اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک های اول تا نهم

اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک های اول تا نهم

اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک های اول تا نهم

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را شرح داد.
مجتبی احمدلو در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تسهیلات درمانی درنظر گرفته شده در مصوبه تعرفه های درمانی سال ۱۴۰۳، اظهار نمود: ۲۶ فروردین ماه هیات وزیران مصوبه تعرفه های خدمات پزشکی را در قسمت های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ابلاغ نمود که نسبت به سال قبل با رشد متوسط ۳۰ درصدی همراه بوده است. در این مصوبه خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همینطور دهک های پایین درآمدی قابل ملاحظه است.
وی افزود: برپایه مصوبه هیات وزیران، خودپرداخت (فرانشیز) رجوع بیماران در طرح نظام ارجاع برای مددجویان شهری کمیته امداد زیر پوشش بیمه سلامت ایران ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه نظام ارجاع یک هستند.
مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد خاطرنشان کرد: دارو، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران هم باید توسط مرکز عرضه کننده خدمت تامین گردد و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران جهت تهیه اقلام و خدمات فوق خارج از زنجیره ارجاع به بیرون از مراکز را ندارند.
احمدلو ضمن اشاره به دیگر موارد مورداهمیت در ابلاغ تعرفه های درمانی سال ۱۴۰۳ برای مددجویان، بیان نمود: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در رفتن به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک مجانی است.
وی ضمن اشاره به قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت (مصوبه سال ۱۴۰۰)، اظهار داشت: از سال قبل هیات وزیران تصویب کرده که خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی مجانی است که این مورد در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و این مصوبه هم لحاظ شده است.
مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد ضمن اشاره به فرانشیز مددجویان، خاطرنشان کرد: همینطور مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند امسال هم همچون سال قبل خدمات بستری و خدمات اورژانسی که دارای پرونده هستند، با نظام ارجاع در مراکز دولتی ۹۵ درصد توسط بیمه و ۵ درصد از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه تأمین می شود و به عبارتی فرانشیز خدمات بستری و اورژانسی دارای پرونده برای مددجویان صفر است. برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت هم سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب العلاج برای مددجویان کمیته امداد زیر پوشش بیمه سلامت ایران در چارچوب نظام ارجاع و مددجویان بهزیستی برای دارو و خدمات سرپائی در رابطه با بسته بیماری های مذکور مجانی است.
احمدلو در قسمت دیگری از سخنان خود این را هم اظهار داشت که دولت همچنان امسال بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد فاقد بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی همچنان مجانی باشد و دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه درمان را پرداخت کنند. حق سرانه بیمه خدمات درمانی هم امسال ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~