گرجستان از سیر تا پیاز

گرجستان از سیر تا پیاز

گرجستان از سیر تا پیاز

اگر جزو افرادی هستید که مشتاق به کسب تجارب جدید در زندگی هستید و از آشنایی با فرهنگ، تاریخ و هنر ملل دیگر لذت می برید، گرجستان گزینه خوبی برای سفر به گذشته ها و آداب و رسومی است که مدت هاست به دست فراموشی سپرده شده است.

گرجستان، سرزمین صخره و سنگ، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، تپه های سبز، کوه های برافراشته، غارهای عمیق در دل رشته کوه ها و سواحل صخره ای با زیبایی بی نظیر در بین سایر کشور های همسایه ایران است. از اینرو بسیاری از ایرانیان به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت بکر این کشور، ترغیب به مهاجرت دائم به گرجستان می شوند و ترجیح شان این است که ادامه سفر زندگی خود را در آنجا بگذرانند. اگر جزو افرادی هستید که مشتاق به کسب تجارب جدید در زندگی هستید و از آشنایی با فرهنگ، تاریخ و هنر ملل دیگر لذت می برید، گرجستان گزینه خوبی برای سفر به گذشته ها و آداب و رسومی است که مدت هاست به دست فراموشی سپرده شده است.

تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان و یا بهتر است بگویم اصلی ترین مکان با بیشترین جاذبه های گردشگری گرجستان است. تفلیس یکی از بهترین شهرهای این کشور برای سفر و زندگی است.تفلیس از طرفی به سواحل رودخانه متکواری (که با نام کورا نیز شناخته می شود) منتهی شده و از سوی دیگر توسط تپه ها و کوه ها احاطه شده است. این شهر از قرن ششم تا به امروز پایتخت گرجستان بوده است و معماری متنوع آن در نقاط مختلف شهر، نشان دهنده تاریخ طولانی و پیچیده آن است. بنابراین قدم زدن در خیابان ها و کوچه های شهر تفلیس به سان بازدید از یک موزه زیبا به وسعت یک شهر است که می تواند ساعات زیادی شما را سرگرم کند و ذهن شما را از دغدغه ها آزاد کند.

در طول پیاده ‌روی خود در شهر، با مجموعه ای از ساختمان ‌های قدیمی، بازسازی ‌شده و فوق ‌مدرن مواجه می ‌شوید. در برخی از کوچه ها بافت ساختمان ها نامنظم است و بر طبق اصول مهندسی استاندارد ساخته نشده است؛ اما همچنان زیبایی و اصالت خودش را دارد.

اگر به دنبال دیدن و شناخت مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان هستید به اینجا سر بزنید.

لیست کار هایی که هنگام سفر به تفلیس باید انجام دهید:

  • بازدید از کلیسای جامع تثلیث
  • گشت زنی در محله های شهر
  • با تله کابین به قلعه ناریکالا بروید و کارتلیس ددا، “مادر گرجستان” را ملاقات کنید.
  • خوردن غذاهای سنتی در رستوران های شهر تفلیس
  • از کرونیکل گرجستان، جواهر پنهان تفلیس دیدن نمایید.

 

بهترین غذای گرجی

غذای گرجی؛ مسلماً یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین غذاهای جهان است.غذای گرجی از طعم و نحوه پخت ‌غذاهای یونانی، مدیترانه ای و همچنین ترکیه و ایران وام می گیرد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به گرجستان هستید و یا اینکه قصد داری برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید، این راهنمای کامل که راجع به معرفی غذهای کشور گرجستان است را از دست ندهید. به عنوان یک گردشگر که امکان آشپزی در در طول سفر خود را ندارد، باید از اغذیه کشور مقصد استفاده کنید. بنابراین می توانید به هنگام بازدید از مکان های مختلف، وعده‌ های غذایی خود را در رستوران ‌های گرجستان سرو کنید و اگر مطالعه کوتاهی راجع به غذاهای این کشور داشته باشید، نام های درج شده در منوی غذایی برایتان عجیب و مهجور نیست و می توانید به راحتی، خوراک مورد علاقه خود را سفارش دهید.

غذاهای گرجی کاملاً بیانگر فرهنگ، آداب و رسوم شان هستند. غذاهایی با دستور پخت آسان و طبعی گرم که درست مانند مردم خونگرم این کشور است. مانند غذای خاچاپوری (نان پر پنیر) با ماتسونی (ماست) که طبع معتدل و متعادل مردم گرجستان را معنا می کند. گیاهانی مانند ترخون، جعفری، شوید و گشنیز که با گردو و سیر ترکیب می ‌شوند تا به عنوان سس‌ هایی خوشمزه و پر ملات بر روی غذاهای شما بیایند و طعم خوشش را دو برابر کنند. همچنین از این ترکیبات برای پر کردن شکم مرغ و ماهی کبابی نیز استفاده می شود.

