صدور ۱۳۰ هزار کارت برای نیم بها شدن سفر برون شهری معلولان

صدور ۱۳۰ هزار کارت برای نیم بها شدن سفر برون شهری معلولان

صدور ۱۳۰ هزار کارت برای نیم بها شدن سفر برون شهری معلولان

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیرکل جلوگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور ۱۳۰ هزار کارت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید با رنج سنی ۱۸ تا ۶۰ سال در جهت نیم بها شدن سفرهای برون شهری این افراد اطلاع داد.
افروز صفاری فرد در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تبصره ۲ ماده پنج قانون پشتیبانی از حقوق افراد دارای معلولیت، بیان نمود: در این ماده قانونی به استفاده افراد دارای معلولیت های شدید از سامانه‏ های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون شهری دولتی و عمومی به صورت مجانی و استفاده این افراد از سامانه‏ های برون‏ شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی به صورت نیم بهاء اشاره شده است.
وی ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه چهارجانبه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان اضافه کرد: این تفاهمنامه برای اجرای بخشی از این قانون امضاء و بخشی از اعتبار لازم برای اجرای آن تأمین شد. از این پس سفرهای ریلی و دریایی افراد دارای معلولیت شدید به صورت نیم بهاء محاسبه می شود.
مدیرکل جلوگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به روش اجرای این تفاهمنامه بیان نمود: طی این تفاهمنامه از سکوی ارائه ی خدمت زیر مجموعه بانک پارسیان استفاده می شود.
صفاری فرد در این خصوص از صدور ۱۳۰ هزار کارت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید با رنج سنی ۱۸ تا ۶۰ سال اطلاع داد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای ۱۳۰ هزار معلول حائز شرایط کارت هایی صادر و برای یک سفر برون شهری، حسابشان شارژ می شود که شارژ حساب ها به مرور و تا آخر سال اتفاق می افتد.
وی تصریح کرد: مهلت استفاده از این امکان تا سال آینده هم وجود دارد.
مدیرکل جلوگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درمورد مجانی شدن سامانه‏ های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون شهری و عمومی هم توضیح داد: سازمان سال جاری درمورد سفرهای درون شهری اعتباری دریافت نکرده است، اما کمک هزینه آمد و شد را مثل سال قبل پرداخت کردیم.
صفاری فرد در قسمت دیگری از سخنان خود درمورد مجانی شدن سامانه‏ های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون شهری و عمومی و همینطور نیم بها شدن سفرهای برون شهری در سال آینده هم خاطرنشان کرد: مطابق قانون، وزارت رفاه مکلف به تأمین اعتبار است که پیشنهاد تأمین اعتبار آن هم از جانب بهزیستی عرضه شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~