جلوگیری از افت تحصیلی کلاس هفتمی ها

جلوگیری از افت تحصیلی کلاس هفتمی ها

جلوگیری از افت تحصیلی کلاس هفتمی ها

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه احتمال بروز افت تحصیلی و اضطراب در کلاس هفتم وجود دارد؛ چونکه دانش آموزان در پایه هفتم با شرایط جدیدی مواجه می شوند؛ آنها بعد از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملا کمی و عددی روبه رو می شوند اظهار داشت: معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزش هایی که عرضه می کند، بدنبال کاهش اضطراب دانش آموزانش باشد.
حمید یزدانی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی وضعیت افت تحصیلی هفتمی ها اظهار داشت: احتمال بروز افت تحصیلی و اضطراب در کلاس هفتم وجود دارد؛ چونکه دانش آموزان در پایه هفتم با شرایط جدیدی مواجه می شوند؛ آنها بعد از ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی با ارزشیابی کاملا کمی و عددی روبه رو می شوند. همین طور در دوره ابتدایی یک معلم داشته اند، اما در دبیرستان مابه ازای تک تک دروسشان صاحب معلم اختصاصی می شوند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به این که یک خطای راهبردی در سنوات گذشته رخ داده و آن معلم اختصاصی برای علوم و ریاضی و… است اظهار داشت: خوب است که متخصص داشته باشیم، اما توجه داشته باشیم دانش آموز کلاس هفتم پیش از آنکه بدنبال تخصص ها باشد بدنبال آرامش و کاهش اضطراب است و معلم چند مهارتی است که می تواند این کار را انجام دهد. معلمی که بتواند با صرف زمان بیشتری نیازهای دانش آموز را احصاء کند.
یزدانی افزود: معلم چندمهارتی باید بتواند در کنار آموزش هایی که عرضه می کند، بدنبال کاهش اضطراب دانش آموزانش نیز باشد. تمرکز ما بر درس هنر، آموزش هنر و آموزش همراه با هنر است. حلقه مفقوده متوسطه اول، هنر است. در تلاشیم در زمان باقی مانده سال تحصیلی یک دوره آموزشی باارزش را در خوزستان برگزار نماییم و در گام اول به معلم علوم، ریاضی و مطالعات اجتماعی، هنر بیاموزیم.
وی ادامه داد: در این صورت معلم آموزش های تخصصی اش را با هنر همراه می کند و پیش از حل تعداد زیادی مسئله، ابتدا با دانش آموز همدلی کرده و او را با خود در راه علم آموزی همراه می کند. دانش آموزان این مقطع تحصیلی، در سن بلوغ قرار دارند و باید تلاش نماییم او را همدل کرده و سپس آموزش دهیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~