عادات غذایی، مهمان نوازی و دسرهای مردم گرجستان در شرق آسیا و اوراسیا مشهور است. نان تست و شوتی مهمان همیشگی سفره هایشان هستند که طعمی لذیذ و فراموش نشدنی دارند. اگر قصد مهاجرت دائمی به این کشور را دارید یا می خواهید جشن ازدواج در گرجستان را تجربه کنید، طرز تهیه نان تست و شوتی یکی از اولین چیزهایی است که باید در مورد فرهنگ آشپزی گرجستان یاد بگیرید. به هر حال در آینده دوستان گرجی پیدا خواهید کرد که در آینده مهمان شما خواهند بود. منوی میز شام شما باید ترکیبی از غذاهای شما و غذاهای گرجی باشد تا مهمانان شما بتوانند از غذای مورد علاقه خود لذت ببرند.

برای مشاهده انواغ غذاها نوشیدنی ها و نان های گرجی به لینک زیر سر بزنید

https://marryingeorgia.com/fa/georgian-cuisine/

 

رقص گرجی

رقص گرجی؛ یکی از پرقدمترین و جذاب ترین  رقص های سنتی منطقه قفقاز می باشد. رقص و آواز گرجی که معمولا به صورت گروهی اجرا می شود یکی از جاذبه های مهم  گردشگری کشور گرجستان نیز می باشد و گردشگران و توریست ها در مدت اقامت خود در گرجستان مهمان رستوران هایی هستند که همزمان با صرف غذای گرجی از نمایش رقص و اواز گرجی لذت ببرند.

رقص گرجی مجموعه ای از رقص های محلی گرجستان است که پایه و اساس هنر باله ملی گرجستان را بنا نهاده و  تاریخچه و سنتی چند صد ساله دارد.

رقص فولکلور گرجستان سابقه طولانی با قدمتی چند صد ساله دارد. آثار باستانی و ادبی که از گذشته به ما رسیده است ثابت می کند که رقص پیشین رقص  عامیانه گرجستان یک رقص شکار بوده است، یک رقص آیینی که به افتخار خدای باروری – ماه (“شوشپا”) انجام می شد.

نقش یک زن رقصنده که بر روی صفحه های  استخوانی که در حفاری های باگینتی” پیدا شده و مربوط به قرن ششم قبل از میلاد است نشان می دهد که رقص های آیینی زنان در نزدیکی معبد خدای باروری نیز برگزار می شده است. با توسعه کشاورزی و دامپروری و به دنبال آن آداب و رسوم جدیدی شکل گرفت که در آیین های جادویی منعکس گردید.

در کنار رقص های دسته جمعی، رقص های منفرد زوج مرتبط با آیین باروری از زمان های قدیم وجود داشته است. نمایش مصنوعی تئاتر “ساخیبا” زمینه مساعدی برای توسعه شکل رقص زوج ها ایجاد کرد  که یکی از عناصر مهم در کنار جشن های بزرگ دوران بت پرستی بود. در روند رشد هنری سخیوبی شکل و قالب  دیالوگ خاصی بین زن و مرد با محتوای عاشقانه شکل گرفت که با بداهه غزلی به اصطلاح تکمیل شد.

 

ثبت عقد و ازدواج بین المللی در گرجستان

ثبت عقد و ازدواج بین المللی در گرجستان میتواند ساده تر از آن چیزی باشد که شما تصور  میکنید. کشور گرجستان در دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار دارد که با عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا توانسته جایگاه مطلوبی در میان  گردشگران به دست بیاورد. از نظر آب هوای گرجستان یک کشور چهار فصل منحصر به فرد است، از یک طرف در کنار دریای سیاه هوای تابستانی و گرم و از طرف دیگر در رشته کوه های قفقاز هوای زمستانی و مه آلود دارد که این خود باعث شده  گرجستان کم جمعیت با داشتن کوهستانهای زیاد و طبیعتی جذاب مکان مناسبی برای گردشگری به شمار بیایید.

مدرک بین الملی ازدواج در گرجستان

دولت گرجستان با نداشتن قانون های سخت گیرانه برای ازدواج یکی از بهترین مکان ها برای انجام ازدواج و دریافت مدرک بین الملی در بین زوجین به حساب می آید. در گرجستان ثبت عقد در گرجستان بر اساس اصل شهادت زوجین می باشد و تنها ارائه پاسپورت زوجین برای ثبت و رسمی کردن کافی می باشد. از طرف دیگر توجه برخی موارد برای داشتن یک ازدواج رسمی و موفق لازم است که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

 

