با برگزاری نخستین رویداد فناوری های نوین در احسان و نیكوكاری تشریح شد تسهیل دسترسی نیکوکاران به نیازمندان

با برگزاری نخستین رویداد فناوری های نوین در احسان و نیكوكاری تشریح شد تسهیل دسترسی نیکوکاران به نیازمندان

با برگزاری نخستین رویداد فناوری های نوین در احسان و نیكوكاری تشریح شد تسهیل دسترسی نیکوکاران به نیازمندان

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، معاون برنامه ریزی و بودجه کمیته امداد از برگزاری اولین رویداد تکنولوژی های جدید در احسان و نیکوکاری آگاهی داد و اظهار داشت: هدف از این رویداد این است که شرکتهای دانش بنیان و پژوهشگران، ایده های برتر خودرا عرضه کنند تا در زیست بوم احسان و نیکوکاری تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه های مختلف صورت گیرد و در بستر فضای مجازی بصورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت رسانی به محرومان توسعه یابد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سعید زارع زاده در حاشیه اولین رویداد تکنولوژی های جدید در احسان و نیکوکاری با اعلان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، اظهار داشت: هم اکنون بخش عمده ای از فعالیتهایمان در فضای مجازی استفاده می شود و ما باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده نمائیم.

وی افزود: هدف از این رویداد این است که شرکتهای دانش بنیان و پژوهشگران، ایده های برتر خودرا عرضه کنند تا در زیست بوم احسان و نیکوکاری تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه های مختلف صورت گیرد و در بستر فضای مجازی بصورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت رسانی به محرومان توسعه یابد.

زارع زاده با اعلان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است، تصریح کرد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می شود و از ایده ها در صورت نیاز حمایت می شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جز حامیان و شریکان ما هستند.

معاون برنامه ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به این که این رویداد دارای جنبه های مختلفی است که یکی از آنها توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است که قسمتی از آن برای خیران و بخش عمده آن در عرصه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آنها می شود، اشاره کرد: این رویداد جامع است و جنبه های مختلفی دارد.

وی با اعلان اینکه یکی از مدلهای امداد خوداشتغالی و کاریابی و راهبری شغلی بوده است، اشاره کرد: کاریابی در گذشته بصورت تلفنی بوده است. در اینجا بحث توانمندسازی مددجویان مطرح است تا خودشان بتوانند در فضای مجازی اشتغال داشته باشند و کار کنند پس توسعه اشتغال از اهداف این بستر است.

زارع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که حریم خصوصی و امنیت باید جز الزامات این طرح تحول باشد، هدف کلی این رویداد را توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی دانست.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور نیز در این رویداد با اعلان اینکه امروز فضای مجازی به جامعه ای که بخش های مختلفی همچون آموزش و کسب وکار و… در آن وجود دارد، تبدیل گشته است، اظهار داشت: فضای مجازی فرصت هایی را در اختیار ما قرار می دهد که اگر به درستی روی آنها تمرکز نماییم می توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

ایشان سپس به تاثیر گسترش فضای مجازی در عدالت اشاره نمود و اظهار داشت: فضای مجازی فرصت توسعه عدالت در خیلی از حوزه ها را در جامعه فراهم نموده است. در عرصه آموزش امروز با بحث آموزش در فضای مجازی این ظرفیت را داریم که همین کیفیت آموزشی را در دورترین نقاط ببریم.

وی اظهار داشت: با توسعه ابزارها می توان بحث عدالت آموزشی و دسترسی به کلاس های برخط و توسعه پژوهش را در هر سطحی از کشور افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در آینده نزدیک سواد دیجیتال و آشنایی با فضای مجازی یکی از فاکتورهای اصلی سطح سواد و بهره مندی می شود بدین سبب یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم خصوصاً در کمیته امداد، مجهز کردن افراد به این توانمندی هاست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~