تولیدات زنان سرپرست خانوار پایتخت راهی مترو و میادین تره بار می شود

تولیدات زنان سرپرست خانوار پایتخت راهی مترو و میادین تره بار می شود

تولیدات زنان سرپرست خانوار پایتخت راهی مترو و میادین تره بار می شود

به گزارش مدل کودک، مدیر کل امور زنان شهرداری تهران از رایزنی با شرکت بهره برداری متروی تهران و سازمان میادین برای جانمایی غرفه های عرضه محصولات و تولیدات زنان سرپرست خانوار اطلاع داد.
مریم اردبیلی در گفتگو با ایسنا، در مورد سر انجام تعیین غرفه هایی برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت هایی برای زنان در سطح شهر به منظور عرضه محصولات تولیدی بانوان با اولویت خانم های سرپرست خانوار به صورت دائم در دستور کار ما قرار دارد، اظهار داشت: بسیاری اوقات نمایشگاه های مناسبی برای عرضه محصولات بانوان همچون در دهه فجر، یلدا، آستانه بازگشایی مدارس، سال نو، ماه رمضان و… برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با دوره قبل نمایشگاه زنان و تولید ملی، در تعداد زیادی از ایستگاه های مترو هم غرفه هایی برای بانوان برپا کردیم که خیلی استقبال شد و خانم ها خیلی رضایت داشتند، اظهار نمود: این غرفه ها موقت هستند و دائمی نیست، بنابراین برای کسب غرفه های دائمی با سازمان میادین میوه و تره بار و شرکت بهره برداری مترو وارد گفتگو شدیم و شهردار تهران هم به هر دو مجموعه دستور دادند تا فضاهایی شناسایی کنند که این شناسایی انجام و مکان یابی و جایابی شده که کدام میادین می توانند چنین فضایی را در اختیار بگذارند.

تسهیلات شهرداری برای اقتصاد خانواده های تهرانی
اردبیلی با اشاره به اینکه شهردار تهران طرح بزرگتری برای ساماندهی این گونه مشاغل و نه فقط برای خانم های سرپرست خانوار دارند، افزود: در نظر داریم که فضاهایی در سطح شهر با مقیاس بزرگ تر برای اقتصاد خانواده ها فراهم شود؛ یعنی برای هر خانواده تهرانی شامل مرد، زن و یا فرزندان که تولیداتی دارند فضاهایی باشد که با شرایط تسهیل شده و تخفیف ها و یا مجانی بتوانند محصولاتشان را حداقل در مقاطعی از سال عرضه کنند.

غرفه سازی برای محصولات زنان سرپرست خانوار در ۲۰ میدان تره بار پایتخت
وی ضمن اشاره به رایزنی با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اظهار داشت: سازمان میادین ۲۰ فضا را در ۲۰ میدان تره بار مشخص کرده که باید در آنجا غرفه سازی نماییم که یک فضای قابل قبول است و فرآیند ساخت و سازشان شروع شده که بعد از آماده شدن حتما نام محل ها را اعلام خواهیم کرد.

استقبال زنان سرپرست خانوار برای عرضه محصولاتشان در مترو

شرایط کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار در ۱۰ ایستگاه مترو
اردبیلی ضمن اشاره به استقبال زنان سرپرست خانوار برای عرضه محصولاتشان در ایستگاه های متروی تهران، اضافه کرد: جدا از غرفه های کوچکی که گاهی اوقات در مترو برای خانم ها ایجاد می نماییم، در بیرون مترو فضاهای مناسبی را برای زنان دارای کسب و کار هم فراهم نموده ایم که در حدود ۱۰ ایستگاه مترو همزمان اینکار انجام شده که استقبال خیلی خوب شد و علاوه بر آن، بعضی از ایستگاه های مترو فضاهایی دارند که میتوان با تشکیل غرفه به اقتصاد خانواده کمک کرد.
به قول مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، از زمانیکه آقای زاکانی دستیار ویژه رئیس جمهور در بحث جلوگیری از صدمه ها شدند، یکی از محورهای جدی که برای جلوگیری از صدمه دنبال می کنند تقویت زیرساخت هایی است که اقتصاد خانواده را تسهیل کند خصوصاً شرایط عرضه را برای خانواده هایی که خودشان تولیدی دارند و محصولاتی تولید می کنند، فراهم می نماییم.

واگذاری غرفه ها به زنان سرپرست خانوار دوره ای و حدودا مجانی است

غرفه هایی که در میادین و مترو ایجاد می شود پر رونق تر است
وی در مورد نحوه واگذاری غرفه ها به خانم های سرپرست خانوار با تاکید بر این که واگذاری غرفه ها دوره ای و حدودا مجانی است، اضافه کرد: ولی قراردادی در حد شارژ و امکانات پایه آن غرفه منعقد می شود تا به لحاظ حقوقی مشکلی پیش نیاید و این غرفه هایی که به خانم ها واگذار می شود، مقطعی است چونکه بررسی ها نشان داده که غرفه هایی که در میادین و مترو ایجاد می شود نسبت به غرفه های بازارچه های دائمی که در شش بازارچه در سطح شهر است. پر رونق تر است.
اردبیلی با تاکید بر این که در سامانه ما ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار، بد سرپرست و خود سرپرست ثبت اطلاعات شده اند، اظهار داشت: مدل حمایت مان، پشتیبانی از کارآفرینی است و چون مدل حمایتی مان این گونه است خانم هایی به سراغ سیستم ما آمدند که تمایل به کار و کارآفرینی دارند و حدودا همه شان یا در خانه تولیدات دارند، یا یک کسب و کار خوب دارند و یا در گستره های کارآفرینی ما به صورت کارگر مشغول هستند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~