قوانین ازدواج در گرجستان

قبل از اینکه به قوانین ازدواج در گرجستان؛ بپردازیم.شما برای اینکه بتوانید مجوز ازدواج و طلاق معتبر گرجستان را دریافت کنید، باید بدانید که حتماْ با یک مجموعه با تجربه و آگاه کمک بگیرید، تا به راحتی بتوانید ازدواج بین اللملی خود را ثبت کنید،  معمولاْ ازدواج در گرجستان ممکن است در خانه های عروسی، شعب تالار خدمات عمومی و هر دفتر منطقه ای آژانس توسعه خدمات عمومی ثبت شود. دفاتر ثبت ازدواج در تفلیس، باتومی، کوتایسی، روستاوی، سیغناقی، آخالتسیخه، گوری، کوارلی، زوگدیدی، و متسختا خدمات آیینی و تشریفاتی ویژه ای را ارائه می دهند. همچنین ازدواج می تواند در جاهای دیگری، در هر مکانی، خارج از سازمان ثبت، ثبت شود.

شرایط ثبت ازدواج

  • ثبت ازدواج مستلزم اراده و خواست زوجین به منظور عقد و  رسیدن به سن ازدواج انها می باشد.
  • ثبت ازدواج از سن ۱۸ سالگی مجاز است.
  • ثبت ازدواج در موارد زیر مجاز نیست:
  • بین افرادی که در زمان ازدواج یکی از آنها در عقد با شخص دیگری باشد ;
  • بین اعضای خانواده و فامیل با شجره مستقیما نزولی یا صعودی.
  • بین یک برادر و یک خواهر که از نظر بیولوژیکی یا غیر بیولیژیکی با هم مرتبط هستند.
  • بین یک فرزند خوانده و والدین خوانده آنها؛
  • بین اشخاصی که در زمان ازدواج یکی از آنها زندانی است و طبق قسمت ۲ ماده ۱۱۷۲ قانون مدنی گرجستان، قرارداد ازدواج بین آنها منعقد نشده است.

این نکته باید در نظر گرفته شود که هنگامی که یکی از طرفین یا هر دو شهروند خارجی هستند، باید به طور قانونی در گرجستان حضور داشته باشند  تا ازدواج خود را ثبت کنند.

افراد زیر واجد شرایط ثبت نام ازدواج هستند:

یک زوج در سن قانونی کامل که مایل به ازدواج هستند.

لطفا در نظر داشته باشید که با وکالت نمی توان ازدواج در گرجستان را ثبت کرد.

مدارک برای ثبت ازدواج در گرجستان

  • درخواست کتبی از زوجین که واجد شرایط ازدواج هستند.
  • مدارک شناسایی که به عنوان سند هویت  افراد زوجین می باشد.
  • قبوض پرداخت حق خدمات ثبتی.
  • مدارک شناسایی نشان دهنده  هویت شاهدان.
  • گواهی تجرد در صورتی که یکی یا هر دو اشخاص متقاضی ثبت ازدواج قبلا ازدواج کرده است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه لطفا با تیم مری  این جورجیا تماس بگیرید تا شما را در رابطه شرایط و جزییات بیشتر راهنمایی کنند.
  • اسناد مربوطه باید به صورت فیزیکی به مقامات مربوطه ارائه شود. اما اگر اطلاعات ارائه شده در سند مربوطه از قبل در پایگاه الکترونیکی سازمان توسعه خدمات عمومی موجود باشد، نیازی به ارائه مستندات بیشتر ندارید.

مدارک مورد نیاز ثبت ازدواج در گرجستان

  • پاسپورت ویا تراول داکیومنت
  • ترجمه رسمی پاسپورت ها
  • شهادت دو شهروند گرجی

نکات مهم برای ثبت ازدواج:

  1.  در صورت دو تابعیتی بودن یکی از زوجین و یا داشتن تراول داکیومنت، شخص حتما با پاسپورت یا تراول داکیومنت مورد تقاضا برای ثبت ازدواج باید وارد گرجستان شود.
  2. در صورت نیاز به اعلام فرزند مشترک زوجین برای ثبت ازدواج نیاز به مدارک کامل فرزند (شناسنامه) و مدارک کامل والدین (شناسنامه).
  3. شاهدین از طرف شرکت اعلام میگردد (در صورت نیاز متقاضی برای شاهد)

 

برای مشاهئده کامل قوانین و شرایط ازدواج در گرجستان به آدرس لینک زیر مراجعه کنید:

https://marryingeorgia.com/fa/marriage-laws-in-georgia

 

در پایان

در این مقاله سعی شده است که یک نگاه کلی به کشور گرجستان داشته باشیم و از فرهنگ و رقص گرچی گرفته تا غذا و ازدواج و قوانین زندگی و ثبت ازدواج در این کشور کوهستانی اشاره کنیم

وب سایت: https://marryingeorgia.com

ایمیل: info@marryingeorgia.com

تماس: ۹۹۵۵۹۵۰۲۶۶۰۰+

 

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~