماهنگی و مداخله بهنگام تخصصی در فوریت های روانی- اجتماعی مانند خودکشی، بد سرپرستی، عرضه خدمات تلفنی مشاوره ای شامل تحصیلی و غیر تحصیلی، عرضه خدمات راهنمایی به خانواده ها و پاسخگویی به سوالات آنها، عرضه خدمات مددکاری اجتماعی به دانش آموزان، دریافت گزارش فوریتی تلفنی نظیر خودکشی، خشونت و کودک آزاری، سو استفاده های جنسی، فرار، بدسرپرستی، فقر شدید، بی سرپرستی، بی سرپناهی، بزهکاری و مصرف مواد و عرضه خدمات توسط خط گویا، همچون خدماتی است که توسط این خط عرضه می شود.

در واقع این خط به صورت کلی خدمات خویش را در جهت راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی با اتخاذ نگاهی همدلانه و نوآورانه عرضه می دهد.

تماس با این خط مجانی نیست و هزینه تماس محاسبه می شود اما هزینه دریافت مشاوره توسط کارشناسان مجانی است و دانش آموزان می توانند با شماره گیری ۱۵۷۰ این خدمات را دریافت نمایند.

همینطور مشاوران عرضه دهنده خدمات از میان دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی از همکاران فرهنگی انتخاب شده اند که البته دوره های تخصصی ویژه عرضه خدمات در خط ۱۵۷۰ توسط متخصصان به این گروه مشاوران عرضه شده است.

برای انتخاب نیروی انسانی شاغل در خط ۱۵۷۰ علاوه بر لحاظ کردن شرط تخصص و مرتبط بودن رشته تحصیلی، معیارهایی هم جهت عرضه خدمات در استانهای کشور مدنظر قرار گرفته است که این معیارها شامل آشنایی اولیه پاسخ کارشناسان پاسخگو در خط ملی نماد ۱۵۷۰ با زبان ها و لهجه های محلی استان، گوش دادن فعال، جمله بندی سریع اطلاعات، اطلاعات اولیه در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)، آشنایی با مباحث و ضوابط درون سازمانی وزارت آموزش و پرورش، پایبندی به لزوم حفظ اسرار و رازداری، توانایی همدردی عاطفی و عرضه حمایت، آشنایی اولیه با حقوق کودک، آشنایی اولیه با پروتکلهای سایر خطوط کمک رسانی می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~