سازمان ملل: بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر در مناطق سیل زده کنگو نیاز فوری به کمک دارند

سازمان ملل: بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر در مناطق سیل زده کنگو نیاز فوری به کمک دارند

سازمان ملل: بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر در مناطق سیل زده کنگو نیاز فوری به کمک دارند

به گزارش مدل کودک، سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام نمود بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر در جمهوری کنگو به علت بارندگی های شدید و سیل آسا در هفته های اخیر به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، «ینس لرکه»، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در نشستی در ژنو با تکیه بر این که فاجعه سیلِ اخیر در این کشور در مقیاسی وسیع و غیرمنتظره رخ داده و طی شش دهه گذشته بی سابقه بوده، گفت ۹ منطقه از ۱۲ منطقه همچنان برای حدود سه هفته زیر آب هستند و در مجموع ۱.۸ میلیون نفر تحت تاثیر این رویداد طبیعی و ویرانگر قرار گرفته اند.
لرکه اظهار داشت: بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند اما دسترسی به آنها به علت سیل یک چالش است و به خیلی از روستاها فقط با قایق میتوان دسترسی پیدا کرد.
وی تصریح کرد افراد در مناطق محلی به علت سیل، بدون سرپناه یا دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی هستند و افزود در مناطقی که بیشترین صدمه را دیده اند، دسترسی محدودی به آب شرب سالم یا امکانات بهداشتی وجود دارد.
وی همینطور گفت حدود ۲۷ هزار کودک به خاطر سیل و نتایج آن از تحصیل بازمانده اند.
وی با اخطار این که سیل می تواند نتایج بلندمدتی هم داشته باشد، اظهار داشت: برآوردهای اولیه ما از آن حکایت می کند که ۲۳۰۰ هکتار از زمینهای زیرکشت زیر آب رفته است و این نگرانی را بوجود می آورد که مواد غذایی از بین رفته است و دام ها تلف شده اند.
بنابر گزارش آناتولی، لرکه تصریح کرد برای واکنش فوری، آژانس های سازمان ملل و دولت جمهوری کنگو مجموعاً ۲۶ میلیون دلار بودجه جمع آوری کردند و سرپناه، امنیت غذایی، تغذیه، سلامت و آب، بهداشت و درمان را در اولویت قرار دادند.
وی در عین حال اظهار نمود همچنان بودجه بیشتری جهت کمک به سیل زدگان مورد نیاز است.
دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تابحال ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها بشدت از تصاعد گازهای گلخانه ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.
با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه تر گاه در ناحیه ای محدود را به دنبال دارد.
هشت سال قبل داغ ترین سالهای ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همینطور طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده هم تقریبا قطعا گرم ترین سالی بوده که تابحال ثبت شده است و در همین حال دوره بین سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم ترین دوره ثبت شده خواهد بود.
تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می کند. در همین حال عامل مهم دیگر بازگشت پیشبینی شده پدیده آب و هوایی ال نینو است. سازمان جهانی هواشناسی می گوید این ترکیب مقرر است دمای جهانی را به رکورد جدیدی در پنج سال آینده برساند در حالیکه کارشناسان آب و هوایی اظهار کرده اند که این اتفاق می تواند امسال میلادی (۲۰۲۴) رخ دهد.
در همین حال، طبق گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که روز سه شنبه انتشار یافت، تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۵۰ منجر به ۱۴.۵ میلیون مرگ و ۱۲.۵ تریلیون دلار خسارت اقتصادی در سراسر دنیا خواهد شد.
در بیانیه مطبوعاتی مجمع جهانی اقتصاد آمده است: این گزارش بر مبنای سناریوهای مطرح شده توسط هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی در مورد محتمل ترین مسیر برای افزایش میانگین دمای سیاره، ۲.۵ تا ۲.۹ درجه سانتیگراد نسبت به سطوح قبل از صنعتی شدن، تهیه شده است.
این گزارش شش پیامد عمده تغییرات آب و هوایی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است که عبارتند از سیل، خشکسالی، امواج گرما، طوفان های استوایی، آتشسوزی های جنگلی و بالا آمدن سطح آب دریاها.
طبق این مطالعه، تخمین زده می شود که سیل به تنهایی سبب مرگ ۸.۵ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ شود. همینطور پیشبینی می شود خشکسالی بعنوان دومین عامل مرگ و میر ناشی از تغییرات اقلیمی جان ۳.۲ میلیون نفر را بگیرد.
از طرفی، انتظار می رود که امواج گرما تا سال ۲۰۵۰ بیشترین ضرر اقتصادی را به همراه داشته باشد که حدود ۷.۱ تریلیون دلار تخمین زده می شود.
این گزارش همینطور اخطار می دهد بحران آب و هوا، نابرابری جهانی در حوزه بهداشت را تشدید خواهد نمود و صدمه پذیرترین جوامع بدون شک بیشترین صدمه را متحمل خواهند شد. مناطقی مانند آفریقا و جنوب آسیا به علت منابع محدود مانند زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی ضروری بخصوص در مقابل تأثیرات تغییرات آب و هوایی صدمه پذیر خواهند بود.
مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش از ذینفعان جهانی خواست تا اقدامات قاطع و استراتژیک برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی بر سلامتی را انجام دهند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~