رشد ۶۵ درصدی پذیرش دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه های دولتی

رشد ۶۵ درصدی پذیرش دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه های دولتی

رشد ۶۵ درصدی پذیرش دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه های دولتی

به گزارش مدل کودک، معاون امور فرهنگی کمیته امداد از رشد ۶۵ درصدی پذیرش دانش آموزان تحت حمایت در دانشگاه های دولتی نسبت به سال قبل اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی جعفری با بیان این خبر اضافه کرد: در کنکور سراسری سالجاری ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر از جامعه هدف کمیته امداد در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه این رقم سال قبل ۶۶۲۷ نفر بود، افزود: پذیرش دانش آموزان کنکوری تحت حمایت در دانشگاه های دولتی، سال جاری ۶۵ درصد رشد کرده است.
جعقری افزود: ۹۲۱ نفر از دانش آموزان تحت حمایت در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که این رقم هم نسبت به سال قبل ۸۵ درصد افزایش را نشان داده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد از پذیرش ۲۵۴۳ نفر در دانشگاهای فنی و حرفه ای اطلاع داد و تصریح کرد: ۷۳ نفر در رشته دکتری عمومی پزشکی و چهار نفر در دکتری داروسازی پذیرفته شده اند که این اعداد هم به ترتیب ۹۲ و ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
جعفری تصریح کرد: در رشته پرستاری ۹۷ نفر، در رشته مهندسی مکانیک ۱۰۰ نفر، مهندسی برق ۱۳۵ نفر و در رشته مهندسی عمران ۱۱۰ دانش آموز تحت حمایت، وارد دانشگاه شده اند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: در رشته حقوق۹۰ نفر، در رشته اقتصاد ۹۰ نفر و در رشته علوم قضایی دو نفر از جامعه هدف کمیته امداد موفق به ورود به دانشگاه های معتبر شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اینکه چهار درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری سالجاری از فرزندان مددجویان کمیته امداد بوده اند، خاطرنشان کرد: حدود هفت درصد پذیرفته شدگان کنکور از مددجویان بوده اند که نشان دهنده موفقیت برنامه های کمیته امداد در تحقق عدالت آموزشی و ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~